Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Men siden eliten elsker og støtter globalisering (fordi det øker deres profitt), så ønsker de selvsagt å stoppe en USA-vennlig kandidat som Trump. Mulig eliten prøver å stjele seieren fra Trump allerede på tirsdag, det er rapporter om mulig juks ved forhåndsvalget i Florida hvor det sikkert jobbes på spreng for å manipulere og jukse Rubio til seier.

 

Folk burde også legge merke til at mange av de voldelige og rasistiske "demonstrantene" som ødela Trump valgkampmøte i Chicago i går, ikke engang var amerikanske statsborgere og ikke bryr seg om hva som er til USAs beste. De vil bare ha inn så mange flere av "sine egne" som det går an.

 

Når skal Sanders bli bedt om å ta avstand fra de hatske rasistene som ødela valgkampmøtet til Trump? Om det hadde vært motsatt; Trump-tilhengere som hadde ødelagt for møter Sanders avholder, hadde det nok kommet unisone krav fra media over hele verden om at Trump måtte ta avstand, fordømme, beklage etc.

Trumps tweet om påstått valgfusk under forhåndsstemming i Florida ble nettopp diskutert på CNN USA. De hadde vært i kontakt med valgkomiteene, partikomiteene, politi og sheriff-etatene, lokale og statlige myndigheter i Florida. Ingen av dem har hørt noe om valgfusk fra andre enn Trumps twitterkonto, og stiller seg uforstående til påstanden. Ligner mer på hans påstand om tusener av muslimer som feirende danset i New Jerseys gater når WTC raste. Det skjedde ikke.

 

Det ville vært intellektuelt uærlig å påstå at ingen av demonstrantene manglet amerikansk statsborgerskap, men har du funnet dokumentasjon på hvor mange det var, og hva deres motivasjon for demonstrasjonen var? Hvis ikke blir dette spekulasjoner.

 

Om Trump-tilhengere hadde ødelagt for Sanders valgkamp-events, noe som er en hypotetisk situasjon, så har du en hypotese om hvordan media over hele verden hadde reagert. Det er mulig hypotesen er god, i beste fall noe overdrevet, men den kan ikke legges til grunn for å avvise Trumps retorikk om å banke opp demonstranter, anekdoter om å bære dem ut på bårer, slå livskiten ut av dem, at han anser det som passende og ønsker å se mer av sånt. Sånn retorikk har konsekvenser, det legger tonen og gir hans publikum inntrykk av hva som anses som akseptabelt. Også kalt "enabling". Sånt fører til at Trump-tilhengere langer ut mot folk som går forbi, eller når hans egen talsmann river journalister nesten overende slik man har sett eksempler på.

 

Situasjonen er langt ifra så ensidig som du ser ut til å fremstille den. Forøvrig skjer demonstrasjoner også under andre kandidaters kampanje-events, men folk later til å være langt mindre provosert av dem. Noen ide om hvorfor ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men siden eliten elsker og støtter globalisering (fordi det øker deres profitt), så ønsker de selvsagt å stoppe en USA-vennlig kandidat som Trump. Mulig eliten prøver å stjele seieren fra Trump allerede på tirsdag, det er rapporter om mulig juks ved forhåndsvalget i Florida hvor det sikkert jobbes på spreng for å manipulere og jukse Rubio til seier.

 

Folk burde også legge merke til at mange av de voldelige og rasistiske "demonstrantene" som ødela Trump valgkampmøte i Chicago i går, ikke engang var amerikanske statsborgere og ikke bryr seg om hva som er til USAs beste. De vil bare ha inn så mange flere av "sine egne" som det går an.

 

Når skal Sanders bli bedt om å ta avstand fra de hatske rasistene som ødela valgkampmøtet til Trump? Om det hadde vært motsatt; Trump-tilhengere som hadde ødelagt for møter Sanders avholder, hadde det nok kommet unisone krav fra media over hele verden om at Trump måtte ta avstand, fordømme, beklage etc.

Trumps tweet om påstått valgfusk under forhåndsstemming i Florida ble nettopp diskutert på CNN USA. De hadde vært i kontakt med valgkomiteene, partikomiteene, politi og sheriff-etatene, lokale og statlige myndigheter i Florida. Ingen av dem har hørt noe om valgfusk fra andre enn Trumps twitterkonto, og stiller seg uforstående til påstanden. Ligner mer på hans påstand om tusener av muslimer som feirende danset i New Jerseys gater når WTC raste. Det skjedde ikke.

