Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)


Thoto79

Anbefalte innlegg

 

Så lovfestet minstelønn er det samme som ikke lovfestet minstelønn, fordi kapitalistene i Norge er snillere enn kapitalistene i USA. Javel.

 

Arbeidstakerne i USA er i en langt mer desperat situasjon da arbeidsmarkedene ikke kan sammenliknes, derfor trenger også Amerikanske arbeidstakere en lovfestet minstelønn mens å gjøre det samme i Norge blir uhensiktsmenssig pr nå.

 

 

Vi har allerede minstelønner i Norge, bare at vi har en minstelønn i hver sektor. 

 

Skulle gjerne ha sett tariffsatsene bli erstattet med en minstelønn.

 

http://www.fellesforbundet.no/Fellesforbundet/L%C3%B8nns-%20og%20arbeidsvilk%C3%A5r/Tariffoppgj%C3%B8ret%202014/Landsoverenskomstens%20satser%20fra%201.%20april%202014.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En modig og godt gjennomført tale på Liberty University 14.09.2015. Modig fordi hele salen er Republikanske bibeltroende katolikker.. :) Han er smart og for første gang (såvidt meg bekjent) bruker bibelvers for å fremme sin sak noe som kan virke til å faktisk gå inn i de lettere hjernevaskede hodene i salen.

 

Men det beste er nesten Q&A på slutten hvor han ikke rikker en tomme på standpunktene sine og ikke minst the akward moment når en bibeltro på død og liv skal be for ham der han sitter og vrir seg i stolen... hehe

 

https://www.youtube.com/watch?v=R3qT4qMeLxU

Lenke til kommentar

En modig og godt gjennomført tale på Liberty University 14.09.2015. Modig fordi hele salen er Republikanske bibeltroende katolikker.. :) Han er smart og for første gang (såvidt meg bekjent) bruker bibelvers for å fremme sin sak noe som kan virke til å faktisk gå inn i de lettere hjernevaskede hodene i salen.

 

Men det beste er nesten Q&A på slutten hvor han ikke rikker en tomme på standpunktene sine og ikke minst the akward moment når en bibeltro på død og liv skal be for ham der han sitter og vrir seg i stolen... hehe

 

 

Det blir meget vanskelig å finne katolikker på et meget konservativt protestante universitet.
Lenke til kommentar

 

En modig og godt gjennomført tale på Liberty University 14.09.2015. Modig fordi hele salen er Republikanske bibeltroende katolikker.. :) Han er smart og for første gang (såvidt meg bekjent) bruker bibelvers for å fremme sin sak noe som kan virke til å faktisk gå inn i de lettere hjernevaskede hodene i salen.

 

Men det beste er nesten Q&A på slutten hvor han ikke rikker en tomme på standpunktene sine og ikke minst the akward moment når en bibeltro på død og liv skal be for ham der han sitter og vrir seg i stolen... hehe

 

Det blir meget vanskelig å finne katolikker på et meget konservativt protestante universitet.

 

 

Hehe Tomato, Tomatho...

Lenke til kommentar

 

 

 

En modig og godt gjennomført tale på Liberty University 14.09.2015. Modig fordi hele salen er Republikanske bibeltroende katolikker.. :) Han er smart og for første gang (såvidt meg bekjent) bruker bibelvers for å fremme sin sak noe som kan virke til å faktisk gå inn i de lettere hjernevaskede hodene i salen.

 

Men det beste er nesten Q&A på slutten hvor han ikke rikker en tomme på standpunktene sine og ikke minst the akward moment når en bibeltro på død og liv skal be for ham der han sitter og vrir seg i stolen... hehe

 

Det blir meget vanskelig å finne katolikker på et meget konservativt protestante universitet.

Hehe Tomato, Tomatho...

Tror ikke de fleste Liberty Grads blir enige, ikke jeg heller. Mange katolikker er demokrater mens meget få Liberty studenter er noe annet enn republikaner.

 

Liberty er også et meget godt universitet, akademiske sett som gjør god forskning, ikke noe å latterliggjøre

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var den første demokratiske presidentdebatten overstått! Har ikke fått sett den selv her enda, men etter det jeg har forstått gjorde Bernie det bra.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/--Klart-jeg-er-fornoyd-Jeg-er-veldig-fornoyd-8201987.html

 

Hele debatten ser du her:

https://www.youtube.com/watch?v=Mr1KJR5UZjM

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Who won the first democratic debate?

https://www.youtube.com/watch?v=fuL2_V3TDOM

 

Sier meg enig i at Bernie er mest troverdig og har de beste argumentene, men har nå hørt det samme derifra i ett halvt år nå mens Hillary har holdt seg unna rampelyset inntil nå og var ett friskt pust. Ser de aller fleste målinger utroper Bernie til vinner av første debatten og håpet lever vel enda på tross av at Clintoin må sies å være en favoritt selv om Bernie leder på Iowa og New Hampshire målingene.

