Gå til innhold

Champions League, Arsenal - Bayern München, tirsdag 20.oktober 20:45


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mener du oppriktig at Özil har, på et generelt plan, vært god i sine to første sesonger for Arsenal?

Definitivt.

 

EDIT: Og tallene (som du alltid nekter å se på) sier det samme. Fyren er pur klasse.

Javel. De fleste vil nok være uenige.

 

Jeg ser på tallene jeg, men jeg savner en konkret definisjon av 'chances created'. Det kan være hva som helst. Pasningen han hadde til Ramsey på lørdag vil jeg si er det, men vil ikke si at om han legger en støttepasning til Alexis som drar av et par mann før han fyrer av er det.

 

Er et innlegg en sjanse? Bare hvis det fører til skudd på mål?

 

Nå snakker jeg ikke om Özil akkurat nå, men de to forrige sesongene. Hovedsakelig 2014 egentlig. I våres var han grei og de første par mnd på høsten 2013 også.

Lenke til kommentar

Enig med Benbjo at Özil ikke har prestert godt nok i sine to sesonger, men jeg synes begge ser på bildet alt for svart/hvitt. Özil har prestert midt i mellom synet ditt Martin og synet ditt Benbjo. 

 

Men nå kan vi heller glede oss for at han endelig har kommet til rette og har fått en god sommer bak seg. Første sesongen hannes der han har en hel pre-season, og det ser man godt allerede. Kommer til å bli viktig denne høsten og utover sesongen. Har også tatt steg i forhold til å være en leder. Har aldri sett han prate så mye i kamper som han gjør nå. Herlig! 

Lenke til kommentar

Javel. De fleste vil nok være uenige.

Nei, de fleste er enig...

 

Vi er et mye dårligere fotballag uten Özil på banen. Det ser vi alle, og tallene støtter opp under den påstanden. Det han gjør er det ingen andre i klubben som kan. Du hadde avskrevet Özil etter en måned i Arsenal, og mente han kom til å bli solgt sommeren etter, så jeg skjønner at du ikke tør å innse at du har tatt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du oppriktig at Özil har, på et generelt plan, vært god i sine to første sesonger for Arsenal?

 

Jeg mener det, og jeg mener han, sammen med Alexis har vært helt essentsielle brikker for måten Arsenal har hevet seg som lag over de siste sesongene. Det er alltid i enhver fotballspillers sesong perioder der ting ikke stemmer 100%, men du og et par andre kan jo sitte å skrike vi må selge fyren, når resten av verden stort sett kårer han til banens beste. Og tallene som her nevnt bygger jo bare opp under påstanden min om hvor viktig og god han faktisk har vært. Desverre mistenker jeg mange trodde da vi kjøpte han at vi fikk en 30+ målgarantist, som samtidig spilte ball i hatt med alle og enhver i PL. Tror om du spør Wenger er Øzil i Arsenal for å få de andre til å score mye mål først og fremst. Og selv om jeg gjerne skulle sett Arsenal score flere mål, så er det gjerne Øzil som står nest sist eller har startet angrepet som ledet til målet. Merkelig nok er det bare et par Arsenal supportere som ikke klarer å se dette, og i stedet plukke på enhver liten feil han måtte gjøre for å begrunne sitt syn. Uten han er Arsenal et mye, mye dårligere lag! 

Lenke til kommentar

 

 

Mener du oppriktig at Özil har, på et generelt plan, vært god i sine to første sesonger for Arsenal?

Definitivt.

 

EDIT: Og tallene (som du alltid nekter å se på) sier det samme. Fyren er pur klasse.

Javel. De fleste vil nok være uenige.

 

Jeg ser på tallene jeg, men jeg savner en konkret definisjon av 'chances created'. Det kan være hva som helst. Pasningen han hadde til Ramsey på lørdag vil jeg si er det, men vil ikke si at om han legger en støttepasning til Alexis som drar av et par mann før han fyrer av er det.

 

Er et innlegg en sjanse? Bare hvis det fører til skudd på mål?

 

Nå snakker jeg ikke om Özil akkurat nå, men de to forrige sesongene. Hovedsakelig 2014 egentlig. I våres var han grei og de første par mnd på høsten 2013 også.

 

http://statsbomb.com/2014/07/what-matters-in-football-a-deeper-look-at-chances-created/

 

Har du spilt fotball selv Ben?

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mener du oppriktig at Özil har, på et generelt plan, vært god i sine to første sesonger for Arsenal?

Definitivt.

 

EDIT: Og tallene (som du alltid nekter å se på) sier det samme. Fyren er pur klasse.

