Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

[email protected] på luft? Det er ekstremt bra. Dette er sikkert nevnt før, men nøyaktig hvilken XP-M har du og hvilket hovedkort og PSU?

 

Verdt å nevne at mitt klokkeforsøk ble gjort med ikke-klokk ram slik at min FSB måtte stå på maks 200(kunne bevege meg mot 208). Får du samme resultat med FSB på 200? Kun interresant for sammenligning.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[email protected] på luft? Det er ekstremt bra. Dette er sikkert nevnt før, men nøyaktig hvilken XP-M har du og hvilket hovedkort og PSU?

 

Verdt å nevne at mitt klokkeforsøk ble gjort med ikke-klokk ram slik at min FSB måtte stå på maks 200(kunne bevege meg mot 208). Får du samme resultat med FSB på 200? Kun interresant for sammenligning.

5640889[/snapback]

 

ja er fornøyd med denne chippen jeg har fått tak i. :) det er på vann nå,Kab.vifter+litt kulde. uten kulden kom jeg opp i ca 2.7Ghz+.

HK: ABIT NF7-S v2.0, PSU:forton/Source 350Watt med 120mm vifte som satt i et Aopen H600B, og denne ga mye mer stabile spenninger enn den Billige 300watt PSU'n som sto i Socket A maskinen. rammen og Hk takler over 220FSB..

 

hmm, om jeg får samme resultat ved 200FSB har jeg ikke prøvd på, men det skal jeg få prøvd ut. jeg hadde et bittelittet fantasi håp kan jeg kalle det om 3000Mhz,har hatt en liten drøm om det siden XP-M kom ut, og hadde lyst til prøve det på nytt med et nytt med et veldig godt eksemplar da. siden jeg fikk min gamle opp i 2762Mhz og denne jevnt over har klokket 200-250Mhz høyere på de samme spenningene oppover. jeg skal prøve mer.

 

du har ikke noen tips da? har bytta Hovedkort til NF7-Sv2.0, PSU 350W og Satt på Kobberkjøler på Chipsettet.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen "veteran" på overklokking, men jeg vet at noen av de som kom lengst brukte modda Abit NF7-S kort, samt noen med DFI Lanparty NFII Rev.B og et par andre kort.

 

Selv bruker jeg et DFI NFII Infinity Ultra og en Tagan480w som hvistnok skal være gode komponenter. Jeg har også vann(ikke på NB desverre).

 

Men kortet mitt kommer ikke over 2.000v og kortet undervolter en del slik at jeg ligger langt under 2.000 på den innstillingen.

 

Jeg har ikke testa full FSB på mitt HK og CPU, men jeg har hatt den oppe i 250Mhz, men da måtte jeg jumpre på neste reboot. Ellers så kjørte jeg litt på 240 men ustabilt og endte på 225 etterhvert. (dette når jeg testet med klokkeram som er i profilen nå). Men dette var ikke skikkelig testing med utprøving av timings, voltverdier osv så jeg vet ikke hva som er maks der ennå.

 

Kan være jeg gjør et nytt forsøk kombinert med høyere(>200) FSB klokk men min generelle erfaring er at jeg stort sett møter samme maks frekvens uansett. Så lenge varme og kjøling er bra nok og jeg ikke kan gå høyere på vcore. Men dette er ikke en absolutt regel :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

okei, ikke jeg heller, men har digga overklokking siden jeg begynnte med det for noen år siden.. :w00t:

 

på de moddede NF7 kortene er det da Vcore som får høyere spenningsmuligheter eller hva modder de?

mitt (vanlig std) NF7 går til 2.3volt, 240Mhz FSB er jo utrolig bra for et Socket A system, :thumbup: .

 

post her og si ifra åsen det gikk da, hvis du prøver et nytt forsøk, det er interessant. :)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

kan vel bidra med litt faktiske klokketall for en gang skyld i denne tråden

 

driver å tester opteronen min nå, smalt den rett opp i 286*10. satte volt til 1,45 til å begynne med. ikke umulig at den kan senkes til 1,4 etterhvert, men sånn tar jeg til slutt.