 

Det ville vært intellektuelt uærlig å påstå at ingen av demonstrantene manglet amerikansk statsborgerskap, men har du funnet dokumentasjon på hvor mange det var, og hva deres motivasjon for demonstrasjonen var? Hvis ikke blir dette spekulasjoner.

 

Om Trump-tilhengere hadde ødelagt for Sanders valgkamp-events, noe som er en hypotetisk situasjon, så har du en hypotese om hvordan media over hele verden hadde reagert. Det er mulig hypotesen er god, i beste fall noe overdrevet, men den kan ikke legges til grunn for å avvise Trumps retorikk om å banke opp demonstranter, anekdoter om å bære dem ut på bårer, slå livskiten ut av dem, at han anser det som passende og ønsker å se mer av sånt. Sånn retorikk har konsekvenser, det legger tonen og gir hans publikum inntrykk av hva som anses som akseptabelt. Også kalt "enabling". Sånt fører til at Trump-tilhengere langer ut mot folk som går forbi, eller når hans egen talsmann river journalister nesten overende slik man har sett eksempler på.

 

Situasjonen er langt ifra så ensidig som du ser ut til å fremstille den. Forøvrig skjer demonstrasjoner også under andre kandidaters kampanje-events, men folk later til å være langt mindre provosert av dem. Noen ide om hvorfor ikke?

 

 

Dette med at du, og andre politisk korrekte, skylder på offeret når noen utøver vold, er jo ikke noe nytt. Det så vi i forbindelse med massakren på tegnere og journalister i Frankrike i fjor f.eks. Denne uhyrlige og umoralske forestillingen din om at om noen ytrer noe kontroversielt eller provoserende, så er det ens egen skyld at noen bruker vold viser en forakt for demokrati og ytringsfrihet.

 

For øvrig har det blitt avslørt som løgn at en journalist ble "revet nesten overende" av en Trump-talsmann. Denne journalisten har en forhistorie med å beskylde folk for diverse, for å få oppmerksomhet muligens. Beskyldte bl.a. Robert F.Kennedy Jr. for å ha tafset på henne under og etter et intervju, men ingen kunne bevitne det og det var åpenbart løgn - hun anmeldte ikke engang, ville tydeligvis ha oppmerksomhet.

 

Du forstår nok ikke så mye av dette, og er åpenbart ganske ensidig og ser det svart-hvitt.

 

At du nærmest unnskylder at folk protesterer voldelig mot Trump, fordi de blir provosert av det han sier, er å støtte udemokratiske, rasistiske og fascistiske krefter som mener det er greit å besvare ytringer med vold. Det er aldri greit, men det synes tydeligvis du.

 

For øvrig er det velkjent at tusener, om ikke millioner, av muslimer feiret terrorangrepet på New York. Trump har sikkert overdrevet antallet muslimer som feiret akkurat i New York, men mange var det nok, selv om kanskje ikke tusenvis feiret åpenlyst i det offentlige.

 

Og når du mener at Trumps retorikk har skylden, og mener han sprer et voldelig budskap, så er det veldig merkelig at det overveldende flertallet av de som begår vold på hans arrangementer, er Sanders- og Clinton-tilhengere. Det er folk som støtter disse to som virkelig er hatefulle fascister. Trump-tilhengere har ikke sabotert motstanderes arrangementer. Hatet og volden går en vei - og det er ikke Trump som er den skyldige her. Sanders- og Clinton-tilhengere har tatt i bruk brunskjorte-taktikken til nazistene i mellomkrigstiden, og så er det dessverre en del enkle, historieløse og hatske sjeler som støtter dem. Skammelig.

 

At det har vært uregelmessigheter ved valgene er det ikke bare Trump som påstår (hvorfor leser du forresten hans twitter, når du er så imot fyren?latterlig), og rapporter om slikt forekom både i Iowa og Nevada bl.a. Florida er jo også blitt beryktet for valgjuks etter at George W.Bush med god hjelp fra sin bror, daværende guvernør, og hans nettverk stjal seieren fra Al Gore i 2000.

