Gå til innhold

Bose QC 25 for treningsbruk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ganske bedriten lyd ja, i forhold til prisen på 2k. Brukt mine mest til lydbøker, så har ikke spilt noen stor rolle, men merker jo at lydkvaliteten ligger under femhundrelappen. Dog mange som er imponert over lyden, sannsynligvis fordi de går fra Apple buds til QC25. 

 

QC25 sin fordel er støykansellering, støykansellering, og støykansellering. Den funksjonen er bra. Headsettet forøvrig er overprisa, mangler funksjoner en kan forvente i 2015(16), har laber lyd, tåler lite og kommer fra et selskap med helt elendig service (de sender visst ting ut av landet, noe som forklarer hvorfor de brukte 6 uker på å godkjenne at "ja, det er gåent" og gi meg nytt). 

Lenke til kommentar

Ganske bedriten lyd ja, i forhold til prisen på 2k. Brukt mine mest til lydbøker, så har ikke spilt noen stor rolle, men merker jo at lydkvaliteten ligger under femhundrelappen. Dog mange som er imponert over lyden, sannsynligvis fordi de går fra Apple buds til QC25. 

 

QC25 sin fordel er støykansellering, støykansellering, og støykansellering. Den funksjonen er bra. Headsettet forøvrig er overprisa, mangler funksjoner en kan forvente i 2015(16), har laber lyd, tåler lite og kommer fra et selskap med helt elendig service (de sender visst ting ut av landet, noe som forklarer hvorfor de brukte 6 uker på å godkjenne at "ja, det er gåent" og gi meg nytt). 

Jeg er ute etter noe jeg kan bruke når jeg går tur ute, og disse med noise cancelling virket som noe midt i blinken. Men jeg blir mer og mer usikker, spesielt med at du nevner at det har lyd til under 500 lappen xD

Jeg har et par Beyerdynamic Dt770 Pro 80 som jeg bruker til pcen (som er hifi), så det jeg forstår her er at jeg vil begynne å gråte når jeg hører på disse?

Får ikke meg selv i så fall til å betale 2800kr for noe som høres så jævli ut. Enkelte reviews på Youtube og Whathifi sier at lyden er helt ok, men det kan jo ikke være tilfellet?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Bruker Shure 215 selv til trening. De sitter vanvittig bra og patenten til Shure med kabelen rundt øret er noe andre burde lære av. Lyden er utrolig bra til å koste 700 kr. De er ikke vanntette, men har ikke klart å ødelegge mine på 6 måneder. Når treningen er over tørker jeg fint av de og bytter til noen litt dyrere før jeg spaserer videre. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Ganske bedriten lyd ja, i forhold til prisen på 2k. Brukt mine mest til lydbøker, så har ikke spilt noen stor rolle, men merker jo at lydkvaliteten ligger under femhundrelappen. Dog mange som er imponert over lyden, sannsynligvis fordi de går fra Apple buds til QC25.

 

QC25 sin fordel er støykansellering, støykansellering, og støykansellering. Den funksjonen er bra. Headsettet forøvrig er overprisa, mangler funksjoner en kan forvente i 2015(16), har laber lyd, tåler lite og kommer fra et selskap med helt elendig service (de sender visst ting ut av landet, noe som forklarer hvorfor de brukte 6 uker på å godkjenne at "ja, det er gåent" og gi meg nytt).

Jeg er ute etter noe jeg kan bruke når jeg går tur ute, og disse med noise cancelling virket som noe midt i blinken. Men jeg blir mer og mer usikker, spesielt med at du nevner at det har lyd til under 500 lappen xD

Jeg har et par Beyerdynamic Dt770 Pro 80 som jeg bruker til pcen (som er hifi), så det jeg forstår her er at jeg vil begynne å gråte når jeg hører på disse?

Får ikke meg selv i så fall til å betale 2800kr for noe som høres så jævli ut. Enkelte reviews på Youtube og Whathifi sier at lyden er helt ok, men det kan jo ikke være tilfellet?

