Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avlyser date etter date


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Hva med å ikke date, men heller treffe kvinner bare for å prate med dem? Altså, legg opp til en situasjon der en treffes for å være sosiale, ikke for å vurdere den andre som forelder til mine barn.

 

Edit:

 

Bommet på kjønn, men du er nok oppegående nok til å bytte om på ordene og forstå hva jeg ville frem til :)

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Hva med å ikke date, men heller treffe kvinner bare for å prate med dem? Altså, legg opp til en situasjon der en treffes for å være sosiale, ikke for å vurdere den andre som forelder til mine barn.

 

Edit:

 

Bommet på kjønn, men du er nok oppegående nok til å bytte om på ordene og forstå hva jeg ville frem til :)

Jeg er dame.... og jeg er ikke klar for noe sexuellt eller noe mer med det andre kjønn. Jeg var så uheldig med siste forholdet at jeg sliter i etterkant. Men det har bare gått tre måneder. Kanskje jeg klarer det over nyttår.

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvorfor si ja til noe du vet du kommer til å avlyse? Det er rett og slett rasshøloppførsel.

Nja... Ikke nødvendigvis. Det er ofte at en virkelig vil, men ikke får til, og da forsøker man. Jeg tror TS nå har forstått at hun ikke kan takke ja til date, fordi hun avlyser jo uansett.

Lenke til kommentar

Det er sant det du sier. Jeg vil videre men er ikke over eksen, så derfor får jeg det ikke til. Er to menn som jeg kjenner som håper på å treffe meg mens jeg avtaler ... men trekker meg hele tiden. Jeg ønsker å komme meg videre men klarer det ikke ennå. Nå tenker jeg at jeg kanskje bør vente til over jul. Forsøke å komme meg over eksen. Da er det mye lettere. Gi meg gjerne råd.

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Lenke til kommentar

Herregud, sier du at du skal gjøre det, så gjør du det. Ta deg litt i nakken å få rævva i gir! Om du opplever at det er dritt så sier du nei nestegang. Ikke bare stå passivt til degselv, da finner du iallefall ikke ut hva som er problemet! Om det er et problem der i det heletatt?

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Du kan gje deg litt tid til å koma over den forrige, men kanskje pass på at det ikkje går alt for lang tid. På eit eller anna tidspunkt vil du måtte møte andre. Det positive og gode ved å treffe nye er kanskje ikkje noko du kjenner på før du er oppi det.

Jeg gir meg selv litt tid. Kanskje jeg er klar til våren.

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Lenke til kommentar

Jepp... men jeg mistet litt troen på kjærligheten etter at forholdet røk. Er redd for at jeg aldri vil finne den. Og det er et ork å begynne å lete etter en ny. Men det er kun tre måneder siden det ble slutt så det er jo ganske ferskt. Jeg hadde håpet på at det ville fikse seg litt til mellom meg og eksen. Ville se litt på det før jeg gikk videre.

Det kan være at en dag så finner jeg kjærligheten men ikke garantert og man kan ikke råtne hvis man forblir alene heller :)

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Lenke til kommentar

Jepp... men jeg mistet litt troen på kjærligheten etter at forholdet røk. Er redd for at jeg aldri vil finne den. Og det er et ork å begynne å lete etter en ny. Men det er kun tre måneder siden det ble slutt så det er jo ganske ferskt. Jeg hadde håpet på at det ville fikse seg litt til mellom meg og eksen. Ville se litt på det før jeg gikk videre.

Det kan være at en dag så finner jeg kjærligheten men ikke garantert og man kan ikke råtne hvis man forblir alene heller :)

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg ble dumpet for tre måneder siden. Jeg og den mannen har forsøkt å bli venner igjen helt til nå. Jeg blir invitert på dater hele tiden av to bekjente av meg. Jeg sier først ja og så trekker jeg meg. Noen som har vært der? Noen tips i en sånn situasjon?. Jeg er nok ikke over eksen ennå. Er nok derfor.

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Kjenner meg igjen. Vent, bli kjent med deg selv igjen og hvem du er uten eksen din. Det høres ut som du dater for å fylle et tomrom. 