 

Orker ikke engang å snakke om de andre tre kandidatene som virker så blåst at de likesågodt kunne ha stilt opp på den republikanske debatten. Den closing statementen til Webb sier det meste... hehe nek.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Det ser ut som CNN fadesen med fjerning av Bernievennlige kommentarer, fjerne folkets avstemning av hvem som vant og tapetsere forsidene med Hillary Won! skapte problemer for Hillary. Det er langt fler som setter et spørsmålstegn vedrørende hennes donorer og hva de egentlig har gått med på.

 

Bernie Sanders kan bli akkurat det Usa trenger, men med den amerikanske intelligensen på rekordlavt nivå antar jeg at det er for sent for en snuoperasjon. 

Lenke til kommentar

Det ser ut som CNN fadesen med fjerning av Bernievennlige kommentarer, fjerne folkets avstemning av hvem som vant og tapetsere forsidene med Hillary Won! skapte problemer for Hillary. Det er langt fler som setter et spørsmålstegn vedrørende hennes donorer og hva de egentlig har gått med på.

 

Bernie Sanders kan bli akkurat det Usa trenger, men med den amerikanske intelligensen på rekordlavt nivå antar jeg at det er for sent for en snuoperasjon.

Javisst, oss dumme amerikanere! Hvis bare vi var like intelligente som dere! Fordi du vet alle intelligente folk tror som dere!

 

Han nobelprisvinneren Milton Friedman var bare en idiot!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser ut som CNN fadesen med fjerning av Bernievennlige kommentarer, fjerne folkets avstemning av hvem som vant og tapetsere forsidene med Hillary Won! skapte problemer for Hillary. Det er langt fler som setter et spørsmålstegn vedrørende hennes donorer og hva de egentlig har gått med på.

 

Bernie Sanders kan bli akkurat det Usa trenger, men med den amerikanske intelligensen på rekordlavt nivå antar jeg at det er for sent for en snuoperasjon.

Hvis de hadde stemt Sanders, ville de vært enda dummere...

Det er ikke Sanders USA trenger. Det USA trenger er Rand Paul...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige amerikaner blir dummere og dummere, noe man ser veldig tydelig i amerikansk kultur og politikk. Du kan jo vise til en sak som motsier at den gjennomsnittlige intelligensen ikke er på et rekordlavt nivå?

 

Bernie prøver å snu tradisjonen ved å gjøre utdannelse lettere tilgjengelig og jevne ut forskjellene. Veldig smart!

Din påstand må DU støtte, ikke omvendt

Jeg må minne deg at utdannelse nivået var mye lavere når nordmenn strømmet inn fra det norske paradiset enn idag

Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige amerikaner blir dummere og dummere, noe man ser veldig tydelig i amerikansk kultur og politikk. Du kan jo vise til en sak som motsier at den gjennomsnittlige intelligensen ikke er på et rekordlavt nivå?

 

Bernie prøver å snu tradisjonen ved å gjøre utdannelse lettere tilgjengelig og jevne ut forskjellene. Veldig smart!

Hvilke av Sanders policies, spesifikt, er det USA trenger? Hvordan skiller han seg fra andre kandidater?

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige amerikaner blir dummere og dummere, noe man ser veldig tydelig i amerikansk kultur og politikk. Du kan jo vise til en sak som motsier at den gjennomsnittlige intelligensen ikke er på et rekordlavt nivå?

Hvordan ser du det i amerikansk kultur? Hvordan ser man det i politikken?

 

 

Bernie prøver å snu tradisjonen ved å gjøre utdannelse lettere tilgjengelig og jevne ut forskjellene. Veldig smart!

Nei. Det er veldig uintelligent.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Istedet for å bare stille seg komplett på bakbena burde dere begynne å lese dere opp på Amerikas forfall de siste 40 årene.

 

Fengselspolitikken, økonomipolitikken og utdanningspolitikken Bernie fronter er et forslag om radikal endring. Og godt er det, for tar man vekk dorullbrillene folk har på seg her og ser på det store bildet ser man hvor håpløst ræva de systeme har blitt.

 

Amerikanere er verdens tjukkeste mennesker, de er tidenes rikeste land men sliter med u-landsproblemer. 40% av republikanske stemmer hadde gått til Trump idag. De valgte bush jr 2 ganger!

 

På tide å våkne opp folkens

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Den gjennomsnittlige amerikaner blir dummere og dummere, noe man ser veldig tydelig i amerikansk kultur og politikk. Du kan jo vise til en sak som motsier at den gjennomsnittlige intelligensen ikke er på et rekordlavt nivå?

