Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Interessen fra henne har avtatt - hvorfor?


Anbefalte innlegg

Skal prøve å være kort og konsis.

 

For litt over 1 mnd siden traff jeg en i mine øyne fantastisk dame på ferie. Vi fikk en god tone med en gang og pratet mye sammen den kvelden, og vi avsluttet med en klem og utvekslet tlf nr. Det viste seg at vi ikke bodde så veldig langt fra hverandre, så vi ble enige om å møtes.

 

Første date ble fulgt opp av både nr 2 og 3. Alle vellykkede med kyssing osv, men både jeg og hun var enige om å ta ting helt med ro.

 

Vi hadde god kontakt på meldinger og over telefon hver dag, og vi tok begge like mye initiativ til kontakt.

 

Jeg faller ikke lett for jenter (er midt i 20-årene, har vært forelsket 3-4 ganger i hele mitt liv) men begynte å føle ting etter en måneds bekjentskap med henne.

 

Det skjedde imidlertid noe etter at vi sov sammen for første gang. Hun ba om før vi sov sammen at jeg ikke skulle presse henne til noe, som jeg selvfølgelig respekterte. Vi var på fest før vi skulle sove sammen, og når vi la oss tok hun initiativ, noe jeg var fornøyd med såklart :-)

 

Etter denne kvelden har interessen fra hennes side kjølnet. Hun har ikke sagt noe, jeg bare merker at hun ikke er den samme å prate med. Jeg har tatt initiativ de siste 4-5 gangene til kontakt.

 

Jeg vet hva dere tenker, men kan ikke se for meg at hun hadde noen negativ opplevelse av meg etter reaksjonen hennes da å bedømme.

 

Jeg prøver å lete etter andre årsaker til at interessen kjølnet plutselig, og kom på at jeg sa at jeg var glad i henne (noe jeg har blitt, men kanskje tidlig å si?). Hun svarte i alle fall at det var hun også.

 

Mulig jeg overanalyserer her, men liker ikke den klumpen i magen siden jeg merker at det er noe. Har vi kanskje gått for fort frem, kanskje hun angret på at hun ga meg "blomsten" sin så tidlig?

 

Hun har fra sin side vært opptatt av at jeg skulle møte hennes venner osv før denne kvelden, så ikke tvil om at vi var på vei fremover.

 

Trenger litt hjelp til å finne ut hvorfor hun ikke virker like interessert lengre! Skal jeg fortsette å ta initiativ, eller best å ta noen skritt tilbake og la henne ta initiativ fremover?

 

For øvrig er hun 10 år eldre enn meg, men jeg føler vi er på samme sted i livet, og merker ikke noe av denne aldersforskjellen verken når det bare er oss eller i sosialt lag.

 

 

Anonymous poster hash: 08fe8...655

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det nok kun hun som vet, dessverre. Gitt at du tolker riktig (det er ikke sikkert, det kan være at du bare overtenker), så kan det jo være at hun rett og slett bare har mistet interessen uten at det egentlig finnes noen konkret grunn for det. Av og til har man skikkelig lyst på bløtkake, men når man har spist et stykke så er man ikke like gira på bløtkake lenger. Det er bare sånn det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele poenget med den innledende date-fasen er jo å bli bedre kjent og finne ut om dette kan funke 'livet ut'!

Det er ingen naturlov eller menneskerett at man bare blir mer og mer fornøyd i denne fasen...

Som oftest kjølner det etter kort tid, og man går hver til sitt.

 

Det er når begge har funnet 'den rette' at det bare blir bedre og bedre  :)

 

Når det er sagt, så er det jo også en fase når man innsér at dette er alvor, der man blir litt stille og tenksom...

Kanskje det er der hun er?

Lenke til kommentar

Takk for svar ozon.

 

Gode poeng. Jeg spekulerer i at det gikk for fort frem og singelmentaliteten som har satt seg skyver litt unna. Tror jeg skal gi det litt tid og se om hun får mer interesse igjen etter hvert.

 

Skulle ønske alle var som meg og bare sa rett ut hva de mener, så slipper vi å lure! :-)

 

Anonymous poster hash: 08fe8...655

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Ja enig at dette er en mulighet. Hadde bare inntrykk at vi hadde det så fint sammen og at ingen av oss tilbragte tid med hverandre for bare "bløtkakens" del. Men man vet aldri. Godt å høre synspunkter utenifra uansett!

 

Anonymous poster hash: 08fe8...655

 

For å oppklare: "bløtkake" var ikke en eufemisme for sex, og innlegget mitt var ikke et forsøk på pietistisk "vent med sex" preken.

 

Det er som ozone sier, som oftest så er det slik at når man møter noen som får alle klokkene til å ringe så vil dette kjølne av etter hvert som man blir bedre kjent. Ikke bruk så mye tid på å tenke over det, og spekuler i hvert fall ikke i "hva du kunne gjort annerledes".

 

Skitt fiske! :)

Lenke til kommentar

Kan gi en oppdatering på denne.

 

Jeg trakk meg bare tilbake for å se om det tok seg opp eller om det faktisk tok slutt på kontakten.

 

Etter ca en uke på dette viset sa hun til meg at hun hadde noen personlige problemer og trengte å ha fokus kun på seg selv, og skulle høre fra seg når hun følte seg bedre. 

 

Dette respekterer jeg selvfølgelig. Skjønner også at vi ikke kjenner hverandre godt nok til hun velger å dele problemene sine med meg. Det er ikke et dødsfall eller noe, men noe som har bygd seg opp over tid har hun sagt.