Endret av Hekate81
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg følger ikke med på Trumps twitter, jeg sa den var omtalt på CNN. Du vet journalister, reportere, osv, som følger med på sånt. De følger også med på hva Trump tweeter om, ettersom han har valgt å innlemme sin twitterkonto i kampanjeaktivitetene sine. Å kalle noe latterlig basert på din antagelse av at jeg gjør noe jeg ikke gjør, for så å bruke denne fantasien til å karakterisere meg, er hodeløst.

 

Du har forøvrig blingset på båsen du vil putte meg i. Jeg klandrer ikke de som blir utsatt for vold, men de som oppfordrer og begår den. Å ikke se dette kan skyldes så mangt, bla. et bias som bidrar til et inntrykk av at videre debatt er bortkastet tid. Trolig også en av grunnene til at slike påstander ofte ikke blir besvart, de anses som hodeløse.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei norsk medias dekning av Trump. 

Hva gjør Trump til en rasist ? 

For han vil ha slutt på ulovlig innvandring men heller at de skal komme lovlig ?

Fordi han ser problemet med radikal islam, og spør hvorfor kan ikke saud arabia ta imot syrerne fremfor Usa?

 

Tragisk hvordan mennesker kan ødelegge en demokratisk prosess med vandalisme, trusler og opptøyer.

Tenk hvordan stormen hadde vært hvis Trump tilhengere hadde laget kaos på sanders/hillary møtene.

Venstre siden har ingen ting annet enn rasisme anklager og vandalisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei norsk medias dekning av Trump. 

Hva gjør Trump til en rasist ? 

For han vil ha slutt på ulovlig innvandring men heller at de skal komme lovlig ?

Fordi han ser problemet med radikal islam, og spør hvorfor kan ikke saud arabia ta imot syrerne fremfor Usa?

 

Tragisk hvordan mennesker kan ødelegge en demokratisk prosess med vandalisme, trusler og opptøyer.

Tenk hvordan stormen hadde vært hvis Trump tilhengere hadde laget kaos på sanders/hillary møtene.

Venstre siden har ingen ting annet enn rasisme anklager og vandalisme.

 

To "hodeløse" "debattanter over deg som har gått fem på og sluker den ensidige norske mediedekningen rått. Og det er flere med dem. Å nærmest unnskylde vold fordi  noen blir "provosert" er udemokratisk og fascistisk. Får bare håpe at Trump vinner dette valget og at hatet og rasismen som piskes opp på venstresiden ikke resulterer i drap.

 

Obama og hans tilhengere oppfordret for øvrig til vold flere ganger i valgkampen i 2012, men det snakker nesten ingen om  -Trump er ikke i nærheten av det motstanderne driver med av hat, rasisme, vold og oppfordringer til dette.

 

Om tusenvis av Trump-tilhengere hadde gått til angrep på Sanders-tilhengere og sabotert valgmøter, hadde Trump nok blitt avkrevd å ta avstand fra og fordømme, men Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengere som saboterer Trump-valgmøter hvor det befinner seg barnefamilier bl.a. Trump sa at Sanders må ordne opp (get your people in line), men Sanders nekter dette og skylder på Trump. Sanders nekter å fordømme og ta avstand fra sine voldelige tilhengere.

 

New black Panthers oppfordret bl.a. folk til å stemme på Obama. Dette er en voldelig og rasistisk gruppe, på linje med KKK, uten at Obama ble avkrevd å distansere seg fra eller ta avstand fra det. Denne gruppen truet også hvite velgere fra å stemme ved ulike stemmelokaler.

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar

Jeg følger ikke med på Trumps twitter, jeg sa den var omtalt på CNN. Du vet journalister, reportere, osv, som følger med på sånt. De følger også med på hva Trump tweeter om, ettersom han har valgt å innlemme sin twitterkonto i kampanjeaktivitetene sine. Å kalle noe latterlig basert på din antagelse av at jeg gjør noe jeg ikke gjør, for så å bruke denne fantasien til å karakterisere meg, er hodeløst.

 

Du har forøvrig blingset på båsen du vil putte meg i. Jeg klandrer ikke de som blir utsatt for vold, men de som oppfordrer og begår den. Å ikke se dette kan skyldes så mangt, bla. et bias som bidrar til et inntrykk av at videre debatt er bortkastet tid. Trolig også en av grunnene til at slike påstander ofte ikke blir besvart, de anses som hodeløse.