Gi det litt med tid og så begynn i det små og finn en og snakk med vedkommende igjen før dere treffes. Hvis fu avlyser gang etter gang, er jo dette et klart tegn på at du ikke er klar enda. Jeg startet å date bare uker etter det var slutt med eksen, men skjønte fort at dette var bare for å fylle tomrommet etter han. Det er vanskelig å få følelser for andre når du ikke er over eksen din, tro meg. Snakker av erfaring. Du vil kjenne på kroppen din når du er klar. Men det er ikke nå.

Lenke til kommentar

 

Jeg ble dumpet for tre måneder siden. Jeg og den mannen har forsøkt å bli venner igjen helt til nå. Jeg blir invitert på dater hele tiden av to bekjente av meg. Jeg sier først ja og så trekker jeg meg. Noen som har vært der? Noen tips i en sånn situasjon?. Jeg er nok ikke over eksen ennå. Er nok derfor.

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Kjenner meg igjen. Vent, bli kjent med deg selv igjen og hvem du er uten eksen din. Det høres ut som du dater for å fylle et tomrom. 

Gi det litt med tid og så begynn i det små og finn en og snakk med vedkommende igjen før dere treffes. Hvis fu avlyser gang etter gang, er jo dette et klart tegn på at du ikke er klar enda. Jeg startet å date bare uker etter det var slutt med eksen, men skjønte fort at dette var bare for å fylle tomrommet etter han. Det er vanskelig å få følelser for andre når du ikke er over eksen din, tro meg. Snakker av erfaring. Du vil kjenne på kroppen din når du er klar. Men det er ikke nå.

 

 

Innlegget mitt var skrevet i desember. Etter dette så møttes vi igjen tre ganger mellom jul og nyttår og holdt på som før. Siste treffet var 1. januar. Siste treffet så var han hyggelig. Jeg var også hyggelig, og tonen virket helt fin ut mellom oss. Men etterpå så skrev han på mail at han ikke ville ha noen kontakt med meg. Og så ville han ikke prate mer. Ganske vondt, så jeg tror det tar litt tid før de sårene blir leget igjen. Nå har det gått 1 og en halv måned siden jeg møtte han sist, og jeg orker ikke å date i det hele tatt. Mistenker at han ikke var over eksen sin. Hun bodde langt ifra han, og de var bestebestevenner, så jeg tenker at jeg behøver gjerne ikke å psyke meg ned. Det kan være forklaringen i seg selv. Men men... jeg ble litt lei meg. 

 

Ja, det å gå rett på date bare klusser alt til. Jeg kjenner at helsen min ikke har godt av å stresse nå. Jeg er sårbar. Og dermed så er det lurt å stable seg litt på beina igjen. Slappe av, og ta hensyn til seg selv før en begir seg ut i å date. Jeg hater å date. Men det blir sikkert kjekkere å gjøre det når jeg er helt over han. 

 

Jeg synes ikke så bra om den måten han har behandlet meg på. Så jeg har begynt å bli lei han sånn sett. 

 

Fornuftig skrevet av deg, Oslojenta90. Det er bedre å vente, enn å løpe ut å date før man er over det. Heller ta tiden til hjelp. Det skal føles riktig når man går ut på date. Eller man skal tro at dette kan være riktig. Gidder ikke å date bare for å date. :) Har erfaring med det selv og. Jeg leser om nok av de som fyker ut på date med en gang det er slutt, men jeg tror ikke at jeg blir lykkeligere av det. Det har jeg forsøkt før, og det har bare blitt helt feil. Bedre å senke skuldrene først. Ingenting å stresse for. :) 

Takk for svar!. 

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ble dumpet for tre måneder siden. Jeg og den mannen har forsøkt å bli venner igjen helt til nå. Jeg blir invitert på dater hele tiden av to bekjente av meg. Jeg sier først ja og så trekker jeg meg. Noen som har vært der? Noen tips i en sånn situasjon?. Jeg er nok ikke over eksen ennå. Er nok derfor.

 

Anonymous poster hash: df279...52c

Kjenner meg igjen. Vent, bli kjent med deg selv igjen og hvem du er uten eksen din. Det høres ut som du dater for å fylle et tomrom. 

Gi det litt med tid og så begynn i det små og finn en og snakk med vedkommende igjen før dere treffes. Hvis fu avlyser gang etter gang, er jo dette et klart tegn på at du ikke er klar enda. Jeg startet å date bare uker etter det var slutt med eksen, men skjønte fort at dette var bare for å fylle tomrommet etter han. Det er vanskelig å få følelser for andre når du ikke er over eksen din, tro meg. Snakker av erfaring. Du vil kjenne på kroppen din når du er klar. Men det er ikke nå.

