Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg syk av at de fleste menn jeg møter kun vil ha meg for sex...


Anbefalte innlegg

Jeg føler meg dårlig av den opplevelsen. Jeg har vært dum å begitt meg inn med for mange menn som etter at vi har hatt sex en eller to ganger sier at de kun vil ha meg for sex. Jeg har møtt disse mennene via nettdating. 

 

På grunn av usikkerheten min, så tok jeg meg faktisk til takke med en mann som først var kjæresten min for så å si at han bare ville ha meg for sex og vennskap. Han ville aldri være offentlig kjæreste med meg så mulig at han var ute etter sex fra starten. Nå dumpet han meg som sexpartner og vennskap. Og han har funnet en annen tror jeg. 

 

Jeg er kjempelei meg... Jeg fortalte at det var vondt for meg, og at jeg håpet han kunne prate med meg om dette face to face. For jeg behøver å snakke ut, for jeg er kjempetrist av dette. Han sier at han vil ikke prate mer, og at han ikke vil vite av meg mer igjen. Jaja, det var den takken for den sexen. Aldri igjen... 

 

Noen menn som kan fortelle meg at dere ikke er sånn som ville gjort slik med en jente som har følelser for deg? Noen som kan forstå at jeg blir oppgitt når sånnt skjer?

 

Jeg håper på litt oppmuntrende støtte her, slik at veien videre blir lettere å gå.



Anonymous poster hash: 3e935...604
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er drøssevis av mannfolk som gledeleg ville vore i eit seriøst forhold med deg.

Spørsmålet er om du har vist deg villig til å vere i eit seriøst forhold med dei.

Håpe de fins. Jeg er kjempeoppgitt over å få høre at jeg er kun sex. Det er sårende. Og er skuffet på de menn som kan si noe sånnt. 

 

Jeg håper at jeg en dag vinner en som vil noe mer enn sex. Har drevet med nettdating, og det er kanskje en del useriøse menn på nettdating og. 

 

Anonymous poster hash: 3e935...604

Lenke til kommentar

 

Det er drøssevis av mannfolk som gledeleg ville vore i eit seriøst forhold med deg.

Spørsmålet er om du har vist deg villig til å vere i eit seriøst forhold med dei.

Håpe de fins. Jeg er kjempeoppgitt over å få høre at jeg er kun sex. Det er sårende. Og er skuffet på de menn som kan si noe sånnt. 

 

Jeg håper at jeg en dag vinner en som vil noe mer enn sex. Har drevet med nettdating, og det er kanskje en del useriøse menn på nettdating og. 

 

Anonymous poster hash: 3e935...604

 

 

Tror du må finne din mann andre steder.......

Lenke til kommentar

Hvilke andre ting har du gjort med disse typene, da? Det er selvfølgelig en del useriøse menn som driver på med nattdating også. Useriøse menn finner man overalt. 

 

Tar det lang tid før du møter dem til dere havner i senga? Håper ikke jeg høres frekk ut, for det er i alle fall ikke meningen.. men jeg tenker på at dere bør gjøre en del sosiale ting før det kommer til den biten.. spesielt siden det har hendt flere ganger. Du må få dem til å være offentlig med deg helt fra starten av, kanskje.. eller gjøre noe sånn at dere blir sett ute sammen. Vet ikke om du har gjort dette allerede.. eller hvor gammel du er. 

 

Og selvfølgelig skjønner vi at du blir oppgitt.. men neste gang tar du deg bedre tid.. og når han vil ha sex, så vil du vente.. fordi du ikke har noen gode erfaringer fra før av med å ha sex tidlig i "forholdet". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det er viktig at du skiller mellom det å ha kjærlighetssorg og det å muligens gå etter feil "menn". Ofte er det en sammenheng mellom hvem som står frem som midtpunkt, og hva de er ute etter. Dessverre er en del nettdating preget av folk som kun har ett eneste mål. Men jeg traff min kone på nettet, for over 12 år siden, og vi har vært gift i over 9 år.