 

Dt770 jeg selv bruker hjemme. Aldri følt at qc25-lyden på noen måte er god, men heller aldri brydd meg spes, siden det er NC funksjonen som er viktigst. Samtidig er den ikke dårlig på noen aktivt irriterende måte - f.eks ikke sibilant eller grøtbass - er rett og slett bare ikke god lyd. Sennheiser px100 slår dem glatt på lyd, for å ta det eneste eksempelet jeg husker til noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

 

 

Ganske bedriten lyd ja, i forhold til prisen på 2k. Brukt mine mest til lydbøker, så har ikke spilt noen stor rolle, men merker jo at lydkvaliteten ligger under femhundrelappen. Dog mange som er imponert over lyden, sannsynligvis fordi de går fra Apple buds til QC25.

 

QC25 sin fordel er støykansellering, støykansellering, og støykansellering. Den funksjonen er bra. Headsettet forøvrig er overprisa, mangler funksjoner en kan forvente i 2015(16), har laber lyd, tåler lite og kommer fra et selskap med helt elendig service (de sender visst ting ut av landet, noe som forklarer hvorfor de brukte 6 uker på å godkjenne at "ja, det er gåent" og gi meg nytt).

Jeg er ute etter noe jeg kan bruke når jeg går tur ute, og disse med noise cancelling virket som noe midt i blinken. Men jeg blir mer og mer usikker, spesielt med at du nevner at det har lyd til under 500 lappen xD

Jeg har et par Beyerdynamic Dt770 Pro 80 som jeg bruker til pcen (som er hifi), så det jeg forstår her er at jeg vil begynne å gråte når jeg hører på disse?

Får ikke meg selv i så fall til å betale 2800kr for noe som høres så jævli ut. Enkelte reviews på Youtube og Whathifi sier at lyden er helt ok, men det kan jo ikke være tilfellet?

 

Dt770 jeg selv bruker hjemme. Aldri følt at qc25-lyden på noen måte er god, men heller aldri brydd meg spes, siden det er NC funksjonen som er viktigst. Samtidig er den ikke dårlig på noen aktivt irriterende måte - f.eks ikke sibilant eller grøtbass - er rett og slett bare ikke god lyd. Sennheiser px100 slår dem glatt på lyd, for å ta det eneste eksempelet jeg husker til noen hundrelapper.

 

Antar jeg får kjøpe og prøve, kan jo alltids levere tilbake igjen dersom jeg ikke liker. 2000kr i støydemping høres jo litt drøyt ut, men for alt jeg vet er det så fantastisk at det bare må has.

Lenke til kommentar

Jeg bruker noe ala disse til trening (mistenker at jeg har forgjengeren): http://www.prisjakt.no/product.php?p=2777905. Har brukt de til løping og styrketrening i 3-4 år nå. Lyden er helt ok og de isolerer ikke all verden. Dette synes jeg egentlig er en fordel når jeg er ute blant folk/trafikk. Om jeg går i rolig tempo har jeg ikke noe problemer med støykansellering for da er jeg mer obs og beveger meg naturligvis saktere enn når jeg løper. Når man er sliten og konsentrasjonen faller er det greit å få litt ekstra hjelp fra motordur/knatring i dekk for få en ekstra påminnelse. 

 

Har hatt QC15 tidligere og som en som ikke er så veldig nøye på lydkvalitet (altså, jeg reagerer på et dårlig surroundanlegg til 599,- men det må ikke være det ypperste Hi-Fi-klubben har å tilby) vil jeg ikke utsette noe på lyden. Slikt er jo noe subjektivt og avhenger hvor godt øre du har og ikke minst hvor mye du bryr deg om sånt. Jeg solgte rett og slett mine fordi jeg ble irritert over å måtte batteri såpass ofte.

 

Det beste er jo å finne en butikk du kan prøvehøre i ;-)

Lenke til kommentar

Okei. Hvordan er Bose QC for en vanlig gåtur ute da? Det må de vel tåle?

