Gå til innhold

Care Norge - en hat drevet organisasjon


Anbefalte innlegg

Jeg gir opp. Det er jo hele poenget, du tar videoen som et angrep mot menn. Flere andre gjør ikke det. 

 

Om man vil kalle det et "angrep" er opp til hver enkelt. Det kan vi i grunn ikke vite om det var ment som heller, sannsynligvis ikke, men det blir jo i praksis det når hele videoen er sammensatt av feil fakta, og "virkelighetsfjerne" eksempler på hvor grusomme menn/gutter er. I den videoen er det å være gutt, og oppføre seg som gutt, FEIL. Gutter er ofte litt røffe, gutter forteller av og til litt på kanten vitser. De prøver å skape et bilde av at gutter som eksempelvis forteller røffe vitser har en vesentlig sjans å bli voldtektsmenn og at vi må slå hardt ned på det. Ser du virkelig ikke hvilke ringvirkninger denslags propagering kan føre til? Jeg er villig til å vedde på at det sitter ei jente der ute nå og er redd for en i klassen hennes hun har hørt fortelle en litt røff vits, selvom hun kanskje lo med selv der og da. 

 

For all del, kjemp mot voldtekt og fiendtlige holdninger mot jentene, det sier seg selv dersom man er en oppegående person. Men "lær menn å ikke voldta"-mentaliteten er ikke veien å gå. 

 

 

 

Samtidig er du svært opptatt at "rasisme" er brukt for mye. Du hevder at det å kritisere islam blir sett på som et angrep på en folkegruppe, noe du mener det ikke er.

Jepp, skjer hele tiden. Både her og på privaten. 

 

Selvsagt mener jeg ikke at det å kritisere Islam er et angrep på en folkegruppe. Islam er idéer, muslimene er folkegruppen. Jeg er for å kunne kritisere dårlige idéer, og praktisering av dem. 

 

 

 

Jeg er forresten litt interessert i hva "rasedebatten" faktisk er.

Ambiguøst uttrykk, benyttes av bl.a meg til å omtale en debatt hvor rase er en faktor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg gir opp. Det er jo hele poenget, du tar videoen som et angrep mot menn. Flere andre gjør ikke det. 

 

Om man vil kalle det et "angrep" er opp til hver enkelt. Det kan vi i grunn ikke vite om det var ment som heller, sannsynligvis ikke, men det blir jo i praksis det når hele videoen er sammensatt av feil fakta, og "virkelighetsfjerne" eksempler på hvor grusomme menn/gutter er. I den videoen er det å være gutt, og oppføre seg som gutt, FEIL. Gutter er ofte litt røffe, gutter forteller av og til litt på kanten vitser. De prøver å skape et bilde av at gutter som eksempelvis forteller røffe vitser har en vesentlig sjans å bli voldtektsmenn og at vi må slå hardt ned på det. Ser du virkelig ikke hvilke ringvirkninger denslags propagering kan føre til? Jeg er villig til å vedde på at det sitter ei jente der ute nå og er redd for en i klassen hennes hun har hørt fortelle en litt røff vits, selvom hun kanskje lo med selv der og da. 

 

 

Gutter driver med mer kriminalitet også feks, mener du det er feil å slå ned på kriminalitet av den grunn?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg gir opp. Det er jo hele poenget, du tar videoen som et angrep mot menn. Flere andre gjør ikke det. 

 

Om man vil kalle det et "angrep" er opp til hver enkelt. Det kan vi i grunn ikke vite om det var ment som heller, sannsynligvis ikke, men det blir jo i praksis det når hele videoen er sammensatt av feil fakta, og "virkelighetsfjerne" eksempler på hvor grusomme menn/gutter er. I den videoen er det å være gutt, og oppføre seg som gutt, FEIL. Gutter er ofte litt røffe, gutter forteller av og til litt på kanten vitser. De prøver å skape et bilde av at gutter som eksempelvis forteller røffe vitser har en vesentlig sjans å bli voldtektsmenn og at vi må slå hardt ned på det. Ser du virkelig ikke hvilke ringvirkninger denslags propagering kan føre til? Jeg er villig til å vedde på at det sitter ei jente der ute nå og er redd for en i klassen hennes hun har hørt fortelle en litt røff vits, selvom hun kanskje lo med selv der og da. 

