Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger tips etter knivstukket


Lurer123

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hørt det er mange smarte folk her som kanskje kan hjelpe meg.

 

For ca. 1 år siden ble jeg knivstukket av en gutt i hånden min, han var året eldre enn meg, men begge under 18 år.

 

Etter jeg ble knivstukket fikk jeg vanskligheter for mye. Sosialt, mentalt og fysisk. Mange snakket stygt til meg pga. det, jeg slet med mareritt og lignengde, men jeg har enda ikke på 1 år og 5 måneder klart å bruke hånden igjen. Jeg må bruke skinne og måtte betale ganske mye penger. Bare for å komme meg til sykehuset koster penger pga. båt. Jeg ente opp med og betale 2000kr bare i båt før det ble forliksmøte. Forliksmøtet var 9mnd etter hendelsen. Han fikk ikke straff og måtte bare betale for pengene mamma brukte på båten.

 

Jeg står der jeg ikke har råa til en advokat (ikke vet om jeg skal få taki en), jeg har ikke fått skadeerstattning eller pasientskadeerstattning der sykehuset skulle ringe dagen etter, men tok 2 uker før de ringte og det ble operasjon. De fant ut at nerven min ble delt i 2 av fingrene mine, jeg hadde to operasjoner, et halvt år mellom vær operasjon. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre da det kan gå utover framtiden min siden jeg vil bli frisør. Er det noen som har tips til meg så tar jeg det i mot med varm hånd!

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre ingen råd å komme med, bortsett fra at jeg ønsker deg lykke til! Du skal vite at det finnes mange utrolige historier der forferdelige ting har skjedd, der mange klarer etter mye motgang å reise seg. Du må bare ha viljestyrke, og en sterk tro på at du skal klare målet du har satt deg.

 

Stå på!!

Lenke til kommentar

Det virker som du har det tøft mentalt. Tror jeg ville tatt kontakt med psykisk helseteam i kommunen.

Der kan du snakke med noen som lytter til deg, og som evnt kan henvise deg videre til psykolog e.l.

De hjelper deg om du har behov for medisinering mot angst og uro.

En psykologerklæring kan også komme godt med mtp. erstatning

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ingen råd å komme med, bortsett fra at jeg ønsker deg lykke til! Du skal vite at det finnes mange utrolige historier der forferdelige ting har skjedd, der mange klarer etter mye motgang å reise seg. Du må bare ha viljestyrke, og en sterk tro på at du skal klare målet du har satt deg.

 

Stå på!!

Den mld gjorde til at jeg fikk et stort smil, takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært til en psykolog. Gikk dit under 10 ganger, det virket som jeg hadde det ok siden jeg Hva medkunne le av det som hadde skjedd

Hva med å ta kontakt med psykolog igjen?

Virker jo ikke som om du har det helt bra nå, selv om du kanskje hadde det akkurat da. Hva annet kan du gjøre egentlig?

Lenke til kommentar

Forstår det sånn at det helst er juridisk du ønsker hjelp - her er ikke jeg rette personen å spør. Det burde da gå an å få anket saken, fyren burde betale alle omkostninger og erstatning i tillegg. Det er et minimum. Men hvordan vet jeg ikke.

 

Psykisk sett så ville jeg lest om mindfulness, en teknikk for å ikke la tankene påvirke følelseslivet ditt. Hvis du snakker med en psykolog og uttrykker hvordan dette påvirker deg psykisk og framtidsutsiktene dine så kan du kanskje få en erklæring fra psykologen som kan brukes i retten. Ellers så er det jo bare til å stå på og ikke gi opp på drømmen om å bli frisør. :)

 

Ikke la drittsekken ødelegge livet ditt ihvertfall. Gjør det beste ut av det og prøv å være optimistisk.

 

Når jeg er på jobb og er drittlei, så tenker jeg på de gangene jeg sto ute mange timer, gjennomvåt og kaldt uten følelser i fingrene, sulten og skadet ankel. Det hjelper å tenke "det kunne vært verre".

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Forstår det sånn at det helst er juridisk du ønsker hjelp - her er ikke jeg rette personen å spør. Det burde da gå an å få anket saken, fyren burde betale alle omkostninger og erstatning i tillegg. Det er et minimum. Men hvordan vet jeg ikke.

 

Psykisk sett så ville jeg lest om mindfulness, en teknikk for å ikke la tankene påvirke følelseslivet ditt. Hvis du snakker med en psykolog og uttrykker hvordan dette påvirker deg psykisk og framtidsutsiktene dine så kan du kanskje få en erklæring fra psykologen som kan brukes i retten. Ellers så er det jo bare til å stå på og ikke gi opp på drømmen om å bli frisør. :)

 

Ikke la drittsekken ødelegge livet ditt ihvertfall. Gjør det beste ut av det og prøv å være optimistisk.

 

Når jeg er på jobb og er drittlei, så tenker jeg på de gangene jeg sto ute mange timer, gjennomvåt og kaldt uten følelser i fingrene, sulten og skadet ankel. Det hjelper å tenke "det kunne vært verre".

Det var mer dette jeg tenkte på ja! Jeg har det OK psykisk sett, så psykisk bra man kan etter dette. Jeg holder på med mindfulness pga min mor er hektet på det! Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...