Gå til innhold

– Om to år kan piratkopiering av spill være forbi


Anbefalte innlegg

Det er jo åpenbart at du ikke orker å lese det, for jeg sa aldri at det er lovlig, jeg sa det ikke er det samme som stjeling. Det er mye som er ulovlig i samfunnet som ikke er det samme som stjeling. Så kanskje om du leser det jeg skriver, så vil du bli overrasket, kanskje du ramler over noe fornuftig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg synes ikke 600kr for spill som Fallout og Dragon age er dyrt da jeg bruker minst 80 timer på spillet. Kroner pr time underholdning er jo veldig lite, da er jo feks kino eller en film mye dyrere.

 

Man vet jo aldri hvor mange timer man bruker på et spill. Som du sier, 600,- for 80 timers underholdning er et røverkjøp, men dersom man spiller en halvtime, for så å finne ut at man ikke liker spillet og aldri rører det igjen, da er 600,- dyrt.

 

Da er den refund politikken til steam genial. 

Ja det kan være fristende å piratkopiere et spill som du tviler på at du vil like.

Men sjansen er da stor for at du bestemmer deg for å vente med å kjøper og gjøre det senere, etter et par lønninger eller slik :)

4-600 kr er litt mye å risikere for de fleste

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

 

 

At piratkopiering av spill til syvende og sist er et tyveri er det vanskelig å argumentere imot. Man sikrer seg tilgang på et verk som man ikke har betalt for.

 

Jo, det er veldig lett å argumentere imot det, siden tyveri er å ta en fysisk gjenstand. Å kopiere noe ulovlig er brudd på åndsverkloven, ikke tyveri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er sterkt imot piratkopiering, men jeg føler at valget bør være der. Med tanke på mangel av demoer, uferdige produkter, kjøpt men gått i stykker osv. 

Jeg synes spill burde bli lov å kopiere etter en viss tid ps2 spill nå for.eks

 

 

Hvorfor det? Sony tjener fortsatt penger på å selge PS2-spill via tjenester som PS Now.

Lenke til kommentar

 

Jeg er sterkt imot piratkopiering, men jeg føler at valget bør være der. Med tanke på mangel av demoer, uferdige produkter, kjøpt men gått i stykker osv. 

Jeg synes spill burde bli lov å kopiere etter en viss tid ps2 spill nå for.eks

 

Ps2 spill som er uoppnåelig på annet vis, ja. Spill som da selges i nettbutikken, der er jeg mer skeptisk. Men jeg er for at gamle spill holdes i live og blir bevart via 'piratkopiering', håper bare at den skuta holder seg flytende, tross alt historie og kultur det er prat om. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Har sjølv lasta ned crack til spill, noen ganger fordi spillet koster kanskje 599 og da mener jeg at det ikke er vært det. Andre ganger fordi jeg vil teste spillet først, for å se om jeg liker det, og hvis jeg gjør det så kjøper jeg den.

Hvis det blir slutt på cracks, håper jeg spillselskapene setter ned prisene på spilla sine slik at fler kan få råd til det!

 

Ingen spill koster 599 til PC om du er interessert overhodet i å skaffe det til en lavere pris.

 

AtW

 

Jaa, har jo alltids G2A.com, men du skjønner det jeg skulle frem til ;)

Lenke til kommentar

 

 

Har sjølv lasta ned crack til spill, noen ganger fordi spillet koster kanskje 599 og da mener jeg at det ikke er vært det. Andre ganger fordi jeg vil teste spillet først, for å se om jeg liker det, og hvis jeg gjør det så kjøper jeg den.

Hvis det blir slutt på cracks, håper jeg spillselskapene setter ned prisene på spilla sine slik at fler kan få råd til det!

 

Ingen spill koster 599 til PC om du er interessert overhodet i å skaffe det til en lavere pris.

 

AtW

 

Jaa, har jo alltids G2A.com, men du skjønner det jeg skulle frem til ;)

 

 

Uansett om man aldri handler på G2A, så er poenget mitt i høyeste grad til stede. Og poenget ditt er en god del svakere når spill faktisk er vesentlig billigere enn du framstiller det.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg kan betale 599 for et spill, men det kan ikke han/hun som bor i et fattig land. Ikke minst tenåringen forvente at foreldrene punger ut så mye. Hvis de vil ha pirater bort, så må jo de gi et alternativ som er til å leve med for andre som ikke tjener like mye som oss i Norge eller har like god råd. Dette er ikke snakk om å støtte utvikler eller ikke. Tror dere at Blizzard eller EA sine utviklere sulter?

Lenke til kommentar

Jeg kan betale 599 for et spill, men det kan ikke han/hun som bor i et fattig land. Ikke minst tenåringen forvente at foreldrene punger ut så mye. Hvis de vil ha pirater bort, så må jo de gi et alternativ som er til å leve med for andre som ikke tjener like mye som oss i Norge eller har like god råd. Dette er ikke snakk om å støtte utvikler eller ikke. Tror dere at Blizzard eller EA sine utviklere sulter?

Spill er da ingen menneskerett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jeg kan betale 599 for et spill, men det kan ikke han/hun som bor i et fattig land. Ikke minst tenåringen forvente at foreldrene punger ut så mye. Hvis de vil ha pirater bort, så må jo de gi et alternativ som er til å leve med for andre som ikke tjener like mye som oss i Norge eller har like god råd. Dette er ikke snakk om å støtte utvikler eller ikke. Tror dere at Blizzard eller EA sine utviklere sulter?

Spill er da ingen menneskerett.

 

Det var da heller ikke det han skrev eller brukte som argument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...