Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror egentlig ikke det kommer en dritt på CES jeg. Tipper ryktene som surrer nå om ryzen 3000 og navi er sluppet av Intel og NVIDIA, så når det ikke kommer noe så sier folk "jævla AMD. Noob noob. Rall rall" sånn som vanlig ?

Tja, AMD har da sine måter å få oppmerksomhet på, kan være de bevisst har lekket det navnet for å så komme med det reelle valget senere. Vi får se...

 

Edit : See du er tidlig oppe, tvilling livet? Mine 2 6 åringer våkner hver eneste dag klokken 07:00 ugh...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Takker for påminnelsen om at unger er strezz. :-D

Men gud hvor mye livsglede barn gir selv om det er strezz :D

 

Flere her som opplever at nyeste insider utgave av Windows har en fæl tendens til å legge inn eldre skjermkort drivere? Er ganske klar over et par triks for å hindre det, men det kan forårsake problemer innimellom så har valgt å tillate det og legge inn en nyere i etterkant.

Lenke til kommentar

En liten "heads up" angående Asus sine ROG kort; Så vidt jeg husker, så fikk flere review sider pepper (av AMD fans) for å review'e Vega med nettopp Asus sine kort. Dette fordi den velkjente kjøleren var nettopp det; velkjent fra Nvidias Pascal modeller, og rett og slett ikke passet til bruk med Vega, som har både GPU og HBM på samme package. I tillegg hadde Asus ikke tatt seg bryet med å tilpasse kjøleren til Vega kortenes VRM tilfredsstillende. Så kortene boost'er visstnok dårligere enn gjennomsnittet. Jeg vet ikke om Asus fikset dette som følge av backlash'en, men for interesserte, er det verdt å undersøke nærmere.

 

I tillegg ser jeg nå Komplett ikke opplyser om AMD kampanjen som gir spill med på kjøpet, så jeg vil anbefale interesserte igjen; å kontakte Komplett før eventuelt kjøp. Og be dem ordene med kode for spillene som burde følge med. Disse får man på mail fra Proshop når man handler derfra. Og det er tross alt snakk om AAA titler som ikke er lansert enda, så det er snakk om en vesentlig merverdi..

 

Alt i alt ville jeg nok heller handlet Sapphire kortet som er på tilbud hos Proshop. De er AMD exclusive, så man er garantert at kjøleren er designet for det spesifikke skjermkortet, og kjent for å være en av de bedre AMD skjermkort produsentene...

Lenke til kommentar

Har Strix-kortet og det fungerer fint hjå meg. Har satt ned spenninga på kjernen og endra på vifteinnstillingane frå fabrikk (som var ganske dårlege). Kortet køyrer stabilt på litt i overkant av 60C. Ein har uansett 5 års reklamasjonsrett på skjermkort, så om kortet streiker pga. VRM-temperaturar så er det eitt fett spør du no meg. Men eg er samd i at Pulse-kortet til Sapphire er betre (men ikkje like pent). Men skal du ha Vega 64 er Komplett einaste val.

 

Eg fekk med dei tre spela med mitt Strix-kort, men det var mens kampanjen fortsatt var oppe på sida deira.

Lenke til kommentar

En liten "heads up" angående Asus sine ROG kort; Så vidt jeg husker, så fikk flere review sider pepper (av AMD fans) for å review'e Vega med nettopp Asus sine kort. Dette fordi den velkjente kjøleren var nettopp det; velkjent fra Nvidias Pascal modeller, og rett og slett ikke passet til bruk med Vega, som har både GPU og HBM på samme package. I tillegg hadde Asus ikke tatt seg bryet med å tilpasse kjøleren til Vega kortenes VRM tilfredsstillende. Så kortene boost'er visstnok dårligere enn gjennomsnittet. Jeg vet ikke om Asus fikset dette som følge av backlash'en, men for interesserte, er det verdt å undersøke nærmere.

 

I tillegg ser jeg nå Komplett ikke opplyser om AMD kampanjen som gir spill med på kjøpet, så jeg vil anbefale interesserte igjen; å kontakte Komplett før eventuelt kjøp. Og be dem ordene med kode for spillene som burde følge med. Disse får man på mail fra Proshop når man handler derfra. Og det er tross alt snakk om AAA titler som ikke er lansert enda, så det er snakk om en vesentlig merverdi..

 

Alt i alt ville jeg nok heller handlet Sapphire kortet som er på tilbud hos Proshop. De er AMD exclusive, så man er garantert at kjøleren er designet for det spesifikke skjermkortet, og kjent for å være en av de bedre AMD skjermkort produsentene...

Det følger med noe stæsj med rtx kortene til nvidia hos proshop også, det opplyses heller ikke om noe sånt på komplett sine sider på rtx kortene(ja jeg vet dette er en AMD skjermkort tråd).

Lenke til kommentar

Det følger med noe stæsj med rtx kortene til nvidia hos proshop også, det opplyses heller ikke om noe sånt på komplett sine sider på rtx kortene(ja jeg vet dette er en AMD skjermkort tråd).

 

Det er vel BFV? Jeg vet ikke hvordan det spillet redeemes, noen ganger sender man bare bilde av kvittering på mail til kampanje siden, for å på den måten bekrefte at man kjøpte skjermkortet innenfor kampanje perioden. Men med AMD kampanjen er man avhengig av at utsalgsstedet er med på kampanjen, og sender med en egen kode til redeem siden til AMD. Om Komplett ikke sender deg den koden, så får du ikke spillene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...