Gå til innhold

Til de innvandringskritiske


Anbefalte innlegg

La oss si at drømmen deres går i oppfyllelse og vi får et politisk skifte i Europa. Europa stenger grensene, sier nå er det nok. Hvordan ser dere for dere dette i praksis? Hvordan vil dere sørge for å stenge grensene? Hva med pressen? Skal de få lov til å dekke hva som skjer? I så fall hvor lenge tror dere det går før folk ikke klarer å se på det lenger? Hva vil dette gjøre med vårt selvbilde som Europeere?

 

Dette er ting jeg har lurt på lenge. Har dere sagt A så får dere si B.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

For det først, selvbilde til europeere har ingen ting med hvor mange migranter som får komme inn i landene. For det andre så er det totalt unødvendig å nekte pressen å skrive om hva som skjer og så kan en heller informere folket om de lyger.

 

Videre er det berre å stenge folk ute og sende dem i fengsel om de bryter loven. Videre kan en nekte helsestell og offentlige tjenester. Inkludert beskyttelse av politi.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Virker som et forsøk på å sette innvandringskritikere i et dårlig lys. Burde folk som er invandringskritiske ha dårlig samvittighet for sine meninger?

Nei, det er det ikke og folk kan mene hva de vil. Jeg bare skjønner ikke hvordan de tenker. Jeg lurer faktisk på dette. Hva folk ser for seg, dersom vi skal stenge grensene. Denne situasjonen har jo to sider. Den ene siden er at vi slipper de negative sidene ved innvandring. Den andre siden er at vi da må være tøffe nok til å stoppe de som kommer. Og vi må klare å stå i det. Spørsmålet er hvor tøffe vi klarer å være, og hvor lenge vi klarer det. Og hva det gjør med hvordan vi ser på oss selv som Europere over tid? Virker som det er et ikke tema. Tror det bare er et lite fåtall som er så tøffe at de faktisk hadde orket å stå i det viss det hadde kommet til at det å stenge grensene hadde blitt en realitet.

Lenke til kommentar

Jeg syns de som er så inni hampen positiv til innvandring kan ta inn et par innvandrere i sitt eget hjem og la de bo der fast, brødfø dem osv. Spørs hvor mange som er positiv da?

Innvandring er rett og slett en enorm utgift og vil knekke stater etterhvert.

Her ser du litt: http://www.dagbladet.no/2013/04/15/nyheter/stoltenberg/rodgronn_regjering/innvandring/skatt/26668475/

Og det bare øker fremover.

De fleste vil nok ikke se galskapen i dette før pengekassa er tom. Norge  er ikke noe rikt land egentlig. Verdens velferdsstater står for fall i løpet av de nærmeste 10-årene. Det skjer bare ikke før kasser er tom. Når krybben er tom bites hestene.

Da må vi selv ta belastningen vi har påført oss. Kanskje mange til og med reiser hjem hvis det blir skikkelig dårlig her? Det hadde jo vært fantastisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

La oss si at drømmen deres går i oppfyllelse og vi får et politisk skifte i Europa. Europa stenger grensene, sier nå er det nok. Hvordan ser dere for dere dette i praksis? Hvordan vil dere sørge for å stenge grensene? Hva med pressen? Skal de få lov til å dekke hva som skjer? I så fall hvor lenge tror dere det går før folk ikke klarer å se på det lenger? Hva vil dette gjøre med vårt selvbilde som Europeere?

 

Dette er ting jeg har lurt på lenge. Har dere sagt A så får dere si B.

Hvem skal betale for alle flyktninger?

 

Jeg syns "frivillig ordning" er fantastisk ide. Om du er veldig "pro-flyktning", kan du gi bort 10-80% av lønna di. Selvfølgelig må du forplikte å gjøre det i minst 2-3 år også. Alt etter hvor mye penger staten får, kan de ta inn en vis kvote med flyktninger.

