Gå til innhold

Hosting i Norge for lav latency. Hvor?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal gå frem for å få lavest mulig forsinkelse på TTFB (time to first byte). Ut i fra småeksperimentene jeg har kjørt virker det som Amazon og utenlandske leverandører er utelukket siden forsinkelsen (latency) ofte ligger på 100+ ms. Jeg ønsker under 50ms (om vi tenker statisk innhold).

 

Jeg trenger ikke megaservere mtp CPU. Amazon EC2 micro kunne funket fint om de bare lå nærmere, men hva er en rimelig hostingleverandør i Norge som lar meg styre med egne vm-er og ligger i Norge? Mesteparten av publikum vil være i østlandsområdet.

Endret av 8086
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal gå frem for å få lavest mulig forsinkelse på TTFB (time to first byte). Ut i fra småeksperimentene jeg har kjørt virker det som Amazon og utenlandske leverandører er utelukket siden forsinkelsen (latency) ofte ligger på 100+ ms. Jeg ønsker under 50ms (om vi tenker statisk innhold).

 

Jeg trenger ikke megaservere mtp CPU. Amazon EC2 micro kunne funket fint om de bare lå nærmere, men hva er en rimelig hostingleverandør i Norge som lar meg styre med egne vm-er og ligger i Norge? Mesteparten av publikum vil være i østlandsområdet.

Ønsker du en VPS, eller ønsker du en dedikert boks/miljø du kan fyre opp de VM-ene du ønsker i? Jeg har en KVM-basert VPS med SSD-lagring på hosthatch.com som står i Stockholm. Den er rask og fin, og ligger gjevnt på 8ms fra Oslo med GET, mens Telenor fra Oslo ligger på 15ms. Jeg er strålende fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker du en VPS, eller ønsker du en dedikert boks/miljø du kan fyre opp de VM-ene du ønsker i? Jeg har en KVM-basert VPS med SSD-lagring på hosthatch.com som står i Stockholm. 

 

Virket som et strålende alternativ! Takk for tipset. En VPS skulle funke fint det, men jeg lurte litt på å leke meg med Docker og det er ikke alltid kontainere kan kjøre inne i en annen kontainere (uten eksplisitt støtte). 

 

edit: for de som skulle lure på priser starter de fra 4$/mnd for mikroinstansene. Absolutt konkurransedyktig.

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...