Gå til innhold

Oktoberfest 2015 – JorunT – 45 mm f/1,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen et morsomt bilde, som dokumenterer sted og kultur - det er bra, må da bli en bok snart, Jorun - Komposisjonen var veldig fin og harmonisk.

Takker så mye Randi, har mange ganger tenkt at det kunne vært skrevet en bok om opplevelser herfra, etter 28 år på 'vårt' sted, bl.a. møter med gresk byråkrati, men enda flere gode minner.

 

2. okt; Feta er godt, ja..  Godt illustrert..

3. okt; Oktoberfest i Tyskland siste uke, så de følger godt opp der borte også, ja...  ;)

4. okt; Koselig dyrebilde, det der... (høres suverent ut med villsvin..)..  

Takk, smort1, har smakt villsvin endel ganger tidligere, men aldri så godt som dette.

Lenke til kommentar

5. oktober - Møte med en gammel dame

 

Jeg måtte til Agios Nikolaos for å hente en pakke, og tok meg en spasertur rundt i landsbyen etterpå. Dette objektivet er definitivt ikke det jeg ville velge til gatefotografering, i alle fall ikke i her, hvor gatene er trange og svingete, håpløst å få nok avstand til motivet. Men jeg så en liten, krokete dame som satt på dørstokken, i sokkelesten og med tøflene ved siden av, hun var mer enn villig til å slå av en prat. Hun var 90 år gammel, hadde 8 barn og masse barne- og oldebarn, men ingen hadde tid til å prate med henne. Hun satt egentlig og ventet på at søppeldunkene skulle tømmes, det var visst dagens høydepunkt. Da skulle hun sjekke om folk hadde sortert riktig, og så skulle hun kjefte på dem som ikke hadde klart det, 'jeg er barbarisk god til å kjefte', sa hun, og 'jeg var satans god til å jobbe hardt', jeg tror henne så gjerne. Jeg ble bedt inn i det lille kammerset hun bodde i, men her var 45 mm totalt ubrukelig. Jeg måtte love å komme tilbake og prate med henne igjen snart.

 

21981190191_23dd205bc4.jpg

PA050553 Woman in Agios Nikolaos - Sithonia.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et flott closeup portrett!! Fortsett slik! Det er noe egent med gateportretter synes jeg.. :)

Takk, hyggelig at du likte dette. Ikke alt så lett å spørre om å få ta bilde, men denne damen var lykkelig over å få litt selskap, og hun sa det var bare å knipse i vei, etter at vi hadde pratet en stund. Men du trenger tid for å komme inn på folk

Dagens var et nydelig bilde! Utrolig fin "posering" - men det var vel helt naturlig tenker jeg. (Du burde vel nesten forære modellen en kopi)

Takk, Randi, skal nok prøve å få gitt henne et bilde. Poseringen var nok helt naturlig, foretrekker ikke å posere folk, hater oppstilte mennesker

5. oktober; veldig bra portrett av den "gamle dame"..

Tusen takk.

Lenke til kommentar

Rolig og fint portrett i "Feta er godt!". Draktene i spoileren kunne også egnet seg som hovedoppslag.

 

Ikke spesielt sjokkerende at tyskerne serverte øl, her har du i alle fall tatt det på kornet.

 

Flott hundeportrett i "restaurantfølge". At hesten står litt i bakgrunnen tilfører bildet enda litt ekstra.

 

Den gamle damen så litt sliten ut, men det er vel lov som 90-åring etter et liv med hardt arbeide. Men du verden til karakter.

 

Meget morsomt dusj-bilde. Frister ikke med utedusj her hjemme nå akkurat.

Lenke til kommentar

flott paparazzi-dusj bilde:)

Takk, modellen var heldigvis grei

Rolig og fint portrett i "Feta er godt!". Draktene i spoileren kunne også egnet seg som hovedoppslag.

 

Ikke spesielt sjokkerende at tyskerne serverte øl, her har du i alle fall tatt det på kornet.

 

Flott hundeportrett i "restaurantfølge". At hesten står litt i bakgrunnen tilfører bildet enda litt ekstra.

 

Den gamle damen så litt sliten ut, men det er vel lov som 90-åring etter et liv med hardt arbeide. Men du verden til karakter.

 

Meget morsomt dusj-bilde. Frister ikke med utedusj her hjemme nå akkurat.

Takk for fine kommentarer, 

 

6. oktober;  likte den dusjvarianten...  ;)  Regner med at vi får se utsikten senere, kanskje......

Takk, får vel ta et bilde av utsikten igjen senere, selv om jeg har hatt det med i flere tidligere fester, men aldri med dette objektivet

Lenke til kommentar

7. oktober - Høstlig gulrotblomst

 

Denne 45 mm'en er absolutt ikke noe makroobjektiv, men jeg må jo prøve meg på noen vekster. Når jeg nærmer meg nærgrensen (0,5 m), er det fryktelig vanskelig å fokusere hvis det er noe annet i bakgrunnen, det jager slitsomt mye på autofokus. Men med stor blender gir den fin bakgrunn.

 

Den ville gulroten er det mengder av her, når du ser alle frøene som er igjen om høsten, er det ikke så vanskelig å forsta at den har stor formeringsevne

 

21834272288_b62cc8e2ae.jpg

PA070616 Daucus carota .jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

Prøver et blomsterbilde til, av Dittrichia viscoas (en middelhavsplante), som det er mengder av nå. Den er i astersfamilien og har mengder av små blomster som biene er gale etter.

21995840956_55889e2d11.jpg
PA070623 Dittrichia viscosa.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...