Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z5 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Djuice har den til 3290,- dersom man velger et abb. til 299,-.

Kan vel ikke klage på den prisen, bare 300 opp fra Z3C.

Jeg turte i alle fall ikke vente med å bestille i tilfelle den er feilpriset :-)

Bestillingen gikk i alle fall igjennom så får vi se.

 

Du må se på totaltprisen, dvs at du kommer til å betale 6786,- for telefonen....ja d var jo en kjempepris.

Lenke til kommentar

 

Djuice har den til 3290,- dersom man velger et abb. til 299,-.

Kan vel ikke klage på den prisen, bare 300 opp fra Z3C.

Jeg turte i alle fall ikke vente med å bestille i tilfelle den er feilpriset :-)

Bestillingen gikk i alle fall igjennom så får vi se.

Du må se på totaltprisen, dvs at du kommer til å betale 6786,- for telefonen....ja d var jo en kjempepris.

 

Nei, du betaler ikkje 6786 for telefonen åleine, du betaler 3.290 for telefonen og 299 pr mnd for abonnementet. Då får du 5Gb data inkludert. For dei med det forbruket så var ikkje den prisen så aller verst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er softwaren på sonys telefoner kontra samsung? La oss sammenlikne med en S6 feks. Og er det noen kjente problemer med sonys telefoner? Har hørt noen irritere seg over noe slags belegg på skjermen feks?

 

AtW

Sony sitt android versjon er betaktelig mye mer lik pure android enn det touchwiz er. Det er lettere å kjøre og har MYE mindre bloatware. Noen mener at skjermen foran og glasset bak knuser lett, men jeg hadde en xperia z i over to år som ikke hadde en skramme, etter flere knall og fall. Supre telefoner, mitt problem var elendig kamera i mørket, elendig batteri (eterhvert) og mye overoppheting. 

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med Sony, men en del av modellene er ganske skjøre i glasset.

Anbefaler å kjøpe Nillkin anti-burst tempered glass protective film på Ebay.

Det er latterlig billig, og gjør telefonen mer solid.

 

Lysdioden er svakere enn på Samsung, et minus for de som bruker telefonen som lommelykt.

 

Operativsystemet fungerer meget greit.

Jeg hadde Samsung Galaxy S2 før, og har ingenting imot Toucwiz.

Jeg liker Sony sitt utseende minst like bra. Men det hender jeg savner den fysiske knappen under skjermen.

 

Husk å kjøpe deksel til din Sony. Jeg hadde aldri deksel til Samsungen, men Sony-telefonene er mye større, med glass både for og akter. Baksiden knuste uprovosert på min forrige Xperia Z2.

 

Jeg er spesiellt fornøyd med at Sony er vanntett og har blant markedets beste batterilevetid. Det er aldri spørsmål hvilken telefon jeg skal velge. Det må være en toppmodell fra Sony.

 

Har nå Z3. Det ryktes at nyere modeller kan ha problemer med overoppheting.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

Har nå Z3. Det ryktes at nyere modeller kan ha problemer med overoppheting.

Såvidt jeg kjenner til er Z5 eneste enheten med 810 som ikke overoppheter. Dette skal være fordi Z5 har bedre varmeavledere enn tidligere modeller.

 

 

Da burde vel kanskje dette gjelde Z5 compact også da? Regner med de er kjent med problemet nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i alle modellene.

 

Sony Confirms Xperia Z3+, Xperia Z4 Overheating Issues, Promises Software Fix
by NDTV Correspondent , 15 June 2015
 
Mulig at Z5 ikke er rammet, men noen modeller er det i hvert fall.
 
Her er en artikkel om hvordan Z5 unngår varmeproblemer:
 
Jeg vet ikke hva batterilevetiden blir. En mobiltelefon bør helst ikke bruke så mye strøm at den trenger kraftig kjøleløsning. Resultater blir muligens dårlig batterilevetid.
Hvis Sony sitt svar på varmeproblemene bare er avkjøling, i stedet for en mer strømsnill prosessor, så har den kanskje ikke veldig bra batterilevetid. Vi får se.
Jeg vil ikke være blant de første som tester den.
Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

 

Har nå Z3. Det ryktes at nyere modeller kan ha problemer med overoppheting.

Såvidt jeg kjenner til er Z5 eneste enheten med 810 som ikke overoppheter. Dette skal være fordi Z5 har bedre varmeavledere enn tidligere modeller.

 

 

Da burde vel kanskje dette gjelde Z5 compact også da? Regner med de er kjent med problemet nå.

 

AtW

 

Jeg mente alle i Z5 serien ja.

 

Her er bilder av Z5 og Z5 premium med 2 heatpipes istedet for 1 som det er på Z3+ og tidligere modeller. 

http://www.xperiablog.net/2015/09/04/xperia-z5-using-dual-heat-pipes-to-control-thermal-performance/

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

Det gjør jeg heller ikke. Men prisen på toppmodellene har steget noe voldsomt, mye pga de ikke har stor salgsnedgang til tross for at de øker prisen.

 

Denne mobilen har altså en 1280x720 skjerm og er en utfordrer til 1500kr mobilen nokia 640.

den har da riktignok en del ting som gjlr opp for skjermen, syntes du ikke? er helt enig i at prisen er drøy, men en 4000-kroners mobil mener jeg den er. Er litt rart at de ikke har gptt opp til full hd ja, men z3 compsct hsr en veldig skjerm selv om den har samme oppløsning
Lenke til kommentar

Det gjør jeg heller ikke. Men prisen på toppmodellene har steget noe voldsomt, mye pga de ikke har stor salgsnedgang til tross for at de øker prisen.

 

Denne mobilen har altså en 1280x720 skjerm og er en utfordrer til 1500kr mobilen nokia 640.

Du kan ikke vurdere hele prisen på skjermoppløsningen alene. Z5C har noen av de beste spesifikasjonene i forhold til størrelsen.

Husk også at dollarkursen er på 8,22 nå. Så ting er en del dyrere enn før.

Endret av Vakuum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...