 

 

Gutter driver med mer kriminalitet også feks, mener du det er feil å slå ned på kriminalitet av den grunn?

 

AtW

 

Nei, misforstår du med vilje?

Men om en gutt vitser om hvor godt det er med en sjokoladebit i blant, betyr ikke det at han skal bli behandlet som om han har tenkt å stjele en. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg gir opp. Det er jo hele poenget, du tar videoen som et angrep mot menn. Flere andre gjør ikke det. 

 

Om man vil kalle det et "angrep" er opp til hver enkelt. Det kan vi i grunn ikke vite om det var ment som heller, sannsynligvis ikke, men det blir jo i praksis det når hele videoen er sammensatt av feil fakta, og "virkelighetsfjerne" eksempler på hvor grusomme menn/gutter er. I den videoen er det å være gutt, og oppføre seg som gutt, FEIL. Gutter er ofte litt røffe, gutter forteller av og til litt på kanten vitser. De prøver å skape et bilde av at gutter som eksempelvis forteller røffe vitser har en vesentlig sjans å bli voldtektsmenn og at vi må slå hardt ned på det. Ser du virkelig ikke hvilke ringvirkninger denslags propagering kan føre til? Jeg er villig til å vedde på at det sitter ei jente der ute nå og er redd for en i klassen hennes hun har hørt fortelle en litt røff vits, selvom hun kanskje lo med selv der og da. 

 

 

Gutter driver med mer kriminalitet også feks, mener du det er feil å slå ned på kriminalitet av den grunn?

 

AtW

 

Nei, misforstår du med vilje?

Men om en gutt vitser om hvor godt det er med en sjokoladebit i blant, betyr ikke det at han skal bli behandlet som om han har tenkt å stjele en. 

 

Du skal ikke vitse om sjokoladebiter om du skal stjele en. Tenk over konsekvensene..

Lenke til kommentar

 

 

Nei, misforstår du med vilje?

Men om en gutt vitser om hvor godt det er med en sjokoladebit i blant, betyr ikke det at han skal bli behandlet som om han har tenkt å stjele en. 

 

 

Poenget er at uønsket oppførsel er uønsket oppførsel, selv om det vanligere i noen grupper, "typisk gutter" er en umyndiggjøring. Jeg kan fint oppføre meg annerledes om jeg ønsker. Om du ikke mener oppførselen ikke er uønsket er så sin sak, men å klage over at de ikke bør snakke om oppførsel som er vanligere blant en gruppe er i overkant hårsårt i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Nei, misforstår du med vilje?

Men om en gutt vitser om hvor godt det er med en sjokoladebit i blant, betyr ikke det at han skal bli behandlet som om han har tenkt å stjele en. 

 

 

Poenget er at uønsket oppførsel er uønsket oppførsel, selv om det vanligere i noen grupper, "typisk gutter" er en umyndiggjøring. Jeg kan fint oppføre meg annerledes om jeg ønsker. Om du ikke mener oppførselen ikke er uønsket er så sin sak, men å klage over at de ikke bør snakke om oppførsel som er vanligere blant en gruppe er i overkant hårsårt i mine øyne.

 

AtW

 

Problemet med CARE sin video er at menn blir frarøvet alle muligheter for å ha seksualitet på egne premisser. Alt skal skje på kvinners premissr, alltid og på alle måter. Hvis ikke så er mannen en overgriper. Og jeg som alltid trodde at sex var noe en delte...

Lenke til kommentar

Greit at nesten alle voldtektsovergripere er menn og dette er noe menn også bør ta tak i - men å forsøke å fremtvinge selvsensur eller unskylde voldtektsmenn med at de har misforstått og forsøke å forskyve ansvar er faen ikke ok.

 

Og "16 år og sørpe full" ja, hvor var du da pappa?

 

Voldtektsmenn voldtar ikke på grunn av humor. De voldtar ikke på grunn av noe noen andre sier. De slår ikke eller dreper ikke på grunn av vitser og ord andre mennesker bruker. Ja, med mindre du vitser om gudene deres da.