 

Du unnskylder voldsutøverne, det er saken. Jeg gjør ikke det. Det du uttrykker er anti-demokratisk og fascistisk: forståelse for at ytringer møtes med vold - fordi du legger noe av ansvaret på offeret. Skammelig. Om noen er hodeløse her, er det jo nettopp deg med dine personangrep og udemokratiske holdninger.

Lenke til kommentar

Den norske mediedekningen har jeg knapt fått med meg, annet enn ved kassen på Meny eller referanser til oppslag her i forumet. Jeg følger den amerikanske dekningen, og den er langt mer nyansert og oppdatert enn hva norske medier har ressurser til å formidle. Å basere sin karakteristikk på hva man ikke vet er vel knapt informert, og karakteristikken likeså.

 

Det er forøvrig besnærende at etter min respons til ditt innlegg hvor du anklager meg for uhyrligheter, putter meg i flere forskjellige båser fritt etter egen fantasi, lukker øynene for hvem som provoserer og hvem som responderer, hvorpå jeg sier at folk med slike holdninger demonstrerer at videre diskusjon ikke er nyttig, så svarer du med å klandre meg for personangrep?

 

Du understreker mitt poeng bedre enn jeg selv valgte å uttrykke det.

Fortsett med det, men si hva du egentlig mener. Ikke hold tilbake. ;)

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

To "hodeløse" "debattanter over deg som har gått fem på og sluker den ensidige norske mediedekningen rått. Og det er flere med dem. Å nærmest unnskylde vold fordi  noen blir "provosert" er udemokratisk og fascistisk. Får bare håpe at Trump vinner dette valget og at hatet og rasismen som piskes opp på venstresiden ikke resulterer i drap.

 

Om tusenvis av Trump-tilhengere hadde gått til angrep på Sanders-tilhengere og sabotert valgmøter, hadde Trump nok blitt avkrevd å ta avstand fra og fordømme, men Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengeresom saboterer Trump-valgmøter hvor det befinner seg barnefamilier bl.a. Trump sa at Sanders må ordne opp (get your people in line), men Sanders nekter dette og skylder på Trump. Sanders nekter å fordømme og ta avstand fra sine voldelige tilhengere.

 

 

Det høres ut som at du gjerne burde hentet mer av informasjonen din ut av norske nøytrale medier og heller ta mindre til deg av ferdigkjøpte konservative innslag i republikansk regi.

 

 

"Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengere"

 

Og i bakvendt land går tydeligvis alt ann..

Lenke til kommentar

Den norske mediedekningen har jeg knapt fått med meg, annet enn ved kassen på Meny eller referanser til oppslag her i forumet. Jeg følger den amerikanske dekningen, og den er langt mer nyansert og oppdatert enn hva norske medier har ressurser til å formidle. Å basere sin karakteristikk på hva man ikke vet er vel knapt informert, og karakteristikken likeså.

 

Det er forøvrig besnærende at etter min respons til ditt innlegg hvor du anklager meg for uhyrligheter, putter meg i flere forskjellige båser fritt etter egen fantasi, lukker øynene for hvem som provoserer og hvem som responderer, hvorpå jeg sier at folk med slike holdninger demonstrerer at videre diskusjon ikke er nyttig, så svarer du med å klandre meg for personangrep?

 

Du understreker mitt poeng bedre enn jeg selv valgte å uttrykke det.

Fortsett med det, men si hva du egentlig mener. Ikke hold tilbake. ;)

 

Hehe, nå er du som både begynte med og fortsetter med personangrep. Du har holdninger som er halv-fascistiske, det er et faktum etter å ha lest hvordan du mener ikke bare voldutøverne har ansvar for volden, men også ofrene. At ytringer møtes med vold er og forblir uakseptabelt, og ansvaret er 100% hos de som utøver volden.

 

At du prøver å ro deg vekk med enda flere personangrep og innlegg uten substans, bekrefter bare inntrykket jeg har fått av deg. :)

Lenke til kommentar

 

 

To "hodeløse" "debattanter over deg som har gått fem på og sluker den ensidige norske mediedekningen rått. Og det er flere med dem. Å nærmest unnskylde vold fordi  noen blir "provosert" er udemokratisk og fascistisk. Får bare håpe at Trump vinner dette valget og at hatet og rasismen som piskes opp på venstresiden ikke resulterer i drap.

