Gå til innhold

hvorfor tar tyskland inn så mange flyktninger?


Anbefalte innlegg

 

 

Bevis at rapporten bare gjelder innvandrere mellom 16 og 64 år, selvsagt!

 

Rapporten er et sammensurium av alskskens cherrypickede tall som er ment å gi inntrykk av at innvandring lønner seg, men på utgiftssiden har de bare tatt med dem mellom 16 og 64. Beviset på det er at de skriver selv der utgiftene de har inkludert er ramset opp. Hvis du mener at de som har skrevet den ikke aner hva de holder på med sånn at det er feil så kan jeg ikke motbevise det.

 

Og etterpå kan du motbevise at innvandrerregnskapet går i pluss.

Det har allerede SSB gjort mer enn grundig nok. Syrere er som kjent i gruppen som kommer dårligst ut.

 

Nope, prøv igjen.

 

https://www.ssb.no/offentlig-sektor/artikler-og-publikasjoner/kostnaden-for-det-offentlige-av-flere-innvandrere

 

"Gitt denne oversettelsen, bruker Finansavisen nåverdiene presist og meningsfullt når de for eksempel skriver (13. april): «Når én ikke-vestlig innvandrer kommer, påtar den norske stat seg en fremtidig netto kostnadsforpliktelse som SSB beregner til 4,1 millioner 2012-kroner.»" Hver somalier koster oss 9 millioner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Bevis at rapporten bare gjelder innvandrere mellom 16 og 64 år, selvsagt!

 

Rapporten er et sammensurium av alskskens cherrypickede tall som er ment å gi inntrykk av at innvandring lønner seg, men på utgiftssiden har de bare tatt med dem mellom 16 og 64. Beviset på det er at de skriver selv der utgiftene de har inkludert er ramset opp. Hvis du mener at de som har skrevet den ikke aner hva de holder på med sånn at det er feil så kan jeg ikke motbevise det.

 

Og etterpå kan du motbevise at innvandrerregnskapet går i pluss.

Det har allerede SSB gjort mer enn grundig nok. Syrere er som kjent i gruppen som kommer dårligst ut.

 

Nope, prøv igjen.

 

https://www.ssb.no/offentlig-sektor/artikler-og-publikasjoner/kostnaden-for-det-offentlige-av-flere-innvandrere

 

"Gitt denne oversettelsen, bruker Finansavisen nåverdiene presist og meningsfullt når de for eksempel skriver (13. april): «Når én ikke-vestlig innvandrer kommer, påtar den norske stat seg en fremtidig netto kostnadsforpliktelse som SSB beregner til 4,1 millioner 2012-kroner.»" Hver somalier koster oss 9 millioner.

 

Nope. De snakker om en helt annen studie. Og det er ikke din jobb å gjøre leksene til andre elever i klassen! Særlig når du ikke en gang klarer å gjøre de riktig...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Interessant spørsmål.

 

Tyskland har allerede knapt nok velferd sammenliknet med Norge og Norden, men de er samtidig det eneste europeiske landet som ikke har vært dumme nok til å flagge ut all industrien sin, slik som vil bli undergangen for resten av oss. Men selv ikke Tyskland trenger å importere arbeidskraft fra utenfor Europa - som jo allerede er på full fart utenfor stupet sammenliknet med land som USA hvor arbeidsledigheten er svært lav.

 

Det er oppsiktsvekkende at Europa sliter med finanskrisen så mange år etter, og ikke har hatt økonomisk vekst på mange år.

 

Grunnen til at vi som de eneste land i verden likevel påfører oss selv katastrofale utfordringer ved å ta imot over 80% av verdens asylsøkere skyldes en bakenforliggende selvforakt for oss selv. Jeg tror rett og slett mange skammer seg dypt og inderlig over å ha vært så naive å tro at vi i Europa kunne leve av grønne arbeidsplasser og høykompetanse.

 

Dette stuntet med storstilt asylinnvandring er nok et siste desperat forsøk på å opprettholde de ideene som ble tent i EU-samarbeidet etter annen verdenskrig. Men som vi har sett de siste ukene og som flere har begynt å innse så blir det bare nok en enorm byrde, og slettes ingen løsning på noe som helst. Beklager at jeg er negativ.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det går sikkert som det bruker, nemlig at "det går seg til", og jeg for min del tror på flere positive gevinster av denne lille krisen

 

litt tålmodighet og vanlig hardt arbeid ..