 

Bernie prøver å snu tradisjonen ved å gjøre utdannelse lettere tilgjengelig og jevne ut forskjellene. Veldig smart!

Hvilke av Sanders policies, spesifikt, er det USA trenger? Hvordan skiller han seg fra andre kandidater?

 

Han er ikke korrupt, han står for en mer rettferdig fordeling av skattesatsene. Han vil minske i det latterlige store militærbudsjettet, noe som strengt tatt er nødvendig. Han har flere tiår på baken der han har stått for gode avgjørelser sett i ettertid, henviser til invasjonen av midtøsten. Skolesektoren skal reformeres noe som trengs dypt av åpenbare grunner. Alt dette inkludert reformeringen av helsesektoren som er en vits uten like der hele poenget er at farmasøyt selskaper skal tjene vanvittig summer. 

 

Samtidig så er han en demokrat som vil forsvare våpen kulturn i en viss grad, noe som mange amerikanere setter stor pris.

 

Jeg vet ikke jeg, han høres forferdelig ut. Kanskje det er rett at Mitt Romney med vanvittig høy inntekt skatter mindre enn middelklassen på grunn av smutthull.

Lenke til kommentar

Istedet for å bare stille seg komplett på bakbena burde dere begynne å lese dere opp på Amerikas forfall de siste 40 årene.

 

Fengselspolitikken, økonomipolitikken og utdanningspolitikken Bernie fronter er et forslag om radikal endring. Og godt er det, for tar man vekk dorullbrillene folk har på seg her og ser på det store bildet ser man hvor håpløst ræva de systeme har blitt.

 

Amerikanere er verdens tjukkeste mennesker, de er tidenes rikeste land men sliter med u-landsproblemer. 40% av republikanske stemmer hadde gått til Trump idag. De valgte bush jr 2 ganger!

 

På tide å våkne opp folkens

Antall policies: 0.

 

 

Han er ikke korrupt, han står for en mer rettferdig fordeling av skattesatsene. Han vil minske i det latterlige store militærbudsjettet, noe som strengt tatt er nødvendig. Han har flere tiår på baken der han har stått for gode avgjørelser sett i ettertid, henviser til invasjonen av midtøsten. Skolesektoren skal reformeres noe som trengs dypt av åpenbare grunner. Alt dette inkludert reformeringen av helsesektoren som er en vits uten like der hele poenget er at farmasøyt selskaper skal tjene vanvittig summer. 

 

Samtidig så er han en demokrat som vil forsvare våpen kulturn i en viss grad, noe som mange amerikanere setter stor pris.

 

Jeg vet ikke jeg, han høres forferdelig ut. Kanskje det er rett at Mitt Romney med vanvittig høy inntekt skatter mindre enn middelklassen på grunn av smutthull.

Dette høres jo bra ut. Sanders er ærlig og skal fikse alt. Andre er korrupte og skal ikke fikse alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Istedet for å bare stille seg komplett på bakbena burde dere begynne å lese dere opp på Amerikas forfall de siste 40 årene.

 

Fengselspolitikken, økonomipolitikken og utdanningspolitikken Bernie fronter er et forslag om radikal endring. Og godt er det, for tar man vekk dorullbrillene folk har på seg her og ser på det store bildet ser man hvor håpløst ræva de systeme har blitt.

 

Amerikanere er verdens tjukkeste mennesker, de er tidenes rikeste land men sliter med u-landsproblemer. 40% av republikanske stemmer hadde gått til Trump idag. De valgte bush jr 2 ganger!

 

På tide å våkne opp folkens

Antall policies: 0.

 

 

Han er ikke korrupt, han står for en mer rettferdig fordeling av skattesatsene. Han vil minske i det latterlige store militærbudsjettet, noe som strengt tatt er nødvendig. Han har flere tiår på baken der han har stått for gode avgjørelser sett i ettertid, henviser til invasjonen av midtøsten. Skolesektoren skal reformeres noe som trengs dypt av åpenbare grunner. Alt dette inkludert reformeringen av helsesektoren som er en vits uten like der hele poenget er at farmasøyt selskaper skal tjene vanvittig summer. 

 

Samtidig så er han en demokrat som vil forsvare våpen kulturn i en viss grad, noe som mange amerikanere setter stor pris.

 

Jeg vet ikke jeg, han høres forferdelig ut. Kanskje det er rett at Mitt Romney med vanvittig høy inntekt skatter mindre enn middelklassen på grunn av smutthull.

Dette høres jo bra ut. Sanders er ærlig og skal fikse alt. Andre er korrupte og skal ikke fikse alt.

 

Det er jo ikke det som er poenget, jeg har mine tvil på at han kommer til å få gjort mye om han eventuelt skulle blitt valgt. Poenget er at det er i riktig retning. Og ja, jeg ser på han som mindre korrupt enn andre, innerst inne tror jeg du gjør det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...