 

Du syns det er viktig å hjelpe folk - du får gjøre det. I den grad du ønsker.

Jeg driter i de - jeg beholder mine penger.

Staten beholder alle skattepengene og bruker de på politi/sjukehus/barnehage/skule/veier osv.

En fantastisk ide? At folk bare skal betale skatt til det de støtter?

 

Så hvis jeg driter i politi/ sjukehus/ barnehage/ veier osv. kan jeg beholde pengene mine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beskrivende når VGs politiske redaktør Hanne Skartveit sier at dersom dette går bra så vil Erna bli husket som Norgeshistoriens største statsminister. (Pun intended?) Det sier i grunn litt om hvor massive utfordringer vi egentlig står overfor.

 

Selv tror jeg ikke norske politikere er i stand til å håndtere dette. Hvis utviklingen i Midtøsten fortsetter så faller flere land, Jemen er i praksis det nye Syria og har like mange innbyggere. Vi har ingen kontroll over slike ting.

 

Jeg synes faktisk debatten i Norge er ganske god om dagen, og det er utvilsomt de "innvandringskritiske" som har vunnet. Tror mange har fått seg en kraftig vekker hva angår kostnadene, så alt i alt positivt.

 

Når det gjelder hva vi vil gjøre så er det flere ting, hvorav noe gjøres allerede i dag:

-Piggtråd med væpnede vakter

-Kutte i bistand og handel med land som ikke tar i retur

-Dele ut matkuponger i stedet for penger

-Tilby telt som husrom

-Kreve arbeidsplikt fra dag 1

 

Da stanser vi samtidig den største inntektskilden for mafia, nemlig menneskesmugling. Og å stanse menneskesmugling er vel positivt, synes du ikke TS?

Endret av coffeee
  • Liker 5
Lenke til kommentar

For de konfliktfylte områdene, slik som Syria/Irak, kan vi drifte flyktningeleire der. De som sier at de kommer fra disse områdene vil med andre ord bli returnert med det samme. Der kan de få mulighet for utdanning, og mer. Forhåpentligvis kan de drive leiren selv, og husk at det er midlertidig. For de som ikke vil gi identitet, så er fengsel resultatet. De som blir tatt i båter langs middelhavet skal bli returnert med det samme. Dagens dødslotteri; Nei takk!

 

Dagens situasjon er eksplosiv og ikke levedyktig. Tanken om at enhver kan flytte hvor som helst er ikke annet enn galskap. Kan sies å være et etisk dilemma, men dagens politikk er den mest ødeleggende, da vi ender opp i den situasjon at vi ikke kan hjelpe til å områdene folk flykter fra. Vel og merke er mange kort og godt økonomiske flyktninger.

 

Edit:

 

Jeg tror det er få som vet omfanget av folkevandringen vi nå ser, der hvis nåværende situasjon fortsetter, så vil etnisk svensker være en minoritet iløpet av 10-15 år. Oslo har også hatt kolossale endringer, som inntil nylig var lite diskutert.

Endret av Harryen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må jo være høyde for å mene at innvandringspolitikken er feilslått?

 

Jeg mener vi burde senke tilbudet til nye asylsøkere betydelig til vi greier å integrere de vi allerede har her. Det hadde heller ikke skadet om eldreomsorgen og sykehusene fikk en god del av pengene vi bruker på innvandring.

 

Jeg synes det er respektløst når mennesker som har jobbet og bygget opp dette landet havner på sykehjem hvor de ikke har eget rom en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den andre siden er at vi da må være tøffe nok til å stoppe de som kommer. Og vi må klare å stå i det. Spørsmålet er hvor tøffe vi klarer å være, 

Hva er problemet? Mange land har da i årevis hatt krav om returbillett og nok penger til livsopphold i den perioden en har tenkt å være i landet. Har du ikke det, slipper du ikke inn. Ferdig med det. Noe spesielt tøffe har eg ikke inntrykk av at hverken tollerne eller befolkningen er.