 

Det ser med andre ord ut som timingen var tilfeldig, og dette hadde skjedd uansett utfall den kvelden.

Huff, føler meg selvsentrert nå, men hva visste vel jeg?



Anonymous poster hash: 08fe8...655
Lenke til kommentar

Eller så har hun personlige problemer og trenger å ha fokus på seg selv og hører fra seg når hun har mer overskudd.

 

Hvorfor dvele og terpe og konstruere seg seg alskens problemer og skjulte motiver?

 

Dama er ikke interessert nå, men har sagt hun vil ta kontakt senere. Gå videre med livet ditt, og hvis hun tar kontakt igjen så kan du da ta stilling til om det fortsatt er interessant for deg. Er ikke verre enn det. :)

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Noen ganger har man faktisk personlige issues, og da blir det "det er ikke deg, det er meg" - men samtidig tenker jeg at dersom vedkommende man hadde kontakt med hadde sett på deg som et positivt innslag, og ikke noe som forstørret sine personlige issues, hadde fortsatt kontakt ikke vært noe problem.

 

Akkurat det jeg også tenkte, men klarte ikke å sette ord på det. 

 

Dama er ikke interessert nå, men har sagt hun vil ta kontakt senere. Gå videre med livet ditt, og hvis hun tar kontakt igjen så kan du da ta stilling til om det fortsatt er interessant for deg. Er ikke verre enn det. :)

 

Ser ut som det er den eneste muligheten, ja. Kan fortsatt gå begge veier, men en fartshump uten tvil. Kjipt at det tok en slik vending, men sånn er vel livet!

 

Vil forresten takke alle som har svart, utrolig hvor godt det kan være å få pratet litt om ting man går og kverner på! :)

 

 

Anonymous poster hash: 08fe8...655

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

 

Ny vending i denne saken. Jeg har reflektert en del over situasjonen da det plutselig går opp for meg at hun er en introvert person.

Tegnene var der hele veien, men hun har aldri sagt det til meg. Noen av tegnene er at hun var alene på ferie da jeg traff henne, og hun liker at vi er helt stille når vi er sammen.

 

Det føles som mange brikker falt på plass etter at jeg fant dette ut. Hun ble dermed mest sannsynlig utladet etter denne kvelden hvor jeg introduserte henne for flere av mine venner og bekjente (vi var på fest der jeg bodde).

 

Hun var ganske direkte i vår siste kontakt (5 dager siden) når hun sa at hun trengte tid for seg selv. Nå lurer jeg på om jeg kjørte henne for hardt sosialt slik at det gikk ut over hennes følelser for meg. På den andre siden virker det som hun kjenner seg selv så godt at hun sier ifra når hun trenger alenetid, og jeg kunne jo heller ikke vite dette siden hun ikke har sagt noe og jeg aldri har hatt noe erfaring med introverte personer.

 

Noen som har erfaringer med introverte personer?

 

Skal jeg ligge unna til hun tar kontakt eller sende avgårde en melding hvor jeg får frem at jeg nå forstår denne siden av henne?

 

 

TS

 

Anonymous poster hash: 08fe8...655

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

 

Ny vending i denne saken. Jeg har reflektert en del over situasjonen da det plutselig går opp for meg at hun er en introvert person.

Tegnene var der hele veien, men hun har aldri sagt det til meg. Noen av tegnene er at hun var alene på ferie da jeg traff henne, og hun liker at vi er helt stille når vi er sammen.

 

Det føles som mange brikker falt på plass etter at jeg fant dette ut. Hun ble dermed mest sannsynlig utladet etter denne kvelden hvor jeg introduserte henne for flere av mine venner og bekjente (vi var på fest der jeg bodde).

 

Hun var ganske direkte i vår siste kontakt (5 dager siden) når hun sa at hun trengte tid for seg selv. Nå lurer jeg på om jeg kjørte henne for hardt sosialt slik at det gikk ut over hennes følelser for meg. På den andre siden virker det som hun kjenner seg selv så godt at hun sier ifra når hun trenger alenetid, og jeg kunne jo heller ikke vite dette siden hun ikke har sagt noe og jeg aldri har hatt noe erfaring med introverte personer.

 

Noen som har erfaringer med introverte personer?

 

Skal jeg ligge unna til hun tar kontakt eller sende avgårde en melding hvor jeg får frem at jeg nå forstår denne siden av henne?

 

 

TS

 

Anonymous poster hash: 08fe8...655

Slutt å tenkt, glem henne, hun vil ikke ha deg. Du overanalyserer alt for mye. Helt sykt. 

Lenke til kommentar

Hvorfor henger du så etter akkurat denne dama?

Du har såvidt truffet henne, og hun viser allerede alle tegn på å være et 'slitsomt kvinnfolk'!

(Og hun er 10 år eldre enn deg for christ sakes!)

 

Fortsett, og se fram til et liv med mye styr, eller finn deg en annen.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Skal jeg ligge unna til hun tar kontakt eller sende avgårde en melding hvor jeg får frem at jeg nå forstår denne siden av henne?

 

Hun har sagt at hun tar kontakt når hun er klar. Maser du på henne så viser du at du ikke forstår henne.

 

Som sagt: gå videre. Tar hun kontakt igjen på et senere tidspunkt så kan du da vurdere om du fortsatt er interessert, men ikke sitt og vent på at det skal skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...