 

Om tusenvis av Trump-tilhengere hadde gått til angrep på Sanders-tilhengere og sabotert valgmøter, hadde Trump nok blitt avkrevd å ta avstand fra og fordømme, men Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengeresom saboterer Trump-valgmøter hvor det befinner seg barnefamilier bl.a. Trump sa at Sanders må ordne opp (get your people in line), men Sanders nekter dette og skylder på Trump. Sanders nekter å fordømme og ta avstand fra sine voldelige tilhengere.

 

 

Det høres ut som at du gjerne burde hentet mer av informasjonen din ut av norske nøytrale medier og heller ta mindre til deg av ferdigkjøpte konservative innslag i republikansk regi.

 

 

"Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengere"

 

Og i bakvendt land går tydeligvis alt ann..

 

 

Så du er her inne for å slenge rundt deg med usakligheter og løgn? Innlegget ditt er uten substans, kun sjikane. Har bodd i USA og vet at norske medier langt fra er nøytrale når de rapporterer fra USA. Du virker ikke interessert i  å følge reglene for dette forumet , så da får vi håpe moderator rydder opp litt her. :)

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar

 

 

Det høres ut som at du gjerne burde hentet mer av informasjonen din ut av norske nøytrale medier og heller ta mindre til deg av ferdigkjøpte konservative innslag i republikansk regi.

 

 

"Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengere"

 

Og i bakvendt land går tydeligvis alt ann..

 

 

Så du er her inne for å slenge rundt deg med usakligheter og løgn? Innlegget ditt er uten substans, kun sjikane. Du er ikke interessert i følge reglene for dette forumet altså. Da får vi håpe moderator rydder opp litt her. :)

 

 

Løgnen i forrige post var det nok du som stod for der jeg limte inn ditt sjikanøse utsagn som nettopp var uten substans. I bakvendtland er det altså velgere på venstresiden av politikken som er fascister og rasister.. En sannhet med små Trumpenikasjoner.

 

Hva er agendaen din og hvorfor ønsker du en populistisk leder som bruker aggressiv retorikk og som øker spenningsnivå i landet ved å på ett så vulgært vis som bare sør-statene kan, nemlig hetse politiske meningsmotstandere og journalister samt sette hvite, svarte og latin amerikanere opp i mot hverandre? En sint narcissist som liker å generalisere når det passer ham og du må da se at retorikken dytter oss nærmere ett overvåkningssamfunn og en totalitær politistat, hva godt mener du skal kunne komme ut av den andre enden med en slik politikk?

 

Er det ett poeng i seg selv å være minst mulig politisk korrekt, og for å oppnå hva? Og er dette ett greit virkemiddel å bruke for å kunne oppnå enda mer mediaomtale og flere store stygge overskrifter?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Hva er agendaen din og hvorfor ønsker du en populistisk leder som bruker aggressiv retorikk og som øker spenningsnivå i landet ved å på ett så vulgært vis som bare sør-statene kan, nemlig hetse politiske meningsmotstandere og journalister samt sette hvite, svarte og latin amerikanere opp i mot hverandre? En sint narcissist som liker å generalisere når det passer ham og du må da se at retorikken dytter oss nærmere ett overvåkningssamfunn og en totalitær politistat, hva godt mener du skal kunne komme ut av den andre enden med en slik politikk? Er det ett poeng i seg selv å være minst mulig politisk korrekt, og for å oppnå hva? Mediaomtale og store stygge overskrifter?

 

 

Det er din subjektive tolkning av Trump, er ikke verdt å kommentere noe særlig utover å si at de som ønsker vold, konfrontasjon og hat er Trumps motstandere  -de som ikke tåler at noen har andre meninger og løsninger.

Det er fra venstresiden volden og hatet kommer, det ser vi jo i Europa og Norge også - hver gang noen demonstrerer til støtte for f.eks. Israel, blir til og med pensjonister og barn angrepet av hatefulle, rasistiske "demonstranter" fra venstresiden. Det er de samme kreftene som nå pisker opp hatet mot Trump og hans tilhengere.