 

For din egen del tror jeg du bør tenke litt over hva du gjør mot deg selv. Det er for eksempel noe som sier meg at du går fra å være betatt til å ha sterke negative følelser overfor dem som trekker seg unna. Mennesker oppfatter ofte slike signaler, og ofte oppleves det som at personen er veldig trengende. Når kjemien stemmer er det som regel greit å ha en "jeg er der når du trenger meg"-holdning snarere enn en "jeg klarer ikke være uten deg".

 

Videre er det fort gjort at du skaper et skille mellom sex som fysisk opplevelse og som en følelsesmessig opplevelse. Da jeg var singel hadde jeg sex med jenter som jeg ikke hadde et forhold til. Det var en gjensidighet ift at det ikke var noe mer, men selv om jeg ikke ønsket et forhold til dem var det tross alt ikke slik at jeg ikke følte noe. Følelser er ikke "enten-eller". Man kan potensielt føle noe for nesten alle mennesker, og det foregår på mange ulike nivåer. Sex er såpass intimt (ikke bare erotisk, men også veldig personlig) at de som hevder at de ikke føler noe har enten utrolig dårlig selvinnsikt eller de lyver.

 

Det er viktig at du også er klar på det overfor deg selv at sex er noe du har sammen med noen, og ikke noe du gir til noen. Hvis du går rundt med holdningen at noen har utnyttet deg (noe som skjer fra tid til annen, men som er langt fra så vanlig som mange vil ha det til) tror jeg du gjør det veldig vanskelig for deg selv, ikke bare å forholde deg til tidligere partnere men også å finne en partner til et varig forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er viktig at du også er klar på det overfor deg selv at sex er noe du har sammen med noen, og ikke noe du gir til noen. Hvis du går rundt med holdningen at noen har utnyttet deg (noe som skjer fra tid til annen, men som er langt fra så vanlig som mange vil ha det til) tror jeg du gjør det veldig vanskelig for deg selv, ikke bare å forholde deg til tidligere partnere men også å finne en partner til et varig forhold.

 

Enig i den. 

Dersom du er ute etter et forhold så mener jeg det er best å frese igjennom alternativene. En merker jo fort om det er en faktisk kjemi med noen andre. Dersom det er vanskelig å holde en samtale gående og møtet har en del ubehagelige stillheter så er det bare til å prøve med noen andre.  Når du finner en skikkelig partner så spinner alt av seg selv, i min erfaring.

Husk at på nettdating så er det  ekstremt mange som bare er ute etter pulings. Både jenter og gutter. 

Så at du treffer mange som egentlig ikke er ute etter et forhold er helt normalt.

 

Sant som en sier over. 

Sex kan være veldig seriøst også. Det kommer bare an på typen.

Jeg for min del vil ha sex tidlig. Jeg er en veldig seksuell person og det er like viktig at sexen vår er bra som resten av forholdet. Jeg føler meg elsket når jeg har sex og når merker at partneren min vil ha meg. jeg føler det er lett for meg å vise partneren min hvor glad jeg er i henne og hvordan hun tenner meg. Det virker som om mange har et veldig anstrengt disney-forhold til sex.

 

Sex er dritbra så nyt det når du kan og sex blir bare bedre sammen med en fast partner så keep trying =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg føler meg dårlig av den opplevelsen. Jeg har vært dum å begitt meg inn med for mange menn som etter at vi har hatt sex en eller to ganger sier at de kun vil ha meg for sex. Jeg har møtt disse mennene via nettdating. 

 

På grunn av usikkerheten min, så tok jeg meg faktisk til takke med en mann som først var kjæresten min for så å si at han bare ville ha meg for sex og vennskap. Han ville aldri være offentlig kjæreste med meg så mulig at han var ute etter sex fra starten. Nå dumpet han meg som sexpartner og vennskap. Og han har funnet en annen tror jeg. 

 

Jeg er kjempelei meg... Jeg fortalte at det var vondt for meg, og at jeg håpet han kunne prate med meg om dette face to face. For jeg behøver å snakke ut, for jeg er kjempetrist av dette. Han sier at han vil ikke prate mer, og at han ikke vil vite av meg mer igjen. Jaja, det var den takken for den sexen. Aldri igjen... 

 

Noen menn som kan fortelle meg at dere ikke er sånn som ville gjort slik med en jente som har følelser for deg? Noen som kan forstå at jeg blir oppgitt når sånnt skjer?

