Gå til innhold

Søk i skattelistene "anonymt"


PerAndre123

Anbefalte innlegg

Til Isbilen.

 

 

 

Nei da, jeg fant bare kilden din verdiløs i kontekst til hva du fremmet. 

 

Du skriver: Folk har en tendens til å tro at ting er greit og at verden er rettferdig, og derfor må de minnes på slike ting støtt og stadig. Å være bevisst på lønnsforskjellene er et lite skritt i riktig retning. 

 

Først og fremst så vil jeg vite hvorfor du tror at folk mener at verden er rettferdig (I denne kontekst). Bommer du her så faller korthuset ditt.

 

Et land som er "ganske" likt vårt eget har hatt det oppe til valg og 70% var imot dine meninger. Samtidig må vi fremvise vår private lønn til alle som vil gjøre inngrep i vårt private liv her i Norge grunnet at mange må påminnes faktum at noen tjener mer en andre?

 

 

 

Du skal være ekstremt langt ute på høyresiden og ha et velutviklet tunnelsyn om du synes det er noe i nærheten av greit.

 

Skam deg. De som er uenig med deg er ikke automatisk høyre ekstremister eller har et velutviklet tunnelsyn. Dette er rent piss.

 

Hvor mye folk jobber, hvor mye press og ansvar de har ovenfor jobben, hvordan konsekvenser eventuelle feil de gjør i jobben kan medføre for både seg selv og hundrevis av konstruerte arbeidsplasser er totalt individuelt. Vi er ikke like, vi gjør ikke det samme, vi lever ikke like lenge, verden er ikke rettferdig. 

Det samme gjelder nytenkende ideer og individuell utvikling, om dette har ført til en personlig større verdi i samfunnet som lønnes deretter, da hvorfor skal ikke dette settes pris på? Hvorfor skal de høvles ned til å matche ditt ideal syn? Hvorfor skal folk som ikke "gidder" eller ikke har evnen ha rett til å bli sjalu etter å snoket i min eller din inntekt? 

 

Nei, jeg synes det er feil uansett hvor sjalu du eller noen andre er. 

 

 

 

Beklager avsporing PerAndre.

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noxhaven: Si scenarioet er: Jeg søker på min gruppeleder, og ser han tjener mye mer enn hva jeg har i lønn. Jeg synes jeg kunne gjort minst en like god jobb som gruppelederen min. Når gulleroten/lønnen er så mye bedre, er det god motivasjon til å søke seg til ny stilling som gruppeleder, hinte frempå på neste arbeidersamtale at dette er noe man ønsker. 

 

Eller, om 2 stk har en nøyaktiv lik jobb, men han ene er kompis med sjefen. Han tjener derfor en god del mer enn han andre. De gjør 100% nøyaktig samme jobb, og jobben kan bare gjøres på en måte. Hadde det vært meg som var "han andre" ville jeg 1. tatt det opp med sjefen, 2. om ikke det hjelper ville jeg sett etter ett annet sted å jobbe da dette ikke er rettferdig.

Lenke til kommentar

Til Isbilen.

 

 

 

Nei da, jeg fant bare kilden din verdiløs i kontekst til hva du fremmet. 

 

Du skriver: Folk har en tendens til å tro at ting er greit og at verden er rettferdig, og derfor må de minnes på slike ting støtt og stadig. Å være bevisst på lønnsforskjellene er et lite skritt i riktig retning. 

 

Først og fremst så vil jeg vite hvorfor du tror at folk mener at verden er rettferdig (I denne kontekst). Bommer du her så faller korthuset ditt.

 

Et land som er "ganske" likt vårt eget har hatt det oppe til valg og 70% var imot dine meninger. Samtidig må vi fremvise vår private lønn til alle som vil gjøre inngrep i vårt private liv her i Norge grunnet at mange må påminnes faktum at noen tjener mer en andre?

 

 

 

Du skal være ekstremt langt ute på høyresiden og ha et velutviklet tunnelsyn om du synes det er noe i nærheten av greit.

 

Skam deg. De som er uenig med deg er ikke automatisk høyre ekstremister eller har et velutviklet tunnelsyn. Dette er rent piss.

 

Hvor mye folk jobber, hvor mye press og ansvar de har ovenfor jobben, hvordan konsekvenser eventuelle feil de gjør i jobben kan medføre for både seg selv og hundrevis av konstruerte arbeidsplasser er totalt individuelt. Vi er ikke like, vi gjør ikke det samme, vi lever ikke like lenge, verden er ikke rettferdig. 