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere har Tyskland Europas sterkeste økonomi og har råd til å ta imot flere flyktninger enn de fleste, samt det med "selvforakt" etter andre verdenskrig osv. Noe sier meg dog at som EUs indirekte leder vil nok en del av flyktningene bli sendt videre til andre euro-soner, noe de allerede har prøvd på men en del mottakerland har nektet.

 

Hvorvidt det lønner seg eller ikke å ta inn innvandrere, spesielt fra Syria, er for meg uinteressant. Enten man tjener eller taper på det. Det vi taper kulturmessig gjennom å ta så mange innvandrere med en drastisk annerledes kulturbakgrunn kan ikke settes prislapp på. Å ta inn et par Svensker eller Polakker er greit for meg, så fremt det er forholdsvis lave antall(5-10% av 1. og 2. generasjon av befolkningen). Men når man begynner å blande inn store mengder innvandrere som er veldig annerledes enn oss og som kommer med en sterk religiøs tro blir det problemer. Det har ingenting med hudfarge å gjøre, men hvordan visse mennesker påvirker oss som nasjon.

 

Det hadde vært mye bedre å løse situasjonen i Syria(og andre land med militære konflikter) ganske hurtig og sendt flyktningene tilbake, slik at de kan bygge opp landet sitt på nytt. Ikke for det, med Islam i bakhodet, så vil det vel oppstå en ny lignende konflikt ikke lenge etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Der er ikke meg bekjent en slags norsk fast kulturell substans som for all del må beskyttes, og jeg tror at de som klynger seg til sånne fantasifostere, er vel så nifse som religiøse ekstremister ..

 

Vi har godt av å bli ristet liv i, har sovet altfor lenge ... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er en grunn til at vi er Norge og ikke Syria, Konda. Jeg er godt bøyelig til å ta imot litt her og der fra andre kulturer, men det er grenser.

 

Jeg har jobbet endel med integrering, og har sett med egne øyne hvilke verdier vi fikk av dem, og hvilke indre verdier som ble utviklet i "oss" . Når du sier "men det er grenser", var det altfor mange som "sov i klassen" når "vi ble enige" om å oppheve alle grenser for å tjen maksimalt med kroner. Å sutre høylydt nå, er å snyte seg når nesen er borte. Norge er Syria, når vi ikke har noen grenser for grådighet, kan vi også fjerne grensene for vanlig norsk godhet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvilke grenser opphevet vi for å tjene maksimalt med kroner som har med flyktninger fra Syria å gjøre?

 

Avtalen var at yttergrense-statene skulle vokte "festning europa", mens vi skulle internt oppheve alle stengsler for tjenester og service. Når ikke disse statene som skulle samarbeide, ikke forholder seg til den avtalen (når presset blir for stort), er vi pent nødt til å ta imot det strømmen som bare kommer nå. Vi har hatt muligheter for å gjøre noe i mange år nå, men har valgt å stikke hodet i sanden, og satset på at noen andre kunne gjøre jobben (eks ett falitt Hellas), at vi lå for langt borte, og at vårt bidrag skulle være bomber og granater, som så ble brukt til å gjøre det helt ulevlig for de som nå står på våre trapper

 

er du med  på leken, får du tåle steken ... 

Lenke til kommentar

Det går sikkert som det bruker, nemlig at "det går seg til", og jeg for min del tror på flere positive gevinster av denne lille krisen

 

litt tålmodighet og vanlig hardt arbeid ..

Flere europeiske land som Nederland, Tyskland, England, Frankrike, Hellas m fl avskaffer nå velferdsstaten. Det vi kommer til å se i Europa fremover blir en enorm underklasse og hjerneflukt.

 

Det som skjer i Norge nå er at endelig ankommer finanskrisen, som har vært utsatt som følge av meget høy oljepris. Dette ga også muligheten for Stoltenbergregjeringen å ansette mage tiltalls tusen mennesker i tøysejobber i offentlig sektor.

 

Problemene fremover blir at vi er helt nødt til å redusere skattetrykket betydelig for å komme ned på et nivå som ligner mer på resten av verden, samtidig som de offentlige utgiftene øker kraftig.