 

Jeg håper på litt oppmuntrende støtte her, slik at veien videre blir lettere å gå.

 

Anonymous poster hash: 3e935...604

 

 

Skjønner deg godt. Jeg ville aldri gjort noe slikt med en jente som hadde følelser for meg. Er forsåvidt ikke tilhenger av tilfeldig sex uansett. Desverre har du måttet betale prisen for at vi lever i et samfunn med en narissistisk sjekkekultur, pick up narsissists tror jeg de kaller seg (ok det er ikke bare sjekkingen som er narsissitisk i vårt samfunn). Samtidig er det mange menn som ikke liker dette og ønsker å være genuine og seriøse i forhold til sjekking og kjæresterier. Satser på at du finner en av dem neste gang.

Lenke til kommentar

Hvilke andre ting har du gjort med disse typene, da? Det er selvfølgelig en del useriøse menn som driver på med nattdating også. Useriøse menn finner man overalt. 

 

Tar det lang tid før du møter dem til dere havner i senga? Håper ikke jeg høres frekk ut, for det er i alle fall ikke meningen.. men jeg tenker på at dere bør gjøre en del sosiale ting før det kommer til den biten.. spesielt siden det har hendt flere ganger. Du må få dem til å være offentlig med deg helt fra starten av, kanskje.. eller gjøre noe sånn at dere blir sett ute sammen. Vet ikke om du har gjort dette allerede.. eller hvor gammel du er. 

 

Og selvfølgelig skjønner vi at du blir oppgitt.. men neste gang tar du deg bedre tid.. og når han vil ha sex, så vil du vente.. fordi du ikke har noen gode erfaringer fra før av med å ha sex tidlig i "forholdet". 

 

Vel, jeg vil si at dette mer eller mindre er fasiten, ta det roligere. Når man hopper i halmen med en gang så får man ikke tid til å utvikle "ekte følelser". I vårt samfunn så har det nesten blitt en "kultur", eller krav, at man skal bytte kroppsvæsker for at det skal være mulig å få følelser i det hele tatt.

 

Tror du har blitt lurt av mennene rett og slett. Jeg har selv avvist et par damer etter sex og det angrer jeg fælt på siden de var snille flotte jenter, jeg hadde ikke trengt å ha sex med dem. De var forelska så jeg rett og slett utnyttet dem, forskjellen er vel at jeg angrer. Det er en del "rovdyr" på nett, men du bør ha lært deg å se tegnene nå.

 

Ikke gi opp eller begynn å tro at nettdating er noe dårlig. Du har vært uheldig og kanskje litt dum (virkelig ikke vondt ment). Lykke til videre, du skyter nok gullfuglen etterhvert :)

Lenke til kommentar

Been there, dessverre.

Jeg tror det handler om selvtillit og selvrespekt, og at du rett og slett må endre deg selv for at det skal bli bedre.

Nå aner jeg ikke hvor fort du evt har sex med de du treffer, men vent gjerne en god stund, se om det utvikler seg til noe mer, og vis fra første stund at du ikke er intr i å kun ha sex.

 

For meg handlet det ihvertfall om disse tingene, og selvtillit og selvrespekt var "nøkkelen".

Det går ikke an å endre andre, kun seg selv.

Lenke til kommentar

Det er viktig at du også er klar på det overfor deg selv at sex er noe du har sammen med noen, og ikke noe du gir til noen. 

 

Dette var bare så utrolig godt sagt. Enten det er et ONS eller om det er med Den Utkårede så er sex et intimt øyeblikk man deler med et annet menneske som på ett eller annet nivå betyr noe for en - om det så bare er en midlertidig oxytocin-rus.

 

Du har faktisk satt sex i et nytt perspektiv for meg!

 

Anonymous poster hash: 9a2e8...21a

Lenke til kommentar

Hehe, så hyggelig!

Jeg har hatt ONS i mitt liv ved noen tilfeller, og når jeg tenker tilbake på det, selv om det er veldig lenge siden, så er det opplevelser som betydde noe, og som faktisk fortsatt betyr noe. Det har vært med på å forme meg.

