Gå til innhold

Windows 7 - uleselig produktnøkkel, hvordan reinstallere og aktivere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt ProduKey, den kan også hente produktnøkler fra harddisker tilhørende en annen PC, slik at man ikke trenger å ha en fungerende PC for å hente ut nøkkelen. Men som flere sier over her, så vil det programmet ikke hjelpe deg hvis PC-en kom med Windows ferdig installert fra fabrikk. Da er nemlig Windows forhåndsaktivert med en annen nøkkel, sammen med en kode i BIOS og en sertifikatfil. Det finnes programmer for å hente ut / ta backup av aktiveringen, men jeg har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt ProduKey, den kan også hente produktnøkler fra harddisker tilhørende en annen PC, slik at man ikke trenger å ha en fungerende PC for å hente ut nøkkelen. Men som flere sier over her, så vil det programmet ikke hjelpe deg hvis PC-en kom med Windows ferdig installert fra fabrikk. Da er nemlig Windows forhåndsaktivert med en annen nøkkel, sammen med en kode i BIOS og en sertifikatfil. Det finnes programmer for å hente ut / ta backup av aktiveringen, men jeg har ikke prøvd det selv.

Jeg tror du er inne på noe her, den ble kjøpt på lefdal med forhånssinnstalert windows av samsung. Jeg skal prøve løsningene over men ettersom magicaljellybean ikke klarte å hente ut en gyldig kode ser det mørkt ut..

Lenke til kommentar

Hvis gammel installasjon er ok og problemet ditt er at du bare vil oppgradere med SSD så er det beste alternativet å klone eksisterende os over på ny SSD. Da følger aktiveringen med og du slipper å tenke på den problemstillingen. Er det mye rusk på eksisterende installasjon så kan du gjenopprette til fabrikkinnstillinger etter kloning til SSD hvis du har gjenopprettingspartisjon. Men alle ferdiginstallerte pc-er har vel gjenopprettingspartisjon skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere fått til å legge inn Windows 8.1 på nytt på en maskin som var levert med 8.1 og bios serial.

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men la til ei.cfg i ISO fila, og mener jeg satte opp denne som OEM.

Mener det aktiverte seg selv.

 

Men prøvde igjen senere på maskinen til en kamerat, og der fikk jeg det ikke til..

Men mulig den var levert med Windows 8, mens jeg prøvde med 8.1 ISO.

Lenke til kommentar

Windows 8 OEM aktivering er mere raffinert i og med at produsentens Windows OEM ms produkt kode ligger i bios/uefi.

OEM aktiveringen til Windows 7 er annerledes og krever bla sertifikat fil og tilpasset installasjons medie og installasjons rutine.

 

 

Først:

Ta backup av eksisterende Windows installasjon (slik at du kommer tilbake dit om alt går skit eller blir rotet til)

To , ta aktiverings backup med ABR https://www.raymond.cc/blog/backup-and-restore-vista-oem-activation-license/

Reinstaller Windows 7 versjonen du har lisens til (pro,home,etc) og restore aktiveringen med ABR.

Går det dritt , gjenopprett med backup man tok først.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...