 

Du ser ikke Trump-tilhengere ødelegge Sanders og Clintons valgkampmøter, men deres tilhengere ødelegger Trump sine arrangementer og angriper både politi, barnefamilier, blokkerer ambulanser og er totalt hensynsløse i sitt fanatiske hat mot noen som har våget å ytre meninger de ikke liker.

 

Nå bør Sanders ta avstand fra og fordømme at hans tilhengere er voldelige og forstyrrende på Trumps valgkampmøter. Man kan jo tenke seg hvordan reaksjonen ville blitt om tusener av Trump-tilhengere hadde sabotert et Sanders-valgkampmøte på samme måte.....

 

Apropos agenda, så kan man jo lure på hva som er agendaen til de som støtter krigshissere som Clinton og Sanders.

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar

 

 

 

To "hodeløse" "debattanter over deg som har gått fem på og sluker den ensidige norske mediedekningen rått. Og det er flere med dem. Å nærmest unnskylde vold fordi noen blir "provosert" er udemokratisk og fascistisk. Får bare håpe at Trump vinner dette valget og at hatet og rasismen som piskes opp på venstresiden ikke resulterer i drap.

 

Om tusenvis av Trump-tilhengere hadde gått til angrep på Sanders-tilhengere og sabotert valgmøter, hadde Trump nok blitt avkrevd å ta avstand fra og fordømme, men Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengeresom saboterer Trump-valgmøter hvor det befinner seg barnefamilier bl.a. Trump sa at Sanders må ordne opp (get your people in line), men Sanders nekter dette og skylder på Trump. Sanders nekter å fordømme og ta avstand fra sine voldelige tilhengere.

 

Det høres ut som at du gjerne burde hentet mer av informasjonen din ut av norske nøytrale medier og heller ta mindre til deg av ferdigkjøpte konservative innslag i republikansk regi.

 

 

"Sanders blir ikke spurt om å ta avstand fra sine fascistiske, voldelige og rasistiske tilhengere"

 

Og i bakvendt land går tydeligvis alt ann..

Så du er her inne for å slenge rundt deg med usakligheter og løgn? Innlegget ditt er uten substans, kun sjikane. Har bodd i USA og vet at norske medier langt fra er nøytrale når de rapporterer fra USA. Du virker ikke interessert i å følge reglene for dette forumet , så da får vi håpe moderator rydder opp litt her. :)

Jeg er en amerikaner. Du har rett I faktumet at norsk media Er mer ensidig enn den mer utbredt amerikanske media. Likevel får det norske media mye av sin informasjon og synsvinkel fra den amerikanske venstresiden.

 

På andre hånd, det du hevder og måten du gjør det, lukter altfor mye som Fox News og andre amerikansk media som bruker mer tid til klage på media bias enn saken selv

 

Det er mye Trump har sagt som ikke kan tolkes på flere måter basert på ideologi. Når du sier at de som protesterer bør bli "roughed up" og at de fleste ulovlige innvandrere voldtar (noe som er beviselig feil) så bør du vite at flere ustabile folk tolker det som du promoterer vold.

Det tar Trump ingen ansvar for og som er imot grunnleggende amerikanske verdier, uansett ideologi-toleranse for andre synspunkter og etnisiteter i et multikulturellt land som USA, er rasisme mot minoriteter meget farlige, særlig når det kommer fra presidenten.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe tro på at Trump kan bli en god president. Det er mulig at han blir det. Det er vanskelig å tro at han vil fortsette den samme psykotiske linja "in office". Han sier jo selv at han vil begynne å oppføre seg mer presidential etter nominasjonen. Men jeg føler ikke at han sagt så mye om hva han vil gjøre. Og i hvert fall ikke hvordan han vil gjøre det. Så langt har han bare laget mye støy, men ikke noe innhold.

Skal vil ta han på de verste tingene han har sagt, så vil han bli en forferdelig president. Og med så mange fiender, selv i eget parti, vil han møte motstand ved hver eneste skanse fra folk som vil holde han i sjakk. Og på grunn av måten amerikanerne har organisert systemet sitt, så er systemet på deres side. Men han er ikke fremmed for å vingle. Så om noe av det han har sagt hittil fortsatt vil gjelde etter nominasjonen, eller etter at han eventuelt blir president, gjenstår å se.

