Gå til innhold

"Uærlige" butikker, eller "ok" salgsstrategi?


Anbefalte innlegg

Må bare blåse ut litt steam etter siste bestilling på nett.

Sist fredag morgen (black friday) søkte jeg etter routere på nett, og fant ut at en butikk solgte routeren jeg hadde tenkt å kjøpe til ca 1900,-kr. Til min frustrasjon fant jeg ut at de var utsolgt, og at det var umulig å bestille. Sjekket flere plasser, og fant routeren på en annen butikk til ca 2300,-kr. Sjekket lagerstatus, og bestilte en da den var på lager. Kikket på bestillinga dagen etter for å undersøke om den var sendt, men det var den ikke. Det jeg derimot fant ut var at den butikken som solgte til 1900, plutselig hadde 100+ på lager, på en lørdag!, men at prisen nå var 3200.

Har jevnlig sjekket min bestilling, men da den ikke var sent i dag tok jeg kontakt på chat og lurte på om alt var i orden, noe butikken bekreftet, men at de hadde hatt mye å gjøre, og at pakken snart skulle sendes. Sjekket på nytt i kveld.. pakken er ikke sendt, men nå er lagerstatus plutselig rød!, 5 dager etter bestilling?

Mektig irritert akkurat nå! Flere som har opplevd lignende i det siste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både og. Jo, jeg får jo varen til slutt, men da jeg bestilte varen, og i 5 dager etter, så står varen merket som "På lager". Normalt bestiller jeg kun varer som er på lager, eller som ankommer butikken raskt. På større seriøse butikker forventer jeg at lagerbeholdning blir oppdatert daglig! Btw, to pakker jeg bestilte fra Kina på lørdag er blitt sendt, og den ene har allerede ankommet Sverige...

Lenke til kommentar

Både og. Jo, jeg får jo varen til slutt, men da jeg bestilte varen, og i 5 dager etter, så står varen merket som "På lager". Normalt bestiller jeg kun varer som er på lager, eller som ankommer butikken raskt. På større seriøse butikker forventer jeg at lagerbeholdning blir oppdatert daglig! Btw, to pakker jeg bestilte fra Kina på lørdag er blitt sendt, og den ene har allerede ankommet Sverige...

Har du tenkt paa at grunnen til at den ikke lenger er paa lager, er at DU bestilte den siste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvorfor har de ikke pakket og sendt den enda en uke etterpå..? ?

Selvfølgelig kan dette skje. Det er ikke noen stor greie, og derfor har jeg holdt butikknavnene skjult. Det jeg derimot ønsket å lufte var om mange har opplevd dette i det siste. Og poenget mitt er at hvis man bestiller en vare som har lagerstatus "På lager", og den har status "På lager" 5 dager etter bestilling, man chatter med selskapet som sier alt er ok, og at den blir sendt strax, og timer etterpå er lagerstatus rød, har man imo grunn nok til å bli en smule irritert. Hva om jeg hadde trengt den ASAP?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Om du trenger ting så ASAP at du gidder å skirve inlegg om at ting ikke faller ned i fange på deg umiddelbart så burde du kjøpt direkte i en butikk om du har mulighet til det. 

 

Vel, ettersom det er jeg som har betalt for varen, så forbeholder jeg meg retten til å klage hvis varen, transaksjonen o.l ikke helt svarer til forventningene. En transaksjon som i en handel er bla et tillitsforhold. Grovt forenklet kan man si at selger garanterer for en vare og leveranse av denne, mens kunden garanterer for at selger får betalt for sin vare. Fjern eller forandre ett av de to ovennevnte punktene, og man har et mistillitforhold. I mitt tilfelle garanterte selger for at han hadde varen gjennom sitt online lagerbeholdningsystem. Jeg gjennomførte en transaksjon, dvs jeg betalte for varen, og dagen etterpå viste deg seg at selger ikke hadde varen på lager. Mao så ble jeg solgt en vare som selger ikke hadde. Joda, jeg fikk varen 14 dager etterpå, men uansett føler jeg at dette er et tillitsbrudd. Hadde jeg visst at selger ikke hadde varen, men at den kunne skaffes etter noe tid, så kunne jeg vurdert om dette var noe jeg ønsket å vente på eller ikke, det er forskjellen. I min alder har man gjennomført noen tusen transaksjoner, og jeg har opplevd min andel av grums når det gjelder "salg av vare uten dekning". Eller kanskje man har fornærmet en eller annen gud, for jeg opplevde det samme i går da jeg skulle bestille noe for min kone. Dobbeltsjekket at varen var "På lager", betalte, men dagen etterpå (i dag) står det "Ikke på lager" og "Forventet på lager:Ukjent". Status: Jeg har betalt for varen, men vet ikke om eller når butikken kan levere den til meg  :yucky:  

Lenke til kommentar

Mektig irritert akkurat nå! Flere som har opplevd lignende i det siste?

Ja. Fra netonnet. Da jeg bestilte var varen på lager. Så tar det så lang tid før de sender den at jeg etterspør varen. Svaret: den er ikke på lager...

 

Personlig forventer jeg at nettbutikker sender varen innen 48 timer når ting er markert som "på lager".

 

Edit: Jeg hadde valgt gratis frakt, noe som innebærer mer enn 48 timers leveringstid hos netonnet. Den siste setningen var egentlig myntet på andre nettbutikker.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dobbeltsjekket at varen var "På lager", betalte, men dagen etterpå (i dag) står det "Ikke på lager" og "Forventet på lager:Ukjent". Status: Jeg har betalt for varen, men vet ikke om eller når butikken kan levere den til meg  :yucky:

Det kan da også være fordi du kjøpte den siste de hadde på lager. Da er det naturlig at den ikke er på lager lenger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...