Gå til innhold

– Touch ID-knappen på iPhone 6S blir glovarm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres plausibelt ut at dette er et soft/firmwareproblem. Fingeravtrykksleseren er jo bare et kamera med litt ekstra programvare til å tolke bildene med, og om dette f.eks er aktivt hele tiden er det naturlig at det blir varmt. 

Om det derimot skulle være et maskinvareproblem er fiksen relativt dyr - da man ikke kan bytte kun denne knappen men faktisk må skifte ut hovedkortet i samme slengen da knapp og hovedkort er kryptografisk paret for å gi helt idiotisk høy grad av sikkerhet for at ingen får tak i biometriske data. 

 

Det stemmer forøvrig at Apple har et litt annerledes feilbilde enn andre. Men det er ingen andre som selger 15+ millioner telefoner av en helt ny modell på en uke, så det er ingen overraskelse. Det normale innen produktutvikling er å lage en versjon 1.0 som selges i små antall til de første kundene for så så lage en 1.0.1 der man har tweaket eventuelle småfeil man ikke klarte å fange opp før man traff markedet. Den luksusen har ikke Apple. Husk at iPhone 6s er en helt ny telefon selv om den ser lik ut som den forrige - ingenting inni er likt. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Om det derimot skulle være et maskinvareproblem er fiksen relativt dyr - da man ikke kan bytte kun denne knappen men faktisk må skifte ut hovedkortet i samme slengen da knapp og hovedkort er kryptografisk paret for å gi helt idiotisk høy grad av sikkerhet for at ingen får tak i biometriske data.

For kunden (og Apple) er vel det enkleste å hoste opp et nytt eksemplar som da høyst sannsynlig ikke har denne feilen.

(Gitt at dette HW-problemet kun rammer et fåtall eksemplarer.)

Lenke til kommentar

urgelol og Hekomo er det nødvendig gå mot hverandre her.

der sir jo stikk motsatt av hverandre

 

den ene av der spør meg hvorfor jeg tror media er interessert i Apple , noe som jeg nettopp påpekte hvorfor de bare er interessert Iphone sine feil

men den andre av dere på stå at det er tull

 

jeg spør hvorfor man bare hører om de rare feilen som dukker opp på Iphone

de er rar for de er helt unike

vanligvis er det like typer feil som dukker opp de forskjellige telefonene , som ladder som ikke virker , telefonen er  stein død 

eller at skjermen/ knappen virker ikke

 

iphone hadde dog en del hel unike feil der telefonen korter ned en telefonnummer før det ringes eller at gjorde endel ting på egen hand

Det har man ikke hørt om hos de ander telefonene

Lenke til kommentar

 

Om det derimot skulle være et maskinvareproblem er fiksen relativt dyr - da man ikke kan bytte kun denne knappen men faktisk må skifte ut hovedkortet i samme slengen da knapp og hovedkort er kryptografisk paret for å gi helt idiotisk høy grad av sikkerhet for at ingen får tak i biometriske data.

For kunden (og Apple) er vel det enkleste å hoste opp et nytt eksemplar som da høyst sannsynlig ikke har denne feilen.

(Gitt at dette HW-problemet kun rammer et fåtall eksemplarer.)

 

 

Jepp. Men for meg høres det mest ut som et sw eller (kanskje mest sannsynlig) fw-problem. 

Lenke til kommentar

urgelol og Hekomo er det nødvendig gå mot hverandre her.

der sir jo stikk motsatt av hverandre

 

den ene av der spør meg hvorfor jeg tror media er interessert i Apple , noe som jeg nettopp påpekte hvorfor de bare er interessert Iphone sine feil

men den andre av dere på stå at det er tull

 

Nei, vi motsier ikke hverandre. Jeg snakker ikke om hvorvidt media er interessert. Jeg snakker om påstanden din om at Apple har så mange/spesielle feil.

 

 

jeg spør hvorfor man bare hører om de rare feilen som dukker opp på Iphone de er rar for de er helt unike vanligvis er det like typer feil som dukker opp de forskjellige telefonene , som ladder som ikke virker , telefonen er  stein død eller at skjermen/ knappen virker ikke. iphone hadde dog en del hel unike feil der telefonen korter ned en telefonnummer før det ringes eller at gjorde endel ting på egen hand. Det har man ikke hørt om hos de ander telefonene
 
Man har heller ikke sett stylus-of-death på andre telefoner enn Samsung sine, så hva er poenget ditt? Alle telefoner har nødvendigvis særegne feil fordi de fleste er laget på forskjellig måte.
 
Du er bare opptatt av å finne noe negativt du kan skrive om Apple, og da dikter du som regel opp et eller annet.
Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

men for pokker da, hvorfor høre man da bare om Iphone sine sære feil  ?

påstår du at media farer med løgn ?

 

Jeg snakker ikke om media. Jeg snakker om deg.

 

Påstår du at Samsungs stylus-of-death ikke er en sær feil?

 

siden det ikke er omtalt noe steder så kan jeg heller ikke hvite hva de innebærer

å beskylde meg for et aller annet på grunn av det blir idiotisk

Lenke til kommentar

Om du ikke har lest om stylusgate så er det ennå mer tydelig at du filtrerer ut akkurat det du vil se. Hva med problemene til Sony xperia 5 compact. du har vel ikke fått med deg det heller?

mener du at man skal anta at alle telefoner har utrolig rare feil og så bruke veldig mye tid på let det opp , slik etterforskere gjør ?

hva forventer du egelig når slike feil blir hold "hemmelige" ?

Lenke til kommentar

 

 

Om du ikke har lest om stylusgate så er det ennå mer tydelig at du filtrerer ut akkurat det du vil se. Hva med problemene til Sony xperia 5 compact. du har vel ikke fått med deg det heller?

mener du at man skal anta at alle telefoner har utrolig rare feil og så bruke veldig mye tid på let det opp , slik etterforskere gjør ?

hva forventer du egelig når slike feil blir hold "hemmelige" ?

Hemmelig, etterforskere.. nei vet du hva? Gå å røyk det du røyker til vanlig, det må fan meg være sterke saker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om du ikke har lest om stylusgate så er det ennå mer tydelig at du filtrerer ut akkurat det du vil se. Hva med problemene til Sony xperia 5 compact. du har vel ikke fått med deg det heller?

mener du at man skal anta at alle telefoner har utrolig rare feil og så bruke veldig mye tid på let det opp , slik etterforskere gjør ?

hva forventer du egelig når slike feil blir hold "hemmelige" ?

Hemmelig, etterforskere.. nei vet du hva? Gå å røyk det du røyker til vanlig, det må fan meg være sterke saker!

 

Er det da så vanskelig å forstå ?

vet man ikke om noe så vet man heller ikke hvor man skal se hen

 

Da burde også problem med andre marker dukke opp i media , men det gjør de ikke

Likevel forlanger dere at jeg skal ha full oversikt.

hva slags holdning er det ?

Lenke til kommentar

Forlanger null av deg, null!

det jeg regner med derimot, er at du innehar et snev av kunnskap om det du diskuterer. Det at du tilsynelatende ikke får med deg at det er feil på andre telefoner er ganske så skremmende, man begynner egentlig å lure på hvor nedsnødd du egentlig er.

nå overdriver du

alle har "vanlige feil" som blir rette med å bytte deler .

 

Det jeg reagerer på er at dere forlanger at jeg skal full oversikt over merkelige feil på alle telefoner uten at jeg blir informert om det 

selv tek.no gjør ikke det , de er som alle andre kun interessert i Apple sine feil

 

likevel forlanger dere at jeg skal ha fulle oversikt

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...