Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

jeg er nybegynner når det kommer til overklokking. dette er resultatet jeg har fått til så langt;

oppsettet er:

ASUS A8N-SLI delux med OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L.PC-3200 512 x 2 kit (2-2-2-5) 400 MHz og amd 64 3200

 

jeg trenger tips om jeg kan klokke den mer med kun luft kjøling, bruker en pcv800a lian li kabinett.

temperaturen er cpu:49 og mb:41 etter 15 min med stresstesting.

 

post-36905-1146912895_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har klart å dra min athlon 3000+ 2.0 ghz socket 754 opp til 2,4 ghz men den blir ofte litt rar..... en gang gikk alt i slowmotion..... en anna gang ble bildet helt rart osv.... Kjører på 240 fsb og 1,625 volt..... idle temp er på 30 grader og maks load er på 45 grader.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Driver og pröver meg litt fram her, men er litt bekymret for temeraturen paa cpuen. Etter litt klokking av min 3500 + i ClockGen (jeg har ikke den fjerneste anelse om hordan man roter rundt i bios), lander jeg paa 2250 MHz, dvs en bombastisk ökning paa 50 MHz fra standard :D Det som bekymrer meg litt da er at CPU allerede er paa 48-50 C - idle!

 

Noen synspunkter? Er dette for höy temp? Er det mulig aa klokke cpuen noenlunde höyt uten aa rote rundt i bios?

 

Alle svar mottas med takk :)

Endret av SN25P
Lenke til kommentar
kan du lage en top 10 liste over alle CPUene?

 

vil ha min der :D

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=93651

 

merk: dette er på luftkjøling :O

6110240[/snapback]

 

heftig klokk! Tror du kommer til å toppe top 10 listen da ;)

 

Hvilken kjøler har du ?

 

Min ligger på 30 grader idle og 39-40 ved load på 3 ghz uten voltøkninger, tror dere denne kan komme opp på SWAT dude sin hastighet ?

 

Edit: Leif

Edit: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=93661

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar

bruker Zalman CNPS 9500.. ligger under 35c.. luft temp var 18c og kjøleren var ca 25c.. tror jeg har mye å gå på dersom jeg hadde hatt minus grader :(

 

dersom du kjører 3Ghz uten voltøkning så tror jeg nok du kan nå min.. men min var dessuten kun stabil nok til å save validation fila.. hadde kansje klart Spi på 1.6v.. men jeg orker ikke mer idag. :) fornøyd iallefall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...