 

Også må du ikke vurdere så mye frem og tilbake og legge strategier ift om du skal ha sex eller ikke. Har du lyst har du lov, og har du ikke lyst bør du heller ikke gjøre det. Sexualdriften er faktisk den mest sentrale egenskapen i et levende menneske, selv om enkelte synes det er en forferdelig ting å påpeke. Faktum er at hadde det vært noe annerledes hadde vi ikke eksistert.

Lenke til kommentar

Før så brukte man å advare de unge piker mot menn som ikke er ute etter forpliktelser. Som i sangen: Marina, Marina, Marina, se opp for forelskede menn. Marina, Marina, Marina, de prøver igjen og igjen...

 

Så en slik problemstilling har alltid eksistert. Tenk også på historiene om den såkalte "Casanova"...

Det nye i vår tid er at stadig flere mener det er greit å kun ha sexvenner og ikke noe annet. Og dette kan igrunnen gjøre det enda vanskeligere å finne en varig og trofast partner.

Hva kan en så gjøre? Noen eldre sier at "Det er ikke lett å være ung i dag". Og de har trolig rett...

 

Folk klarte å finne kjærester utenfor Internett før i tida...  Det innebærer at en må bevege seg ganske mye utenfor hjemmets fire vegger.

En del har jo også brukt kontaktannonser i aviser eller ukeblader. Det er vel ikke så mye bedre enn internett, men litt bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har sett masse poster her om karer som skryter over hvor mange "patetiske damer med lav selvtillit" de har knulla via nettdating-sider og dumpa etterpå..tror ikke du bør satse på det. De sier damer som legger ut profiler på slike sider har så lite selvtillit at de får sex med dem bare ved å gi et par komplimenter og være litt frempå, fordi damene der ikke er vant til å få oppmerksomhet av en "alpha male" og går rett på limpinnen.

 

"Jeg har knulla 20 damer på sukker.no, det er superlett"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har lite erfaring med datingsider annet enn at det er bare tullinger jeg har møtt på der.

 

Jeg "gikk på"/møtte min kone gjennom en felles venn, siden har vi vært sammen.

 

Desverre så tror jeg mange av disse du møter på datingsider ikke er interessert i annet enn nettopp sex.

Jeg sier ikke at det er noe galt i det, men det jeg har forstått fra mange "unge" i dag (nå hørtes jeg gammal ut) at det er helt normalt å bare "ha seg litt" med tilfeldige.

Jeg forstår at man kan føle seg litt brukt når det er det det omtrent starter med.

Det å bli kjent med noen før man har sex tror jeg er veldig viktig (i allefall om man vil ha det videre).

 

Kanskje du trenger noen å snakke med som ikke er ute etter sex?

Lenke til kommentar

Jeg har lite erfaring med datingsider annet enn at det er bare tullinger jeg har møtt på der.

 

Jeg "gikk på"/møtte min kone gjennom en felles venn, siden har vi vært sammen.

 

Desverre så tror jeg mange av disse du møter på datingsider ikke er interessert i annet enn nettopp sex.

Jeg sier ikke at det er noe galt i det, men det jeg har forstått fra mange "unge" i dag (nå hørtes jeg gammal ut) at det er helt normalt å bare "ha seg litt" med tilfeldige.

Jeg forstår at man kan føle seg litt brukt når det er det det omtrent starter med.

Det å bli kjent med noen før man har sex tror jeg er veldig viktig (i allefall om man vil ha det videre).

 

Kanskje du trenger noen å snakke med som ikke er ute etter sex?

Ja, det er veldig vondt .. Har hatt en erfaring der jeg møtte en mann i over ett år fra nettside, og vi var mye sammen... Plutselig så vil han ikke ha mer med meg å gjøre. Ser på hans profil etter at han søker bekjentskaper, står ingenting om at han ønsket forhold... Og inntrykket jeg fikk var at han ikke søkte forhold egentlig. Han var utenlandsk og hadde en spesiell relasjon til en kvinne der han var fra. Han var her for å jobbe. Så det fins nok de som gjerne er på de sidene fordi de kun er interessert i sex.... 

 

Anonymous poster hash: 3e935...604

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...