 

Du er usedvanlig naiv dersom du tror vi kan opptettholde verdens dyreste velferdsstat med utflagging av arbeidsplasser, hjerneflukt OG høy innvandring av lavkompetente mennesker. Det er rett og slett så virkelighetsfjernt som det får blitt.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Nå har vel både Norge og Tyskland prøvd å løse ​situasjonen i Syria, blant annet gjennom bomber og granater, nettopp for å unngå en flyktningestrøm som ikke ligner grisen. Og mens ja, vestlig innblandelse har dratt situasjonen i Syria den ene eller andre veien, så står de også for mye av deres egne handlinger og at de ikke gjorde ting annerledes tidligere til tross advarsler. Skal vi påkoste lavkompetente Syrere flere titalls milliarder(hvis ikke mer) for at de skal bo i Europa mens vi ordner opp i rotet i deres eget hjemland? Hvor mye har egentlig vesten med krisen i Syria å gjøre blir vel heller spørsmålet da, og hvor mye har hvert land bidratt til det og må betale påfølgende pris av det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det går sikkert som det bruker, nemlig at "det går seg til", og jeg for min del tror på flere positive gevinster av denne lille krisen

 

litt tålmodighet og vanlig hardt arbeid ..

Flere europeiske land som Nederland, Tyskland, England, Frankrike, Hellas m fl avskaffer nå velferdsstaten. Det vi kommer til å se i Europa fremover blir en enorm underklasse og hjerneflukt.

 

 

 

 

"velferdstat" er ikke en fast substans men en holdning til menneskeverd. Vi mister ikke velferdsstaten om så alle må ete graut fremfor hummer og sjampis. Hvilken hjerneflukt er du redd for, er du redd at de grådige markeds dyra skal bli borte? Hvis vi kan bli kvitt alle de ubrukelige hjernene (som sikkert har vært sett på som veldig så ypperlige, de er jo "topp folk hele gjengen, og får betalt for det) som har fått lov å la dette skje, ser jeg på det som en fordel for oss andre mer "dumme" ..

 

 

 

Det som skjer i Norge nå er at endelig ankommer finanskrisen, som har vært utsatt som følge av meget høy oljepris. Dette ga også muligheten for Stoltenbergregjeringen å ansette mage tiltalls tusen mennesker i tøysejobber i offentlig sektor.

 

Deilig, at det blir mindre pengesøl i samfunnet generelt, mener nå jeg. Og å skylde på en eller annen politisk fraksjon eller person, er direkte uærlig, fordi jeg mener det er vi som "hylende søkkerike borgere" som tvinger politikerne til å gi oss mer "bamsemums", når de heller burde si: Vet dere, nå skal vi stramme inn livreima litt, og se fremover med større ærlighet og bakkekontakt, slik at vi ikke fester oss rett ut i uløkka!

 

 

 

Problemene fremover blir at vi er helt nødt til å redusere skattetrykket betydelig for å komme ned på et nivå som ligner mer på resten av verden, samtidig som de offentlige utgiftene øker kraftig.

 

Ikke farlig for oss å gå ganske så kraftig ned i luksus forbruket vårt, rent logisk så trenger vi alle kun: medisin, mat, tak over hodet, og klær på kroppen. Resten er bare "nice to have", men ikke tvingende nødvendig

 

 

 

Du er usedvanlig naiv dersom du tror vi kan opptettholde verdens dyreste velferdsstat med utflagging av arbeidsplasser, hjerneflukt OG høy innvandring av lavkompetente mennesker. Det er rett og slett så virkelighetsfjernt som det får blitt

 

Jeg tar med dette siste du skrev, fordi du begynte bra, men kunne ikke la være å avslutte med personangrep, og da har alt du tidligere nevnte langt mindre saklig verdi

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå har vel både Norge og Tyskland prøvd å løse ​situasjonen i Syria, blant annet gjennom bomber og granater, nettopp for å unngå en flyktningestrøm som ikke ligner grisen. Og mens ja, vestlig innblandelse har dratt situasjonen i Syria den ene eller andre veien, så står de også for mye av deres egne handlinger og at de ikke gjorde ting annerledes tidligere til tross advarsler. Skal vi påkoste lavkompetente Syrere flere titalls milliarder(hvis ikke mer) for at de skal bo i Europa mens vi ordner opp i rotet i deres eget hjemland? Hvor mye har egentlig vesten med krisen i Syria å gjøre blir vel heller spørsmålet da, og hvor mye har hvert land bidratt til det og må betale påfølgende pris av det?

 

Hvor har du vært de siste 14 årene? Har du virkelig ikke fått med deg at det begynte med en viss Bush, som etter 911, satte hele dette sirkuset i gang, og toppet det med å si: God is on our side ...

