Gå til innhold

Denne kan forenkle ladingen av mobilen betraktelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke gå over dammen når man kan bestille det fra lager i Norge:

Den krever at du bytter ut eksisterende stikk (eller rettere sagt, at du betaler en elektriker for å gjøre det for deg).

 

Hvis du ser videoen i artikkelen, så er noe av trikset med det produktet at du bare bytter ut det eksisterende frontdekselet, og den elektriske koblingen skjer via to skinner som kommer i kontakt med strømførende skruer på siden av selve støpselet.

 

Samtidig, så tviler jeg litt på om det går an å lage noe lignende som funker til schuko-kontakter, for jeg tror ikke de har noen lett tilgjengelige strømførende kontaktpunkter som et slikt frontdeksel kan få strøm fra.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke gå over dammen når man kan bestille det fra lager i Norge:

http://www.installasjonsprodukter.no/catalog/19831/Enkel%20stikkontakt%20med%20jord%20og%20USB_NOR1.html

20EUCBUSB-214_W1.jpg

 

Det er lite plass fra før av i elbokser, så om duppeditten har innebygget trafo vil den legge beslag på omtrent det hele volumet i boksen. I tillegg blir det fast tilkoblet utstyr som er "alltid på" med alle følger. Åja siste sak - 700mA er USB 2 hvis jeg husker det rett, og når 4 kommer så vil den mest sannsynligvis ha annen kapasitet.

 

Mye å vurdere her!

Endret av nessuno
Lenke til kommentar

Njæææ... Dette vil nok gjøre det enda vanskeligere å forlate USB-standarden når tiden er inne.

 

Helt enig. Det er ikke det at jeg har det så vanvittig travelt med å forlate USB - men, disse laderene som kommer innebygget i stikk kontaktene har så liten ladekapasitet at det å lade mobilen, eller i det hele tatt holde nettbrettet gående på mer enn bare standby ved lading, blir umulig.

 

Av den grunn at det er en standard under kontinuerlig utvikling, og at kapasiteten er relativt lav, så er det bare tull å få noe sånt integrert i stikk kontakten. Koster unødvendig mye penger som du må bruke om igjen den dagen du trenger noe annet.

 

En bedre løsning er å få opp egne veggbokser til dette, da du iallfall da kan fritt bytte ut laderene i veggen dersom du skal få behov for det en dag. Du slipper å tenke på at du må finne stikk kontakter med dette innebygget da :).

 

Jeg for min del fortsetter å bruke laderne du plugger i stikk kontakten :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samtidig, så tviler jeg litt på om det går an å lage noe lignende som funker til schuko-kontakter, for jeg tror ikke de har noen lett tilgjengelige strømførende kontaktpunkter som et slikt frontdeksel kan få strøm fra.

 

 

Det er ikke noe problem på Elko sine. Skruene for L og N ligger i front, slik at det enkelt kan lages ett deksel hvor 2 fjærbelastede pinner kan treffe disse, og samtidig sitter bra.

 

Eneste minuset er hvis folk gjør som det var i leiligheten jeg flyttet inn i nå i år, hvor de ved maling av vegger hadde tatt av dekslene, og malt over kontaktene. Slik at alle stikk var fylt av maling. Og det er alltid vi elektrikere som for skylden for dårlige anlegg tar fyr?

 

Tok sporensk å byttet alle kontakter for å slippe brannfare.

Lenke til kommentar

 

 

Man trenger ikke gå over dammen når man kan bestille det fra lager i Norge:

Den krever at du bytter ut eksisterende stikk (eller rettere sagt, at du betaler en elektriker for å gjøre det for deg).

 

Hvis du ser videoen i artikkelen, så er noe av trikset med det produktet at du bare bytter ut det eksisterende frontdekselet, og den elektriske koblingen skjer via to skinner som kommer i kontakt med strømførende skruer på siden av selve støpselet.

 

Samtidig, så tviler jeg litt på om det går an å lage noe lignende som funker til schuko-kontakter, for jeg tror ikke de har noen lett tilgjengelige strømførende kontaktpunkter som et slikt frontdeksel kan få strøm fra.

Hvis du ser hele videoen ser du at innmaten i stikkontakten byttes, det er kun etterpå man kan bytte dekselet enkelt. Så det krever uansett elektriker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...