 

Dette er del av en samfunnstrend der man i økende grad forsøker å forby meninger som er sårende for andre mennesker i troen på at det skal føre til et bedre samfunn. De forstår overhodet ikke viktigheten av prinsippialitet. Selv studenter ved jusfakultet på Yale skriver velvillig under på opprop mot ytringsfrihet og folks rett til å si ting som sårer hverandres følelser. Mikroaggresjoner og trigger warnings...

Nå ser vi resultatet av helikopterforeldre. Disse ungene trenger en ørefik. De nyttige idiotene som lagde denne reklamen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vold mot kvinner er et av verdens mest utbredte menneskerettighetsbrudd. Én av tre kvinner globalt vil i løpet av livet bli utsatt for vold (WHO)"

Fler menn enn kvinner utsettes for vold. Hva er det tilsvarende tallet for menn? Jeg vil tippe majoriteten av menn utsettes for vold i løpet av livet. Rundt 40% av ofre for fysisk vold i hjemmet er menn. Inkluderer man psykisk vold er det fler mannlige ofre enn kvinnelige, men det dysses ned, er tabubelagt og rapporteres ikke. Mørketallene er nesten komplette.

Menn har vel ikke menneskerettigheter da, eller? ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg gir opp. Det er jo hele poenget, du tar videoen som et angrep mot menn. Flere andre gjør ikke det.

 

Om man vil kalle det et "angrep" er opp til hver enkelt. Det kan vi i grunn ikke vite om det var ment som heller, sannsynligvis ikke, men det blir jo i praksis det når hele videoen er sammensatt av feil fakta, og "virkelighetsfjerne" eksempler på hvor grusomme menn/gutter er. I den videoen er det å være gutt, og oppføre seg som gutt, FEIL. Gutter er ofte litt røffe, gutter forteller av og til litt på kanten vitser. De prøver å skape et bilde av at gutter som eksempelvis forteller røffe vitser har en vesentlig sjans å bli voldtektsmenn og at vi må slå hardt ned på det. Ser du virkelig ikke hvilke ringvirkninger denslags propagering kan føre til? Jeg er villig til å vedde på at det sitter ei jente der ute nå og er redd for en i klassen hennes hun har hørt fortelle en litt røff vits, selvom hun kanskje lo med selv der og da. 

 

For all del, kjemp mot voldtekt og fiendtlige holdninger mot jentene, det sier seg selv dersom man er en oppegående person. Men "lær menn å ikke voldta"-mentaliteten er ikke veien å gå. 

 

Samtidig er du svært opptatt at "rasisme" er brukt for mye. Du hevder at det å kritisere islam blir sett på som et angrep på en folkegruppe, noe du mener det ikke er.

Jepp, skjer hele tiden. Både her og på privaten. 

 

Selvsagt mener jeg ikke at det å kritisere Islam er et angrep på en folkegruppe. Islam er idéer, muslimene er folkegruppen. Jeg er for å kunne kritisere dårlige idéer, og praktisering av dem. 

 

Jeg er forresten litt interessert i hva "rasedebatten" faktisk er.

Ambiguøst uttrykk, benyttes av bl.a meg til å omtale en debatt hvor rase er en faktor.

 

Synes du det er greit å snakke om muslimers kvinnesyn, som gruppe? Hijab er et fint stikkord her.

Lenke til kommentar

Greit at nesten alle voldtektsovergripere er menn og dette er noe menn også bør ta tak i - men å forsøke å fremtvinge selvsensur eller unskylde voldtektsmenn med at de har misforstått og forsøke å forskyve ansvar er faen ikke ok.

 

Og "16 år og sørpe full" ja, hvor var du da pappa?

 

Voldtektsmenn voldtar ikke på grunn av humor. De voldtar ikke på grunn av noe noen andre sier. De slår ikke eller dreper ikke på grunn av vitser og ord andre mennesker bruker. Ja, med mindre du vitser om gudene deres da.