 

Og siden har det bare gått slag i slag, så klart

Lenke til kommentar

 

Nå har vel både Norge og Tyskland prøvd å løse ​situasjonen i Syria, blant annet gjennom bomber og granater, nettopp for å unngå en flyktningestrøm som ikke ligner grisen. Og mens ja, vestlig innblandelse har dratt situasjonen i Syria den ene eller andre veien, så står de også for mye av deres egne handlinger og at de ikke gjorde ting annerledes tidligere til tross advarsler. Skal vi påkoste lavkompetente Syrere flere titalls milliarder(hvis ikke mer) for at de skal bo i Europa mens vi ordner opp i rotet i deres eget hjemland? Hvor mye har egentlig vesten med krisen i Syria å gjøre blir vel heller spørsmålet da, og hvor mye har hvert land bidratt til det og må betale påfølgende pris av det?

 

Hvor har du vært de siste 14 årene? Har du virkelig ikke fått med deg at det begynte med en viss Bush, som etter 911, satte hele dette sirkuset i gang, og toppet det med å si: God is on our side ...

 

Og siden har det bare gått slag i slag, så klart

 

 

Joda, jeg er klar over vestlige påvirkelse. Men hvis du vil gå etter "Betal for sølet du har laget"-logikken din, så blir det feil å ta alle vestlige land under samme kam. Da må vi i så fall sende Syrerne til USA. Hvor ansvarlig er i så fall Tyskland og Norge for det som skjer i Syria, målt i flyktninger man burde ta? Hvis det er denne logikken du vil gå etter, så ville vestlige makter sluttet totalt å prøve å hjelpe konflikter rundt om i verden i frykt for å søle det til litt. Da vil du virkelig få se fattigdom og lidelse.

 

Ser du feilen ved den logikken?

Lenke til kommentar

"velferdstat" er ikke en fast substans men en holdning til menneskeverd.

Velferdsstat er gratis sykehus og skoler, alderspensjon, uførepensjon, fødselspermisjon, barnetrygd osv. Nivåene på dette er helt avhengig av kombinasjonen av inntekter og utgifter per person. Det du snakker om kalles kultur eller moral.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Nå har vel både Norge og Tyskland prøvd å løse ​situasjonen i Syria, blant annet gjennom bomber og granater, nettopp for å unngå en flyktningestrøm som ikke ligner grisen. Og mens ja, vestlig innblandelse har dratt situasjonen i Syria den ene eller andre veien, så står de også for mye av deres egne handlinger og at de ikke gjorde ting annerledes tidligere til tross advarsler. Skal vi påkoste lavkompetente Syrere flere titalls milliarder(hvis ikke mer) for at de skal bo i Europa mens vi ordner opp i rotet i deres eget hjemland? Hvor mye har egentlig vesten med krisen i Syria å gjøre blir vel heller spørsmålet da, og hvor mye har hvert land bidratt til det og må betale påfølgende pris av det?

 

Hvor har du vært de siste 14 årene? Har du virkelig ikke fått med deg at det begynte med en viss Bush, som etter 911, satte hele dette sirkuset i gang, og toppet det med å si: God is on our side ...

 

Og siden har det bare gått slag i slag, så klart

 

 

Joda, jeg er klar over vestlige påvirkelse. Men hvis du vil gå etter "Betal for sølet du har laget"-logikken din, så blir det feil å ta alle vestlige land under samme kam. Da må vi i så fall sende Syrerne til USA. Hvor ansvarlig er i så fall Tyskland og Norge for det som skjer i Syria, målt i flyktninger man burde ta? Hvis det er denne logikken du vil gå etter, så ville vestlige makter sluttet totalt å prøve å hjelpe konflikter rundt om i verden i frykt for å søle det til litt. Da vil du virkelig få se fattigdom og lidelse.

 

Ser du feilen ved den logikken?

 

 

Neida, jeg er ikke så fjern at jeg er ute etter å finne den mest skyldige, jeg tror vi alle må ta en bit hver av kaken

 

Det jeg er for, er å løse sånt på lavest mulig nivå, og det betyr at jeg starter med meg selv og eventuelt det nærmeste medmenneske som er trengende, uten å bry meg om å spørre om vedkommendes nasjonalitet eller ideologi osv

 

Vanlig hardt arbeid med "vanlig norsk" generøsitet ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...