Javel. De fleste vil nok være uenige.

 

Jeg ser på tallene jeg, men jeg savner en konkret definisjon av 'chances created'. Det kan være hva som helst. Pasningen han hadde til Ramsey på lørdag vil jeg si er det, men vil ikke si at om han legger en støttepasning til Alexis som drar av et par mann før han fyrer av er det.

 

Er et innlegg en sjanse? Bare hvis det fører til skudd på mål?

 

Nå snakker jeg ikke om Özil akkurat nå, men de to forrige sesongene. Hovedsakelig 2014 egentlig. I våres var han grei og de første par mnd på høsten 2013 også.

http://statsbomb.com/2014/07/what-matters-in-football-a-deeper-look-at-chances-created/

 

Har du spilt fotball selv Ben?

 

Jævla bra artikkel. Skumleste den bare nå men når jeg får tid skal jeg se skikkelig på den.

 

Men tallene her er jo ikke det som kommer frem av den "offisielle" statistikken? Det er hva de legger til grunn der jeg er interessert i.

 

Ja, jeg spiller ball, men kun for hobby. Det er ikke noe nivå å snakke om. Må man ha spilt på et høyt nivå for å mene noe om fotball?

 

Uansett, vi får være enige om å være uenige angående Özil de siste par årene og 2014 spesielt. Jeg vet mange er enige med meg, også såkalte "eksperter". Noen er også uenige. Sånn vil det alltid være.

 

Det er ikke bare Özil som polariserer fansen. Noen mener at Monreal er ræva og at Bellerin ikke har noe på backen å gjøre.

Lenke til kommentar

De som mener Monreal er ræva er virkelig ute å kjøre. Vår mest stabile spiller pdd. Bayern, som bruker å overloade høyresiden, fikk det ikke til pga. Monreal og Sánchez som ga Müller og Lahm lite rom. 

 

For øvrig shout out til Wenger som gjorde et taktisk genigrep i går midtveis i førsteomgangen når han flyttet opp Sánchez og vi lå igjen med både han og Walcott. Bayern ble usikre og nesten sjokkert. Alonso viste ikke om han skulle presse høyere opp i banen eller legge seg bak for å hindre Sánchez og Walcott. 

Lenke til kommentar

Logiske oppbygning tilsier jo at det skal være enklere å forstå for en som har spilt fotball (uansett nivå) for hva som er "sjansjeskapende".

Özil er en av våre viktigste spillere for vårt oppbyggende spill (fra vår keeper til ballen er i nota). Litt slik som Ramsey har vært når han spilte på midtbanen, så var han anonym helt til sesongen han begynte virkelig putte mål. 

For en eller annen grunn (tenker jeg) mener noen at fotballspillere er anonyme fordi de er ikke de som scorer, virker det som i alle fall. 


 

Lenke til kommentar

Det er lett å sitte å hylle Giroud og Özil når de plutselig finner formen. Det som er en direkte løgn er at Özil har vært bra gjennom de to siste sesongene. Han har IKKE spilt på sitt toppnivå siden han kom til Arsenal. Det har vært glimt hvor han har gjort det bra, men han har aldri greid å holde seg konsistent gjennom en helt sesong. I ifjor kan jeg bare huske èn PL-kamp hvor han virkelig blomstret, og det var mot Aston Villa.

 

Giroud på sin side er dårlig om han blir brukt feil, men over middels god om han blir brukt rett. Gjennom Wenger sin taktikk og formasjoner har han ikke fungert optimalt selv om han har masse mål og assist de siste sesongene. Et eksempel er jo at mange av kontringene tidligere har blitt stoppet opp fordi Giroud er så sabla treg å springe. Vi har tidligere hatt spillere på backene med dårlige innleggsføtter, som f.eks. Chambers/Debuchy. I tillegg er ikke Monreal og Gibbs de beste på innlegg heller. Derfor har det endt med at Giroud får lite gode innlegg til å heade ballen i mål, der hans styrke ligger.

 

 

Özil har brukt vel lang tid på å finne formen, mye av skylden skal selvfølgelig Wenger ta for å ha spilt han på kant i evigheter. Forhåpentligvis holder han samme nivå ut sesongen. Jeg har bestandig ment at Giroud er best om han blir brukt som innbytter. Å spille han i 70-90. minutter funker ikke, det har vi sett gang på gang. Han blir for sliten og sløv. Det Wenger gjorde igår med å bytte Giroud inn var VELDIG etterlengtet.

Håper virkelig Wenger fortsetter å begynne med Walcott på topp for deretter å bytte inn Giroud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...