Det samme gjelder nytenkende ideer og individuell utvikling, om dette har ført til en personlig større verdi i samfunnet som lønnes deretter, da hvorfor skal ikke dette settes pris på? Hvorfor skal de høvles ned til å matche ditt ideal syn? Hvorfor skal folk som ikke "gidder" eller ikke har evnen ha rett til å bli sjalu etter å snoket i min eller din inntekt? 

 

Nei, jeg synes det er feil uansett hvor sjalu du eller noen andre er. 

 

 

 

Beklager avsporing PerAndre.

Jeg synes det absolutt har betydning at spennet mellom de faktiske forskjellene og hva folk tror er forskjellene, er såpass stort. Selv om det er i Statene. Hva sveitserne stemmer betyr fortsatt ikke noe utvetydig. Det er mange grunner til at folk stemmer som de gjør, og en av dem kan være at de ikke er oppmerksomme på de gjeldende forhold. At folk stemmer for at systemet ikke trenger flere innstramminger bekrefter da heller det jeg sa.

Skam meg? Piss? Fordi jeg er uenig med deg? Skam deg selv for slik ordbruk.  Hadde jeg ment høyreekstremist hadde jeg skrevet høyreekstremist. Og at jeg mener alle som er uenige med meg passer i den båsen? Kanskje beleilig for deg hvis jeg hadde sagt noe slikt, men det har jeg jo ikke. Kan godt gjenta at det å mene dagens ressursfordeling er helt uproblematisk, det er en ganske ekstremt.

 

Klart det er forskjell på folk og ansvaret de tar og innsatsen de gjør, men det rettferdiggjør ikke forskjellene vi har i dag. Jeg sier ikke at alle skal ha det likt. Brorparten av verdens befolkning har ikke muligheten til å konkurrere på samme vilkår som oss.

 

Sjalu? Ja, man blir ofte beskyldt for å være misunnelig og sjalu for å ytre meninger som mine. Men det er vel heller sånn at på seg selv kjenner man andre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg tror vi bare misforstod hverandre, eller heller jeg som hele tiden har tenkt Norsk lønn mens du har diskutert Høyteknologisk vs tredje verden. Vi er nok i bunn og grunn mer enige en uenige så lenge konteksten er på rett plass.. samt hode mitt. 

 

Innser at jeg har diskutert mot en stråmann hele tiden, og du har besvart og forsvart min stråmann på vegne av en skjev verden.

Beklager alt rotet, både til deg Isbilen og til TS for å forsøple tråden.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall fornøyd med denne ordningen. 

Før var det sånn at alle mulige folk hadde søkt på meg og dermed trodde de visste alt om meg, kom til meg og snakket om det og sånn. Etter det ble innlogging har ingen søkt på meg. Så det har virket. Mange folk er sykelig nysgjerrige, vi lever i et snokesamfunn.

Nordmenn er vel verdensmestre på å snoke sosial medie.

Lenke til kommentar

 

 

Noxhaven: Si scenarioet er: Jeg søker på min gruppeleder, og ser han tjener mye mer enn hva jeg har i lønn. Jeg synes jeg kunne gjort minst en like god jobb som gruppelederen min. Når gulleroten/lønnen er så mye bedre, er det god motivasjon til å søke seg til ny stilling som gruppeleder, hinte frempå på neste arbeidersamtale at dette er noe man ønsker. 

 

Jeg synes ikke at skattelistene  er veien å gå, jeg synes at motivasjonen skal komme fra bedriften du jobber for. Det er dere oppgave og fremme godene ved en promotering og skape et konkurrerende miljø der folk yter sitt beste og lærer mest mulig for og nå nye utfordringer og mer ansvar som en gruppeleder har og få lønnen denne stillingen fortjener.

 

 

 

 

Eller, om 2 stk har en nøyaktiv lik jobb, men han ene er kompis med sjefen. Han tjener derfor en god del mer enn han andre. De gjør 100% nøyaktig samme jobb, og jobben kan bare gjøres på en måte. Hadde det vært meg som var "han andre" ville jeg 1. tatt det opp med sjefen, 2. om ikke det hjelper ville jeg sett etter ett annet sted å jobbe da dette ikke er rettferdig.

 

Er du fornøyd med lønnen frem til du fant ut at kompisen til sjefen din tjente mer i dette scenarioet? Jeg er imot at lønn går på trynefaktor og ikke hva du gjør for bedriften. Det er vanskelig å fantasere seg frem til et scenario på noen få settninger der man kjenner til så lite som dette. Men ja jeg kan være delvis enig i at det kunne hjulpet for å få noen til forhandle til seg en bedre lønn, men jeg tror selv jeg hadde gått for et alternativ 2 lenge før skattelistene ble vesentlig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...