Gå til innhold

Spørsmål rundt åpen søknad


Gennaro

Anbefalte innlegg

Her er case:

 

  • Sendte åpen søknad til aktuelt firma. Gjorde det på en ryddig måte med personlig overlevering.
  • Fikk dagen etterpå tilbakemelding av HR sjef på at jeg var svært interessant, og at de skulle kontakte meg påfølgende uke.
  • Påfølgende torsdag klarte jeg ikke dy meg, så ringte selv (til HR sjef) for å ha en dialog. Det ble da sagt at de måtte har et styremøte for å få godkjenning til å ansette ytterligere. Dette var innkalt til og han ville gjerne prate med meg etter dette møtet. "jeg tar kontakt" ble det sagt.

Så er spørsmålet mitt; Dette er tre uker siden, og ikke hørt noe mer på de tre ukene. Tar jeg kontakt igjen? Hvis ja, på mail eller telefon, og hva bør sies? Evt andre tanker? Tenkte mye på dette stedet en periode men nå er det nesten gått litt i glemmboken.

 

Setter pris på gode råd, og ikke svar som at åpen søknad er bare tull etc (alt må prøves i disse tider).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er case:

 

  • Sendte åpen søknad til aktuelt firma. Gjorde det på en ryddig måte med personlig overlevering.
  • Fikk dagen etterpå tilbakemelding av HR sjef på at jeg var svært interessant, og at de skulle kontakte meg påfølgende uke.
  • Påfølgende torsdag klarte jeg ikke dy meg, så ringte selv (til HR sjef) for å ha en dialog. Det ble da sagt at de måtte har et styremøte for å få godkjenning til å ansette ytterligere. Dette var innkalt til og han ville gjerne prate med meg etter dette møtet. "jeg tar kontakt" ble det sagt.

Så er spørsmålet mitt; Dette er tre uker siden, og ikke hørt noe mer på de tre ukene. Tar jeg kontakt igjen? Hvis ja, på mail eller telefon, og hva bør sies? Evt andre tanker? Tenkte mye på dette stedet en periode men nå er det nesten gått litt i glemmboken.

 

Setter pris på gode råd, og ikke svar som at åpen søknad er bare tull etc (alt må prøves i disse tider).

 

 

Ettersom det er gått 3 uker siden han sa at de måtte ha møte. Ville jeg bare ringt og forklart situasjonen og at du lurte på om møtet var gjennomført etc(og evt hva som ble resultatet). Det skader virkelig ikke å prøve når det er gått 3 uker siden forrige beskjed ;)

Lenke til kommentar

Noen kan anse det som masete andre kan anse det som at du er interresert. Samma om du ringer eller sender en mail, men det virker kanskje bedre/ mer personlig om du tar deg bryet med å ringe. Bare forklar at du ble veldig interresert og spent på om det var/ ble muligheter der så vil (bør) de fleste ta det som et kompliment :)

Lenke til kommentar

er bare og kontakte de , man skal ikke mase men det er ikke noe galt i og være ivirg og følge opp , jeg følger selv opp alt med 2-3 ukers mellomrom , og oftere på stillinger gjennom bemanningsbyråer da jeg føler det er enda letter og bli glemt hos disse da de jobber med mange stillinger .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...