Gå til innhold

Care Norge - en hat drevet organisasjon


Anbefalte innlegg

 

Kom over denne videoen nå og ble mildt sagt forskrekket over det budskapet som her fremstilles, og som norsk mann så er jeg dypt fornærmet over å bli fremstilt som dette.

 

Jeg kjenner ikke til care norge fra før av og hva de har gjort, men å komme med denne type skremmepropaganda er nok for meg til å merke de som en hats organisasjon og jeg vil oppfordre alle som ser hvor ille dette er til å også kontakte de med en klage.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Wow. Klart at ingen skal oppleve noe slikt, men å gjøre det om til et problem med alle menn og gutter, er virkelig sykt. Ingen burde egentlig oppleve å bli plaget, mobbet, trakkasert eller noe annet. Det som er forskjellen fra Norge og slik det burde være, er at det bare er enkelte som betyr noe. Om du er født med riktig utseende og/eller kroppslige funksjoner blir du bare mer verdt enn andre.

Lenke til kommentar

"Vold mot kvinner er et av verdens mest utbredte menneskerettighetsbrudd. Én av tre kvinner globalt vil i løpet av livet bli utsatt for vold (WHO). Og denne volden kjenner ingen grenser, den rammer kvinner i alle samfunnslag og i alle aldre. Selv i Norge er én av fem kvinner blitt utsatt for vold av en partner (NKVTS). Budskapet i filmen er at menn er, kan og bør være positive rollemodeller og ta aktivt avstand fra vold."

 

Millioner rørt av CAREs kortfilm

 

Dette er da en betimelig oppfordring basert på et reelt samfunnsproblem. Jeg håper og tror at jeg har vært en positiv rollemodell for mine sønner i så måte, og synes det er helt greit at de oppfordrer andre gutter og menn til det samme. Filmen sier jo ikke at du og jeg er sånn, den oppfordrer oss til å være blant dem som ikke er sånn. Ikke noe galt med det i mine øyne.

 

Dette er nemlig en viktig distinksjon: Det er forskjell på å krenke individer og å krenke grupper. Vi må kunne påpeke ondskap begått av IS uten å få høre at vi krenker muslimer flest, og innvandringshat blant noen av dem uten at det er et angrep på freppere som gruppe. Det samme gjelder for kristne, jøder, menn, kvinner og alle andre grupper. Spesielt når "gruppen" som diskuteres er halvparten av jordens befolkning. Da er det knapt snakk om en minoritet som fortjener vern mot ytringer. (Jeg er ikke sikker på at noen gruppe gjør det, men det er en annen diskusjon.)

 

Ta det "som en mann", ta poenget, og føler du deg truffet, så gjør noe med det.

 

Og mener du budskapet er feil, så argumenter mot det. Ikke skyt budbringeren, care i dette tilfellet. (Edit: De er selvsagt ikke fritatt for kritikk de heller.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

"Alle vitser har noe sant i seg"? Det stemmer da overhodet ikke..

Betyr ikke at det ikke finnes folk som får holdningene påvirket av vitser.

 

AtW

Det er sant, men videoen hevdet " det er jo bare vitser, men pappa alle vitser har noe sant i seg".

 

 

Jeg tolker det utsagnet som at vitser representerer holdninger det også.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja. Jeg ser nå på videoen som en oppfordring til å ikke godta dårlige vitser basert på kjønn. Ganske enkelt ikke godta dårlig oppførsel. Intet mer, intet mindre. Om noen tolker det annerledes, og at det legger skylden på alle gutter og menn, er jeg ikke bare uenig i det, jeg mener det er direkte feil. Det sies virkelig at det er vitsene og oppførselen man skal reagere på, ikke menn generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Da har jeg lært at det beste er at vi ikke setter jenter til verden. Så slipper de å lide.

 

Edit: Og så lurer jeg på hva slags foreldre som lærer barna sine at det er greit å bli totalt fjernt dritings.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Edit: Og så lurer jeg på hva slags foreldre som lærer barna sine at det er greit å bli totalt fjernt dritings.

 

Ingen i den reklamen ihvertfall?

 

AtW

 

Det må de ha gjort i all den tid jentungen er gjentatte ganger grøftefull dritings.

 

Men for all del. Bare vi hater og demoniserer menn flest lenge nok så slipper vi å lære ungene våre å tenkte selv og å passe på hverandre.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Edit: Og så lurer jeg på hva slags foreldre som lærer barna sine at det er greit å bli totalt fjernt dritings.

 

Ingen i den reklamen ihvertfall?

 

AtW

 

Det må de ha gjort i all den tid jentungen er gjentatte ganger grøftefull dritings.

 

Men for all del. Bare vi hater og demoniserer menn flest lenge nok så slipper vi å lære ungene våre å tenkte selv og å passe på hverandre.

 

 

Jeg vil tro majoriteten av befolkningen har vært "dritings" flere ganger i livet sitt, tror du majoriteten av foreldre lærer barna sine at det er en god ide?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kom over denne videoen nå og ble mildt sagt forskrekket over det budskapet som her fremstilles, og som norsk mann så er jeg dypt fornærmet over å bli fremstilt som dette.

 

 

 

Jeg har ikke hatt noe forhold til CARE. Nærmest avfeid dem som et synonym til SOS rasisme. Så feil kan man kanskje ta!

 

Jeg vet fremdeles ikke om videoens budskap er representativt for CARE, eller det kun er et eksempel på glimrende markedsføring, men en nærmere gjennomgang av tilgjengelig informasjon om CARE har nå høy Pri hos meg!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

 

 

Edit: Og så lurer jeg på hva slags foreldre som lærer barna sine at det er greit å bli totalt fjernt dritings.

 

Ingen i den reklamen ihvertfall?

 

AtW

 

Det må de ha gjort i all den tid jentungen er gjentatte ganger grøftefull dritings.

 

Men for all del. Bare vi hater og demoniserer menn flest lenge nok så slipper vi å lære ungene våre å tenkte selv og å passe på hverandre.

 

 

Jeg vil tro majoriteten av befolkningen har vært "dritings" flere ganger i livet sitt, tror du majoriteten av foreldre lærer barna sine at det er en god ide?

 

AtW

 

Føkk, du fikk en pluss du ikke skulle hatt...

 

Det er nok av foreldre som blåser i å lære ungene å bruke innsiden av hodet og at en tar vare på hverandre sammen. Det har jo foreldrene til denne jentungen og hennes venner glemt f.eks. Men nå er jo alle menn vandrende seksualforbrytere, og det er jo det som er viktig å huske på. Det har jeg lært av denne filmen.

Lenke til kommentar

Foreldre har en tendens til å tro ungene deres er "bedre" enn de er. Min søster har vært grisefull et par ganger. Ellers er hun som i denne videoen, en flink student, pliktoppfyllende, tar jobber og tjener egne penger osv. De vet/visste det ikke og trodde hun aldri hadde vært full  - akkurat som meg da jeg var på den samme alderen. Det virker litt som om du faller i samme fellen, da det er uuuuuutrolig vanlig med fylla blandt ungdom. Alltid vært, og vil alltid være. Og uuuuutrolig mange som tror dette er uvanlig og et resultat av dårlige foreldre.

 

Det er et lett svar på et vanskelig spørsmål, og det rekker ikke til.

 

 

EDIT: Forøvrig en veldig fin avsporing fra teamet, som er navnekalling, dårlige holdninger og diskriminering, til å peke på foreldrenes evne til å følge opp alkoholbruk. Nice.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...