Gå til innhold

R1+S2?


krystallklar

Anbefalte innlegg

Har så lyst å komme inn på drømmestudiet, så lurte på om noen vet om det er mulig å ha en kombinasjon av R1- og S2-matte? Jeg har egentlig R1 og R2 på vitnemålet men det gikk ikke så bra på R2-eksamen.. Jeg vet at R1 gir S1 og S2 kompetansen, men jeg kan ikke fjerne karakterene mine i R2 for å øke snittet mitt.. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om du ikke trenger R2 for å komme inn på linjen beregnes den ikke med, iallefall slik jeg leser det:

 

 

 

Hvis de språk- og realfagene du har tatt i tillegg ikke er et spesielt opptakskrav, blir de bare regnet med dersom det gir deg en bedre poengsum. Hvis karakterene i de nye fagene fører til at du får en lavere poengsum, regnes de ikke med.

 

Ja, men den karakteren gjald når jeg søkte til høsten...

Lenke til kommentar

 

 

Men om du forbedrer/bygger på med fag kommer du vell ikke inn på førstegangsvitnemål,og da er vell kravet vesentlig høyere på Medisin? 

 

Er litt usikker på dette. 

Ja, det stemmer. Jeg må vente et par år (:

 

 

Da er det vell like greit å ta R2 opp igjen? Da får du vell ekstra realfagspoeng også? 

 

Problemet er at jeg ikke er flink i R2 

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke studie ønsker du å komme inn på?

Medisin

 

Har samme plan som deg, men jeg har tatt s1 og s2 fra begynnelsen av... det var lurt!

Men du klarer det nok, men de informerte på skolen min om at det ikke var mulig å kombinere s og r matte.

 

Så fint å høre :) Har du tatt opp andre fag eller venter du noen år? 

Lenke til kommentar

Ettersom du nå uansett ikke får søkt med førstegangsvitnemål, så kan det være lurt å fullføre 60 poeng ved et universitet slik at du får 2 ekstra poeng. Da kan du f.eks ta et fag som MAT1001 (ved UIO), da dette har et pensum som i stor grad overlapper med R2. Undervisningen på et universitet er også mye bedre enn på VGS, da det er mye mer fokus på beviser / forklaringer på hvorfor ting er som de er. Altså regner jeg med at R2 ikke vil være spesielt vanskelig etter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...