 

Dette er del av en samfunnstrend der man i økende grad forsøker å forby meninger som er sårende for andre mennesker i troen på at det skal føre til et bedre samfunn. De forstår overhodet ikke viktigheten av prinsippialitet. Selv studenter ved jusfakultet på Yale skriver velvillig under på opprop mot ytringsfrihet og folks rett til å si ting som sårer hverandres følelser. Mikroaggresjoner og trigger warnings...

 

Nå ser vi resultatet av helikopterforeldre. Disse ungene trenger en ørefik. De nyttige idiotene som lagde denne reklamen også.

 

Hvorfor er du så sikker på det? Du er vel enig i at kultur og holdninger har noe å si for om man bedriver voldtekt eller ikke? Tror du kultur og holdninger ikke lar seg påvirke av det de rundt deg sier og gjør? Og joda, jeg er enig i at folk ofte  er i overkant hårsåre, noe reaksjonene på denne videoen viser.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, misforstår du med vilje?

Men om en gutt vitser om hvor godt det er med en sjokoladebit i blant, betyr ikke det at han skal bli behandlet som om han har tenkt å stjele en. 

 

 

Poenget er at uønsket oppførsel er uønsket oppførsel, selv om det vanligere i noen grupper, "typisk gutter" er en umyndiggjøring. Jeg kan fint oppføre meg annerledes om jeg ønsker. Om du ikke mener oppførselen ikke er uønsket er så sin sak, men å klage over at de ikke bør snakke om oppførsel som er vanligere blant en gruppe er i overkant hårsårt i mine øyne.

 

AtW

 

Problemet med CARE sin video er at menn blir frarøvet alle muligheter for å ha seksualitet på egne premisser. Alt skal skje på kvinners premissr, alltid og på alle måter. Hvis ikke så er mannen en overgriper. Og jeg som alltid trodde at sex var noe en delte...

 

 

Ingenting av det som vises i vidoen er noe jeg kan huske er seksualitet på mine premisser ihvertfall. Hvilke konkrete ting er det du tenker på?

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet med CARE sin video er at menn blir frarøvet alle muligheter for å ha seksualitet på egne premisser. Alt skal skje på kvinners premissr, alltid og på alle måter. Hvis ikke så er mannen en overgriper. Og jeg som alltid trodde at sex var noe en delte...

 

Dette var jeg også nysgjerrig på. Jeg har alltid hatt det for meg at sex var på begges premisser, og om premissene ikke stemte overens så ble det ikke noe. Problemet er vel snarere ofte at mannen ikke har så mange av dem, og føler seg begrenset når kvinnen setter noen. 

 

Tradisjonelle kjønnsroller har ført til at det er mannen som ber, og kvinnen som sier ja eller nei. Dermed blir det hun som kan sette vilkårene. Løsningen er mere kvinnefrigjøring, så initiativet blir mer likelig fordelt.

 

Men uansett må jo begge føle for det. Så når jeg spør kona om vi skal ta en kjapp en over kjøkkenbenken (selv om jeg vet svaret på forhånd) så er det da hennes privilegium å vurdere om hun vil. Og hvis hun ikke vil, så vil hun ikke. Jeg ser ikke at det kan fungere på noen annen måte. Og jeg synes det er helt greit at CARE og andre gjør både gutter og jenter klar over at det er slik det må fungere.

 

Skal man ha sex på egne premisser så finnes det alltid en villig høyrehånd. 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg gir opp. Det er jo hele poenget, du tar videoen som et angrep mot menn. Flere andre gjør ikke det.

 Om man vil kalle det et "angrep" er opp til hver enkelt. Det kan vi i grunn ikke vite om det var ment som heller, sannsynligvis ikke, men det blir jo i praksis det når hele videoen er sammensatt av feil fakta, og "virkelighetsfjerne" eksempler på hvor grusomme menn/gutter er. I den videoen er det å være gutt, og oppføre seg som gutt, FEIL. Gutter er ofte litt røffe, gutter forteller av og til litt på kanten vitser. De prøver å skape et bilde av at gutter som eksempelvis forteller røffe vitser har en vesentlig sjans å bli voldtektsmenn og at vi må slå hardt ned på det. Ser du virkelig ikke hvilke ringvirkninger denslags propagering kan føre til? Jeg er villig til å vedde på at det sitter ei jente der ute nå og er redd for en i klassen hennes hun har hørt fortelle en litt røff vits, selvom hun kanskje lo med selv der og da. For all del, kjemp mot voldtekt og fiendtlige holdninger mot jentene, det sier seg selv dersom man er en oppegående person. Men "lær menn å ikke voldta"-mentaliteten er ikke veien å gå.  