Blir han nominert, og det kan meget vel skje, kan det godt hende vi vil se andre takter fra han. Og blir han president, hvilket ikke er særlig sannsynlig, kan det godt hende at det ikke er igjen så mye av den Trump vi har sett de siste 9 månedene, og at han faktisk vil moderere seg såpass at han vil være en halvveis ordentlig president.

Lenke til kommentar

Det er ganske sjukt å stemme på en presidentkandidat med rasistiske holdninger i den tro at, jaja han endrer seg sikkert når det blir seriøst?

 

Donald Trump er en populist, han sier det folket vil høre og kan forstå. Akkurat nå er det krise i Mordo.. Usa. Det trenger ikke ha en rot i virkeligheten for å virke, se bare på det han sa om hvor kriminelle illegale innvandrere var. Det viste seg at statistikken var "tuklet med" på godt norsk.

 

Les gjerne mer her: 

http://www.usatoday.com/story/news/nation/2015/07/16/voices-gomez-undocumented-immigrant-crime-san-francisco-shooting/30159479/

 

Han har forsatt å lyve på Twitter, her med en omskrivning av fakta for å backe sin egen ideologi som er ganske rasistisk (slapp av er helt subjektiv):

"Whites killed by whites — 16%. Whites killed by blacks — 81%," said an image he shared on Twitter.. Most people are killed by someone they know, and someone of the same race. The correct number for whites killed by whites was 82 percent in 2014, while the number of whites killed by blacks was 15 percent."

 

Dette er løgner han forteller, dette er ikke hverken sjikane av Trump eller rasisme. En løgner som har funnet en svakhet i det Amerikanske folk og utnytter den. Desperate times call for desperate measures, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske sjukt å stemme på en presidentkandidat med rasistiske holdninger i den tro at, jaja han endrer seg sikkert når det blir seriøst?

 

Det er nok ingen som stemmer på Trump i den tro at han vil endre mening senere, nei. Det ville vært en selvmotsigelse. De som stemmer på han gjør nok det fordi de er enig med hans virkelighetsbeskrivelse og tanker om hva som må gjøres. Men Trump er ikke fremmed for å endre mening. Så hva han sier i dag kan det godt hende at han har gått bort fra i morgen.

Lenke til kommentar

For å synke ned på ditt nivå: Det "lukter altfor mye" som at du henter info fra venstreorientert media.

Trump får mye saklig kritikk fra bade venstre og høyre sider.

 

Når har f.eks. Trump sagt at "de fleste ulovlige innvandrere voldtar"? Her forventer jeg en kilde, når du påstår dette så bastant.

When Mexico sends its people, they’re not sending their best. They’re not sending you. They’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people

 

Hvis bare "some" are good people, så er de fleste kriminelle.

 

 

For øvrig så er det ikke imot amerikanske verdier å ville stoppe illegal innvandring, her tar du helt feil.

Jeg er imot ulovlig invandring og det gaar ikke imot amerikanske verdier, du leser ikke hva jeg skriver.

 

 

 

Trump har heller ikke uttrykt rasisme mot minoriteter. Igjen, det må du dokumentere om du mener han har gjort det.

Les rasistiske sitatet ovenfor. Når en generaliserer på slikt mate han gjør, særlig når det ikke stemmer med virkeligheten (de fleste ulovlige innvandrere ikke engasjerer I kriminelle virksomheter), heter det rasisme.

 

Og nei, at Trump reagerer på folk som saboterer hans valgkampmøter, betyr ikke at han er ansvarlig for at voldelige fascister nekter folk med andre meninger å bruke ytringsfriheten sin.

Han har ikke fullt ansvar for alt folk gjør, men når en promoterer vold, så har han noe ansvar likevel. Ansvarlige ledere promoterer ikke vold mot sine motstandere, det er nøyaktig hvordan mange facister igjennom historie....du vet resten.

 

Aksepterer du ikke at Trump promoterte vold mot sine motstandere eller at det er uansvarlig, så er du for virkelighetsfjern til å diskutere videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

bernie-sanders.jpg

 

Noen presidentkandidater bruker tiden sin på å selge biff og vin mens andre fantaserer om voldtekt. :closedeyes:

 

Fantasien her er det helt og holdent du som står for, siden du utelater omstendigheten og konteksten for sitatet.

 

Men enkelte skyr ingen midler i kampen mot virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...