Hvordan er lyden? Leser noen skrekkhistorier der folk sier at lydkvaliteten er såpass ille at de ikke fordrar headsettet, er det virkelig så dårlig?

 

Til gåing er de ok, men hvis det blåser blir det forsterket betydelig, Til trening ville ikke jeg brukt QC25.

 

Lydkvaliteten i de syns jeg er helt ok, men det er støydempingen du betaler for...

Endret av oOF
Lenke til kommentar

 

Okei. Hvordan er Bose QC for en vanlig gåtur ute da? Det må de vel tåle?

Hvordan er lyden? Leser noen skrekkhistorier der folk sier at lydkvaliteten er såpass ille at de ikke fordrar headsettet, er det virkelig så dårlig?

 

Til gåing er de ok, men hvis det blåser blir det forsterket betydelig, Til trening ville ikke jeg brukt QC25.

 

Lydkvaliteten i de syns jeg er helt ok, men det er støydempingen du betaler for...

 

Har kjøpt et par for å prøve. Synes lyden som sagt er helt ok, og god nok til gåturer. Har ikke testet hvordan støydempingen er ute(som er hovedgrunnen til at jeg kjøpte disse), og dersom det ikke lever opp til forventningene må jeg vel anskaffe noe annet. Stemmer fra tv'en og slikt hører jeg fremdeles med støydempingen på, litt skuffende egentlig.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden bruke headsett med kabler på trening? Jeg kan ikke si jeg misunner de folka som surrer rundt med de kablene sine på treningsenteret.

 

Vi er i 2015.. kjøp deg et trådløst headsett! Jeg er sikker på du kommer til å verdsette den komforten ved å ha trådløse propper på trening 10 ganger mer enn den lille lydkvaliteten du går glipp av.

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvorfor i all verden bruke headsett med kabler på trening? Jeg kan ikke si jeg misunner de folka som surrer rundt med de kablene sine på treningsenteret.

 

Vi er i 2015.. kjøp deg et trådløst headsett! Jeg er sikker på du kommer til å verdsette den komforten ved å ha trådløse propper på trening 10 ganger mer enn den lille lydkvaliteten du går glipp av.

 

Bygde om mine QC25 til Bluetooth. Nei, det er ikke der lydkvalitetstapet ligger, bruker dem med kabel hjemme og bruker i tillegg BT-modul som jeg ikke har noe å utsette på.

 

Et must med BT egentlig. Bruker Parrot Zik 2 nå, men ikke veldig fornøyd, så spørsmålet er om Sennheiser Momentum Wireless er veien å gå. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke primært de frekvensene QC 25 demper i heller? Prøv de i fly eller en bil med dårlig støydemping. Jeg er godt fornøyd med mine, og komforten er bra.

Komforten var meget bra ja. Jeg skal gå meg mange turer ved siden av veg, så dermed er jeg spent på hvor mye billyder og diverse slikt de blokkerer ut.

 

 

Hvorfor i all verden bruke headsett med kabler på trening? Jeg kan ikke si jeg misunner de folka som surrer rundt med de kablene sine på treningsenteret.

 

Vi er i 2015.. kjøp deg et trådløst headsett! Jeg er sikker på du kommer til å verdsette den komforten ved å ha trådløse propper på trening 10 ganger mer enn den lille lydkvaliteten du går glipp av.

Tenkte mer lange gåturer for QC25. Til hard trening vil jeg nok vurdere noe slikt som du linket til der.

Lenke til kommentar

Eg ville mykje heller kjøpt IEMs; Shure, UE eller noko sånt. Støydempinga til Bose er bra, men lyden i QC25 er lite imponerande, spesielt med støydemping aktivert. IEMs med skumproppar isolerer særs godt, kan ha veldig god lyd, er behagelege i bruk og sit godt fast. Eg trente lenge med Shure SE315.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...