Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

nå vet jeg ikke om asus kortet undervolter eller ikke, men jeg synes du kjørte noe høy volt for en overklokk på 500mhz. jeg trengte kun 1,488 (dvs. 1,525 i bios) på min 3200+ for å få 2500mhz.

 

uansett så er det der en veldig fin 24/7 klokk. men dersom du vil finne ut max klokken din så senk divider på rammen et hakk til å kjør opp HT (fsb) med 5 av gangen. kjør så prime95 for å se om det er stabilt.

 

når det gjelder rammen din så er det vanskelig å si hva du vil tjene mest på. sidne den har så stram timings, så er det tvilsomt at den klarer noe spes mer uten å slakke disse. og da må du gjerne klokke de en del føre du henter inn tapet av svakere timings.

 

beste måten du finner max klokk på ram er bar eå sette cpu MP veldig lavt, si 7-8, øk volten på rammen et hakk eller to dersom det blir behov, senk HTT multi til 3x og begynn å klokk. lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min nye opteron 144 prosessor i går :D . Abit Kn8 hovedkortet var svært villig til å klokke, men XP fikk problemer. Har funnet noe info her inne, men det er jo så mange poster.

 

Jeg har liten erfaring, men fikk hjelp av en kompis.

 

Fikk prosessoren opp på 2745Hz ved 1,6V, men da fikk jeg kun startet XP i "starte XP med siste kjente instillinger". I vanlig oppstart ville den ikke starte. Satte jeg ned til 2200 1,4V var det ikke noe problem.

 

XP hadde også andre rare symtomer, som at den ikke kunne starte fordi den plutselig manglet filer i system katalogen, og at jeg derfor måtte starte opp med cden. :cry: Klokket jeg ned igjen, startet i safemode, og deretter normal oppstart kom den seg igjen.

 

Temperaturen var aldri over 39 grader.

 

Han trikset også litt med volten på rammen og nvidia brikken, og passet på at frekvensen til minnet (dårlige brikker) ikke ble for høy selv om vi satte opp frekvensen på fsb.

(tror det var slik det ble gjort)

 

Dette er specsa mine:

-AMD Opteron 144, 1.8GHz, Socket 939, 1MB.

-Zalman CNPS7700-ALCUCPU-Kjøler Socket 478/775/754/939/940

-Abit KN8, nForce4, Socket-939, ATX, SATA, GbLAN, Raid, DDR, Lyd, PCI-Ex16

-TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

-Point Of View GeForce 7800GT 256MB

 

Noen råd?

Lenke til kommentar

om maskina feiler i prime 95 etter 14 minutter så er det ikke akkurat stabilt. prøv å øke volt et hakk på cpu og/eller ram. følg med på temperatur.

 

alternativt kan du klokke ned litt. det er ofte ikke mye som skiller. 50mhz kan være nok til at alt blir fjell stabilt.

Lenke til kommentar

Det hjelper faktisk å ta det med ro når man klokker en cpu. Nå primer jeg på 2.66ghz og 1.4v. Tatt dual prime i mange timer nå. Før hadde jeg ikke sjans, jeg måtte ha 1.44v. Håper at 1.4v holder til 2.7ghz, for jeg vil ikke øke spenninga særlig mye mer. Har en idle temp på 22-24 grader og maks load ligger på 35-37grader.

Lenke til kommentar

CPU: AMD64 3700+ 2,2 Ghz (San Diego)

HK: DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D

RAM: 2x512 MB Patriot XBL (sertifisert for en haug med hastigheter)

Kjøler: Thermalright XP120 m/MIST 120 @ 1500 RPM

 

Følgende stats er:

 

CPU: 2750 Mhz

HTT: 250 Mhz

MP: 11

RAM: PC3200@PC4000 med 3-3-3-7 timings (har ikke testa noe lavere timings ennå)

CPU volt: 1.45

 

Temp: 42 grader @ max load :D

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Hei Theo

Mitt hovedkort er K8N Neo2, så jo det er pci lock, så jeg vet ikke helt hvorfor det faller ut, kan være windows som er ustabilt. :(

 

Hm gikk opp en mhz så ble det stabilt igjen, så merkelig.... har nå 2819mhz.

 

mvh

Brutalix

Endret av Brutalix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...