Lenke til kommentar

 

 

Virker som et forsøk på å sette innvandringskritikere i et dårlig lys. Burde folk som er invandringskritiske ha dårlig samvittighet for sine meninger?

Nei, det er det ikke og folk kan mene hva de vil. Jeg bare skjønner ikke hvordan de tenker. Jeg lurer faktisk på dette. Hva folk ser for seg, dersom vi skal stenge grensene. Denne situasjonen har jo to sider. Den ene siden er at vi slipper de negative sidene ved innvandring. Den andre siden er at vi da må være tøffe nok til å stoppe de som kommer. Og vi må klare å stå i det. Spørsmålet er hvor tøffe vi klarer å være, og hvor lenge vi klarer det. Og hva det gjør med hvordan vi ser på oss selv som Europere over tid? Virker som det er et ikke tema. Tror det bare er et lite fåtall som er så tøffe at de faktisk hadde orket å stå i det viss det hadde kommet til at det å stenge grensene hadde blitt en realitet.
Du skriver:

«Tror det bare er et lite fåtall som er så tøffe at de faktisk hadde orket å stå i det...»

 

Det er fordi innvandringskritikere blir kneblet for deres meninger. Man får straks merkelapper som Hitler, nazist, rasist, Breivik, og i verste fall mister man jobben. Det har vist noe med ytringsfrihet og demokrati å gjøre :)

Så se for deg følgende. Pressen tar invandringskritikerene på alvor og lar de snakke fritt. De får de store overskriftene og fremsidene i avisene. Hva ville skjedd?

Lenke til kommentar

 

 

Den andre siden er at vi da må være tøffe nok til å stoppe de som kommer. Og vi må klare å stå i det. Spørsmålet er hvor tøffe vi klarer å være,

Hva er problemet? Mange land har da i årevis hatt krav om returbillett og nok penger til livsopphold i den perioden en har tenkt å være i landet. Har du ikke det, slipper du ikke inn. Ferdig med det. Noe spesielt tøffe har eg ikke inntrykk av at hverken tollerne eller befolkningen er.
Du mener det er uproblematisk viss alle land hadde gjort det samme?
Lenke til kommentar

Det må jo være høyde for å mene at innvandringspolitikken er feilslått?

 

Jeg mener vi burde senke tilbudet til nye asylsøkere betydelig til vi greier å integrere de vi allerede har her. Det hadde heller ikke skadet om eldreomsorgen og sykehusene fikk en god del av pengene vi bruker på innvandring.

 

Jeg synes det er respektløst når mennesker som har jobbet og bygget opp dette landet havner på sykehjem hvor de ikke har eget rom en gang.

Selvfølgelig er det høyde for det. Tror nok det er mange flere som mener det en du kanskje tror. Grunnen til at de ikke snakker så høyt er kanskje at de ikke ser for seg et alternativ. Så derfor startet jeg denne tråden slik at folk som har greie på slikt kan få lov til å opplyse resten. Alle er klar over ulempene med innvandring. Det er det jeg mener med A. Med B mener jeg hvordan. Tenker dere feks at bare Norge skal stenge grensene? Eller hele Europa? Hele "den vestlige" verden? Hvor leng tror dere det er mulig å holde moralen oppe i befolkningen slik at grensenene forblir stengt? Hvilke virkemidler vil dere bruke for å holde moralen oppe over lengre tid? Vil dere evt åpne for invandring igjen?

Lenke til kommentar

Norge er bare laget sånn. Det er et land med myke, naive folk.

VI skal redde alle og flyktninger elsker vi.

Totalt forbudt å snakke negativt om folk fra andre land selv om de påfører oss massive problemer. Rasisme er noe du fremmer når du trekker visse grupper i tvil.

Jaja, glad jeg ikke bor i Oslo, hele byen er jo som en diger ghetto.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...