Gå til innhold

Dette skal være verdens første «ekte» hologram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil mye heller ha en augumentet reality løsning med et eget os for rom plassering av apper osv, pluss da funksjoner fra MS hololens og med da stemme og bevegelses styring alla leap motion finger mapping.

 

Og det da med en egen prosessering enhet som fungerer som telefon, men da uten skjerm, bedre batteri og lang kraftigere.

Lenke til kommentar

Går absolutt ikke an å bedømme noe som helst fra den youtube-snutten. Som noen sa tidligere så så det ut som et leketøy-konsept som har eksistert lenge (bortsett fra at denne flimret og at hologram-effekten ikke ble demonstrert siden kameraet sto stille). Fikk noe lignende på mcdonalds for mange år siden, med et sonic the hedgehog-"hologram".

 

Se hva jeg fant:

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke spesielt nytt. Konseptet er det samme som videoene Suppen og bo1e har funnet fram til bortsett fra at objektet er digitalt og bevegelig. Altså, du må sitte å se ned i et lite hull. Jeg er temmelig sikker på at jeg kom over et tilsvarende konsept for noen år siden da jeg trålet meg gjennom en del Microsoft Research videoer. Jeg fant ikke tilbake til akkurat denne videoen nå, men MSR har gjort mye på dette området, og denne er vel ikke dårligere enn den vi ser i denne videoen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dessuten har jeg sett mange andre holografiske løsninger, som disse pyramidegreiene osv. Men i alle tilfeller er ikke noen av disse teknologiene ekstremt anvendelige, og frem til vi kan projisere hologrammer fritt i åpent landskap mener jeg Hololens er den mest anvendelige holografiske teknologien i dag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...