Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var 5 stk inne hos Dustin når jeg bestillte på tirsdagskveld, men ser de er tom nå:
https://www.dustinhome.no/product/5010969806/radeon-rx-480-nitro-4g-4gb-gddr5?ssel=false&utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare

 

Har et lite håp om at dette kan låses opp til 8GB, men selv uten tror jeg det er et ålreit kjøp for mitt bruk. Liker det jeg leser om viftene på Nitro+ i alle fall.

Lenke til kommentar

 

 

Hva skjer egentlig med leveransene av custom RX 480 kort? Mulig jeg ikke har fulgt godt nok med, men kan ikke si jeg har sett det på lager noen steder :S

forventet i slutten av august. 

 

Jeg ser for så vidt det, men noen som vet hvorfor det har tatt så fryktelig lang tid? Tester av de forskjellige kortene har jo kommet for en stund siden, så litt merkelig at ikke 1 kort har funnet veien til norge.

 

Er ikke bare amd som ikke er på lager. Hvorfor vet ikke jeg, men har tid for å vente.

Men kan det ha noe om at de selger bra :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bytta ut referance RX 480 med Sapphire Nitro RX 470 (480 var ikke på lager).

 

Mye billigere og yter så og si like bra.

Godt fornøyd med kortet.

 

Skulle ønska det klokket høyere enn 1330Mhz da men. Polaris på Pascal-frekvenser hadde vært helt rått.

Takk for info  :thumbup:

Ser greit ut det kortet der ja.

Lenke til kommentar

Du mener sikkert 1920x1080? :D

 

Er det faktisk salgstallene som er gode, eller er det lagertallene som er bedrøvelige?

 

He he he, selvsagt, blander alltid der...

 

Slik jeg forstår det er man utsolgt i USA og deler av Europa, AMD måtte faktisk sende ut noen 8GB versjoner som var merket som 4GB noe som sier noe om etterspørselen ( ekstremt stor på 4GB ) . Det har roet seg noe nå , men fortsatt så er de utsolgt for de mest populære variantene som hos Newegg , ser man på Nvidia derimot så er det tilgjengelige kort der, men med en begresning på hvor mange du kan kjøpe ( 2x ) .

 

Sånn sett ser det ut som Amd har truffet hovesakelig på prisen og ikke nødvendigvis Ytelse / watt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...