Samtidig er du svært opptatt at "rasisme" er brukt for mye. Du hevder at det å kritisere islam blir sett på som et angrep på en folkegruppe, noe du mener det ikke er.

Jepp, skjer hele tiden. Både her og på privaten. Selvsagt mener jeg ikke at det å kritisere Islam er et angrep på en folkegruppe. Islam er idéer, muslimene er folkegruppen. Jeg er for å kunne kritisere dårlige idéer, og praktisering av dem.  

Jeg er forresten litt interessert i hva "rasedebatten" faktisk er.

Ambiguøst uttrykk, benyttes av bl.a meg til å omtale en debatt hvor rase er en faktor.
Synes du det er greit å snakke om muslimers kvinnesyn, som gruppe? Hijab er et fint stikkord her.

Ifølge deg så er det vel ikke tillat å være kritisk til noe som har med islam og innvandring å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Greit at nesten alle voldtektsovergripere er menn og dette er noe menn også bør ta tak i - men å forsøke å fremtvinge selvsensur eller unskylde voldtektsmenn med at de har misforstått og forsøke å forskyve ansvar er faen ikke ok.

 

Og "16 år og sørpe full" ja, hvor var du da pappa?

 

Voldtektsmenn voldtar ikke på grunn av humor. De voldtar ikke på grunn av noe noen andre sier. De slår ikke eller dreper ikke på grunn av vitser og ord andre mennesker bruker. Ja, med mindre du vitser om gudene deres da.

 

Dette er del av en samfunnstrend der man i økende grad forsøker å forby meninger som er sårende for andre mennesker i troen på at det skal føre til et bedre samfunn. De forstår overhodet ikke viktigheten av prinsippialitet. Selv studenter ved jusfakultet på Yale skriver velvillig under på opprop mot ytringsfrihet og folks rett til å si ting som sårer hverandres følelser. Mikroaggresjoner og trigger warnings...

 

Nå ser vi resultatet av helikopterforeldre. Disse ungene trenger en ørefik. De nyttige idiotene som lagde denne reklamen også.

AMEN!

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er du så sikker på det? Du er vel enig i at kultur og holdninger har noe å si for om man bedriver voldtekt eller ikke? Tror du kultur og holdninger ikke lar seg påvirke av det de rundt deg sier og gjør? Og joda, jeg er enig i at folk ofte  er i overkant hårsåre, noe reaksjonene på denne videoen viser.

 

AtW

 

 

 

 

Absolutt. Men det er nulltoleranse for voldtekt i Norge kontra en del andre kulturer som straffer og skylder på kvinnene og har denne "boys will be boys" mentaliteten. I Norge har det mest å gjøre med fyll og dårlige beslutninger. Overfallsvoldtekter er nesten utelukkende et innvandrerfenomen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor er du så sikker på det? Du er vel enig i at kultur og holdninger har noe å si for om man bedriver voldtekt eller ikke? Tror du kultur og holdninger ikke lar seg påvirke av det de rundt deg sier og gjør? Og joda, jeg er enig i at folk ofte  er i overkant hårsåre, noe reaksjonene på denne videoen viser.

 

AtW

 

 

 

 

Absolutt. Men det er nulltoleranse for voldtekt i Norge kontra en del andre kulturer som straffer og skylder på kvinnene og har denne "boys will be boys" mentaliteten. I Norge har det mest å gjøre med fyll og dårlige beslutninger. Overfallsvoldtekter er nesten utelukkende et innvandrerfenomen.

 

 

Nulltoleranse eller ikke, andre er verre eller ikke, det er ganske mye voldtekt i norge. "Fyll og dårlige beslutninger" preges av hva slags moral, kultur og holdninger man har, man gjør ikke noe som er totalt "imot ens natur" i fylla.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...