Gå til innhold

TEST: Huawei Nexus 6P


Anbefalte innlegg

 

 

 

Har kjøpt meg en Nexus 5 16GB brukt jeg! Gleder meg veldig til å få prøve Android (6.0) igjen! Har hatt 4S og 5S i mellomtiden.

 

Du mener vel 5X?

 

 

Nope. Ja, jeg vet det er en "gammel" telefon. Men den har da vitterlig 2GB RAM og 2,26GHz quad-core CPU og tilsvarende ytelse som min nåværende iPhone 5S, bortsett fra kamera. Uansett en backuptelefon. 

Ikke noe dårlig kjøp det. Hvis det ikke var for batterikapasiteten på min Nexus 5 hadde jeg gladelig beholdt den i to år til.

 

 

En kjøper da vell bare nytt batteri? Jeg har bestilt til min i tilfelle, og Qi-lader :) Gleder meg som en unge :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Dere skriver at denne has samme kameraet som i Nexus 5x. Men der 5x får omtalen "greit kamera" får denne "et av de beste mobilkameraene". 

 

Kan dere forklare dette for meg?

Lenke til kommentar

En kjøper da vell bare nytt batteri? Jeg har bestilt til min i tilfelle, og Qi-lader :) Gleder meg som en unge :D

Ja, det skal være greit å bytte. Men den har ikke veldig god batteritid i utgangspunktet, har lyst på en telefon med bedre batteri nå. Er lenge borte fra stikkontakt om gangen, og bruker telefonen mye til data med varierende dekning. Ikke ideelle forhold for en telefon med relativt lite batteri. Bortsett fra det er det den beste telefonen jeg har hatt. Hvis jeg kunne kjøpt den samme, men med større batteri, hadde jeg gjort det. :) Qi er herlig.
Lenke til kommentar

 

Ehhhh?

"Til Norge kommer bare 32 GB-versjonen"

Nei?

 

Det var Huaweis norske representanter som i dag fortalte at Norge bare får 32 GB-versjonen. Vedrørende trekk vil jeg igjen minne om at punktlisten i testen ikke er en karakterbok. Telefonen fikk 10 av 10, men det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er punkter som kan forbedres. Hadde den vært like dyr som de aller dyreste ville smårusk kunne gitt grunnlag for trekk.
Merkelig greier at jeg da akkurat har lagt inn bestilling på en sølvfarget 64 GB versjon??
Lenke til kommentar

 

Ehhhh?

"Til Norge kommer bare 32 GB-versjonen"

Nei?

Det var Huaweis norske representanter som i dag fortalte at Norge bare får 32 GB-versjonen. Vedrørende trekk vil jeg igjen minne om at punktlisten i testen ikke er en karakterbok. Telefonen fikk 10 av 10, men det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er punkter som kan forbedres. Hadde den vært like dyr som de aller dyreste ville smårusk kunne gitt grunnlag for trekk.

 

Hvorfor endrer dere ikke artikkelen når det opplagt er galt? Jeg har selv bestilt 64 GB fra Google Store Norge. Det har stått siden 29/9 at de større utgavene ville komme. Mange andre nettbutikker tar inn 64 GB og 128 GB, bl.a. Dustinhome, CDON, Netonnet og Proshop.

 

Fra testen:

 

Men Nexus 6P mangler det lille ekstra som du får med de andre modellene.

Hva med en lynrask fingeravtrykkleser, et veldig lyssterkt kamera, AMOLED, raske Android-oppdateringer, dual front-facing speakers (i mangel på et bra norsk uttrykk) med god og høy lyd m.m.?

 

 

Om du vil ha en telefon som nok gir litt mer status enn Nexus 6P, er Samsung Galaxy S6 Edge+ et alternativ. Den har omtrent samme skjerm som Nexus 6P, men her er skjermen bøyd ut mot kantene. Denne modellen koster fra ca. 7500 kroner med 32 GB minne, og dermed er den ca. 1500 kroner dyrere enn Huawei Nexus 6P.