 

 

Innlegget mitt var skrevet i desember. Etter dette så møttes vi igjen tre ganger mellom jul og nyttår og holdt på som før. Siste treffet var 1. januar. Siste treffet så var han hyggelig. Jeg var også hyggelig, og tonen virket helt fin ut mellom oss. Men etterpå så skrev han på mail at han ikke ville ha noen kontakt med meg. Og så ville han ikke prate mer. Ganske vondt, så jeg tror det tar litt tid før de sårene blir leget igjen. Nå har det gått 1 og en halv måned siden jeg møtte han sist, og jeg orker ikke å date i det hele tatt. Mistenker at han ikke var over eksen sin. Hun bodde langt ifra han, og de var bestebestevenner, så jeg tenker at jeg behøver gjerne ikke å psyke meg ned. Det kan være forklaringen i seg selv. Men men... jeg ble litt lei meg. 

 

Ja, det å gå rett på date bare klusser alt til. Jeg kjenner at helsen min ikke har godt av å stresse nå. Jeg er sårbar. Og dermed så er det lurt å stable seg litt på beina igjen. Slappe av, og ta hensyn til seg selv før en begir seg ut i å date. Jeg hater å date. Men det blir sikkert kjekkere å gjøre det når jeg er helt over han. 

 

Jeg synes ikke så bra om den måten han har behandlet meg på. Så jeg har begynt å bli lei han sånn sett. 

 

Fornuftig skrevet av deg, Oslojenta90. Det er bedre å vente, enn å løpe ut å date før man er over det. Heller ta tiden til hjelp. Det skal føles riktig når man går ut på date. Eller man skal tro at dette kan være riktig. Gidder ikke å date bare for å date. :) Har erfaring med det selv og. Jeg leser om nok av de som fyker ut på date med en gang det er slutt, men jeg tror ikke at jeg blir lykkeligere av det. Det har jeg forsøkt før, og det har bare blitt helt feil. Bedre å senke skuldrene først. Ingenting å stresse for. :)

Takk for svar!. 

 

Anonymous poster hash: df279...52c

 

Rart at han plutselig sier han ikke vil ha noe med deg å gjøre. Han kunne formulert seg på en annen måte, og helt ærlig, gitt deg det du fortjener; sannheten. Jeg skjønner det gjør vondt, utrolig vondt. Sånn var det med meg også. Ble dumpet ganske brutalt rett etter vi hadde kjøpt leilighet sammen og skulle til å flytte inn. Det har tatt lang tid å komme seg over, og dette var i november i fjor. Det snur livet ditt opp ned. Alt du trodde du skulle dele med en person i fremtiden blir plutselig revet vekk fra deg på et blunk. Jeg var også veldig sårbar i lang tid, og er vel egentlig en sårbar person som en del av meg. Det har jeg akseptert.

Jeg ble heller ikke behandlet bra, det er noe jeg har innsett i ettertid. Så egentlig var det bra det var slutt, uansett hvor vondt det enn var. Og hvis ikke du ble behandlet bra heller, er det nok det beste for deg også. Om du ikke ser det nå, vil du se det når du får ting mer på avstand.

 

Alle sa til meg at det vil bli bedre med tid, men jeg trodde ikke på de i det hele tatt. Kunne ikke se for meg et liv uten han. Jeg kom aldri til å finne noen andre. Men det er sant, jeg lover deg, det blir faktisk bedre, uansett om du tror det eller ikke. Ja, det gjør vondt, og såret vil blø i en god stund, og la det gjøre det. Men til slutt vil det slutte å blø. Du vil finne deg selv igjen og du vil bli klar til å finne den rette. Iallefall prøve deg frem. Jeg er på det punktet nå, og savner ikke engang eksen min. Jeg føler med deg, men du trenger egentlig ikke sympati, men empati. Med for mye sympati er det lett å havne i en offerrolle, og den kan det være vanskelig å komme seg ut av. "Stakkars meg. Ja, jeg er et offer". Med empati får du noen som forstår deg og heller kan anerkjenne følelsene dine uten å gjøre deg til et offer.

 

Så jeg gir deg min empati, og når tiden er inne, vil du komme deg videre og finne en som har det du ser etter. Jeg heier på deg! Du er sterk, sterkere enn du tror! :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...