 

vet ikke om det er stabilt enda, men prime har gått i snart 2 timer, og alle de tre andre opteronene med samme stepping som kom fra netshop de siste uka klarer samme speed med samme volt, så jeg er optimistisk

Lenke til kommentar
kan vel bidra med litt faktiske klokketall for en gang skyld i denne tråden

 

driver å tester opteronen min nå, smalt den rett opp i 286*10. satte volt til 1,45 til å begynne med. ikke umulig at den kan senkes til 1,4 etterhvert, men sånn tar jeg til slutt.

 

vet ikke om det er stabilt enda, men prime har gått i snart 2 timer, og alle de tre andre opteronene med samme stepping som kom fra netshop de siste uka klarer samme speed med samme volt, så jeg er optimistisk

5649959[/snapback]

 

hvilken stepping har du?

Lenke til kommentar

testa litt i går, boota på 286*10 @ 1,45v. den prima 12 timer i natt og alt er stabilt. rammen går på divider så den kjører 260 3-3-2-7-1T @ 2,7v

 

satte 1,45v med vilje for å være sikker. i følge resultatene fra de andre med samme stepping så burde den klare samme speed med 1,4v, dvs stock :)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

det er en 146 ja. har planer om å både teste max klokk og mimimun volt på 24/7 kjøring somm er 2860mhz etterhvert. men først benching og spilling :D

 

du skal vel teste max klokk på din 170 også håper jeg? adnan lurer på å kjøpe en sånn og han håper på 2,8ghz. med dine resultater så tror jeg det ikke er et så usannsynlig håp.

Lenke til kommentar
det er en 146 ja. har planer om å både teste max klokk og mimimun volt på 24/7 kjøring somm er 2860mhz etterhvert. men først benching og spilling :D

 

du skal vel teste max klokk på din 170 også håper jeg? adnan lurer på å kjøpe en sånn og han håper på 2,8ghz. med dine resultater så tror jeg det ikke er et så usannsynlig håp.

5651985[/snapback]

 

Har kjørt 2.8 @ 1.44V.. ustabilt har jeg kjørt [email protected] og [email protected]

Lenke til kommentar
Verdt å nevne at mitt klokkeforsøk ble gjort med ikke-klokk ram slik at min FSB måtte stå på maks 200(kunne bevege meg mot 208). Får du samme resultat med FSB på 200? Kun interresant for sammenligning.

5640889[/snapback]

 

da har jeg testet ut om jeg kunne få høyere MAX frekvens ved 200/166 og 133MHZ FSB også, men nei, resultatet blir det samme, klarer greit 2800MHZ, men den med engang jeg skal over det, vil den ikke være med på det.

 

har klart ennda litt nå. 2838Mhz, Klarte å Boote DOS på Over 2.9Ghz! :dribble:

post-34086-1141293526_thumb.jpg

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

60 grader på PWMIC?? jeg har vært oppe i 41, da med cpu på 2,95, cpu volt 1,5675v. dette var full load.

 

idle nå med cpu på 2,9 med 1,475v er 30 grader...

 

og vifta jeg har der er en mist 12cm @ 1050rpm...(PWMIC sitter rett ved lydkortet)

 

 

 

Min opteron 146, stepping: CACJE 0601GPAW

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

nei jeg vet ikke selv hvorfor den er så høy hos deg. kanskje du har vannkjøling? jeg har selv en stor zalman cpu kjøler som mest sansynlig blåser litt på det området, plus da den 12cm vifta som trekker ut varmlufta i fra det området der PWMIC er plassert.

 

vet ikke om det har noe å si, men i smartguradian blir tempen rød fra 41 grader. så når du ligger rundt 60 så er det kanskje noe varmt?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

jeg er ganske fersk på både PC bygging og klokking! Dettan er resultatet av min "førstefødte" maskin og dens OC:

 

Jeg kjører ett ASUS A8N-SLI Premium med OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512)

 

Noen som har noe lignende specs eller tips til åssen jeg kan forbedre ytelsen? Som sagt er jeg helt fersk i dette gamet, og all råd taes imot med stor takk!

post-70628-1141858038_thumb.jpg

Endret av janhaakon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...