Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

Vel, nå etter at jeg laget en topic til Intel folk for å se hvor bra enkelte Intel CPU'er er til å OC, syntes jeg det er på tide å se hva dere AMD folk klarer. Har selv ingen AMD maskin, så jeg kan ikke komme med noe OC resultat. Er bare interresert i å se hvor høyt dere får deres AMD'er opp i :mrgreen:

 

Jeg er ikke bare interesert i Intel :p:

 

NB! husk å skriv hardware, temps på idle og load. Stepping, og hvor CPU'en kommer fra (hvis dere vet det da) og viktig som det er, kjølingen og volt :mrgreen:

 

Mangen som glemte dette på Intel topicet, så prøv å husk på det her, så vi slipper å spørre flere ganger ;)

 

Jeg fåreslår til moderatorene/administratorene om at både Intel tråden og AMD tråden blir sticky! Slik at alle som lurer på hvor god deres CPU er til å klokkes med, bare kan se her og i Intel Topicet! ;)

 

Moderators edit:

 

Fikset på begge emnefeltene slik at det ikke ser ut som 2 klin like tråder. Videre er denne tråden satt sticky.

Endret av yummy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, nå etter at jeg laget en topic til Intel folk for å se hvor bra enkelte Intel CPU'er er til å OC, syntes jeg det er på tide å se hva dere AMD folk klarer. Har selv ingen AMD maskin, så jeg kan ikke komme med noe OC resultat. Er bare interresert i å se hvor høyt dere får deres AMD'er opp i :mrgreen:

 

Jeg er ikke bare interesert i Intel :p:

 

NB! husk å skriv hardware, temps på idle og load. Stepping, og hvor CPU'en kommer fra (hvis dere vet det da) og viktig som det er, kjølingen og volt :mrgreen:

 

Mangen som glemte dette på Intel topicet, så prøv å husk på det her, så vi slipper å spørre flere ganger ;)

 

Jeg fåreslår til moderatorene/administratorene om at både Intel tråden og AMD tråden blir sticky! Slik at alle som lurer på hvor god deres CPU er til å klokkes med, bare kan se her og i Intel Topicet! ;)

amd "fansene" har jo en tråd på 46 sider eller noe. syntes ikke da de behøver en tråd til.

Lenke til kommentar
Jeg fåreslår til moderatorene/administratorene om at både Intel tråden og AMD tråden blir sticky! Slik at alle som lurer på hvor god deres CPU er til å klokkes med, bare kan se her og i Intel Topicet! ;)

 

Send de en PM du. ;)

 

Uansett, kan ta med mitt gamle oppsett:

 

A7N8X Deluxe

A1-stepping på NB

Twinmos 3200 \m winbond

Silent Viking \m 120mm-vifte

XP 2100 T-bred B fra PS-data.

Husker ikke stepping, men batch-nummeret var veldig lavt, 0006 tror jeg det var.

 

Jeg klarte 2.3 Ghz @ 1.85 Vcore.

Kjørte da 12 * 192. (HK-et ville ikke høyere på FSB, gammel revisjon)

Hadde 2-2-2-5 på minne.

Tempraturer husker jeg ikke i hodet, men det lå på 45-50 tallet.

Lenke til kommentar

Spec:

 

CPU: XP1800 JIUHB 0318 MPM @ 2706mhz (225*12) - 2.15volt ~fysisk = 2.06

MEM: TwinMOS PC3200 m/wb BH-5 - 11-2-3-2 @ 450mhz - 2.9volt ~fysisk = 2.96

MB: Abit NF7-S v2.0 - VDD volt : 2.3volt

 

Kjøling:

 

CPU: vann

NB kjøling: vann

SB: luft

Mosfet: luft

 

Temp:

 

CPU load: ca.40c

CPU idle: ca.29c

NB load: N/A

NB idle: N/A

SB load: N/A

SB idle: 35c

Mosfet idle: N/A

Mosfet load: N/A

 

 

Snakk: Må kjøre 11-2-3-2 ved så høy fsb med en så høy multi.. :gretten:

Radiatoren står utenfor btw.

De som er N/A kommer snart.

Endret av Orak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

AMD XP2400+

AXDA2400DKV3C

AIUHB 0246MPMW

2100 Mhz, 1,85v (10,5x200Mhz)

TwinMos DDR2700(2x512MB) 2,5-3-3-6

Abit NF7-S V2.0

POV GF4 Ti4200 128Mb 305/695

Idle - 43 grader

Load - 58 grader

 

Skal ha vannkjøling etterhvert, og regner med CPU kan klokkes rundt XP3200+ nivå da...

 

Morsomt at TwinMos brikkene (333Mhz) faktisk henger med på denne frekvensen...:)

Lenke til kommentar

Fikk en 2400+ i dag som jeg satte i mitt old and trusty Asus A7N266-C - med Nforce 1 på ;-)

 

Tenkte jeg skulle sette FSB'en et par hakk opp, men det viste seg snart at denne CPU'en har ulåst multiplier. Jeg klinte til litt og Sandra rapoorterer nå PR rating på 3277 og 2.26GHz. Den gir fra seg 47 grader på 100% load.

 

Systemet er helt stabilt. Jeg har ikke opplevd maken faktisk. Jeg har et gammelt hovedkort, billig 2100 ram en helt grei cpu-vifte. Det virker som jeg kan sette den ennå høyere. Temperaturen var uendret fra 13.5 til 17. Den identifiserer seg som Barton, men har kun 256 kb L2 cache. Virker som en rå overklokker.

 

-zg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...