Hahaha.

Lenke til kommentar

 

 

1. For å få til å bøye telefonen slik som dette må man først knuse skjermen med ei slegge. Skjermen er en del av den strukturelle designet til telefonen.

2. Made in china? Hvilke telefoner lages ikke i China? Huawei er et seriøst firma som leve mesteparten av utstyret som brukes på basestasjoner i norge. Kvaliteten på telefonene er sannsyligvis overlegen, time will show.

 

Her er faktisk ikke skjermen en  del av strukturen på samme måte som vanlig. Alt av elektronikk er festet til skjermen, og det er ikke festet så bra til rammen eller.

 

Forøvrig så bøyes telefonen på et punkt der det er knapper i rammen rundt, samtidig som det er mellom hovedkortet og batteriet. Så det finnes bare et punkt på telefonen du kan gjøre det, og han velger "tilfeldgvis" dette med en gang. Selv om han bøyer andre telefoner helt annerledes i sine andre tester.

 

 

Det er jo for å påpeke at det ER et slikt svakt punkt. 

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

 

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-169651

Hvorfor får telefonen minus for ikke å være vanntett!? Aldri sett det på minus for en iPhone, latterlig!

 

Jeg har sett det mange ganger at de trekker iPhone for å ikke være vanntett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

Hvorfor får telefonen minus for ikke å være vanntett!? Aldri sett det på minus for en iPhone, latterlig!

Jeg har sett det mange ganger at de trekker iPhone for å ikke være vanntett.

Link?

 

 

Noen ganger må du bare tro at noen snakker sant uten å be om link.

 

Snøen er hvit. Ikke be om bevis på det også da.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor får telefonen minus for ikke å være vanntett!? Aldri sett det på minus for en iPhone, latterlig!

Jeg har sett det mange ganger at de trekker iPhone for å ikke være vanntett.

Link?

 

 

Noen ganger må du bare tro at noen snakker sant uten å be om link.

 

Snøen er hvit. Ikke be om bevis på det også da.

 

sjekket alle tek sine anmeldelser av de nyeste iphonene; 6, 6 plus, 6s og 6s plus, sto ikke noe minus om at den ikke er vanntett på noen av de. Kanskje du oppdaget det samme og nå snakker du deg bort? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Nå siktet ikke jeg til de som står på Tek.no, men jeg leser omtaler av telefoner i mange nettmedia, papirutgaver av blader og youtubevideoer.

 

Jeg husker å ha lest det i hvert fall et par steder. men jeg har ikke sånn hukommelse at jeg husker akkurat hvor jeg leste det, så da kan du heller få lov til å tro at jeg juger. Det gjør meg ikke noe.

Lenke til kommentar

Nå siktet ikke jeg til de som står på Tek.no, men jeg leser omtaler av telefoner i mange nettmedia, papirutgaver av blader og youtubevideoer.

 

Jeg husker å ha lest det i hvert fall et par steder. men jeg har ikke sånn hukommelse at jeg husker akkurat hvor jeg leste det, så da kan du heller få lov til å tro at jeg juger. Det gjør meg ikke noe.

Så du mente det var relevant at f.eks anandtech hadde skrevet at det var negativt at iphone ikke er vanntett? Pøh. Alle så du skeit litt på draget nå.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Nå siktet ikke jeg til de som står på Tek.no, men jeg leser omtaler av telefoner i mange nettmedia, papirutgaver av blader og youtubevideoer.

 

Jeg husker å ha lest det i hvert fall et par steder. men jeg har ikke sånn hukommelse at jeg husker akkurat hvor jeg leste det, så da kan du heller få lov til å tro at jeg juger. Det gjør meg ikke noe.

Så du mente det var relevant at f.eks anandtech hadde skrevet at det var negativt at iphone ikke er vanntett? Pøh. Alle så du skeit litt på draget nå.

 

 

Du får bare mene hva du vil. Du velger tydeligvis å tro det verste om andre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...