Gå til innhold

Det neste Pokémon-spillet lar deg fange monstre i den virkelige verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fange Pokemon i den virkelige verden? Huff, nei takk. Har allerede prøvd å fange spøkelser på det viset i Spirit Hunters Inc. Det fungerer ikke i nærheten så bra i virkeligheten som på papiret. I starten var det morsomt nok å finne et spøkelse bak TVen, ett i kjøkkenvasken og ett på dass, men etter en kort stund ble det bare utrolig irriterende å veive 3DSen rundt for å finne dem. Blir neppe bedre bare fordi det er Pokemon.

Lenke til kommentar

Fange Pokemon i den virkelige verden? Huff, nei takk. Har allerede prøvd å fange spøkelser på det viset i Spirit Hunters Inc. Det fungerer ikke i nærheten så bra i virkeligheten som på papiret. I starten var det morsomt nok å finne et spøkelse bak TVen, ett i kjøkkenvasken og ett på dass, men etter en kort stund ble det bare utrolig irriterende å veive 3DSen rundt for å finne dem. Blir neppe bedre bare fordi det er Pokemon.

 

Litt bedre med en telefon da.

Lenke til kommentar

Augmented reality, har så vanvittig mange muligheter for in-world spill som kan bli veldig veldig kule.

 

En smule off-topic fordi jeg er i noe jeg kaller rant mode og da sliter med å ikke si mer.

 

Skjerm: noe alla google glass som gir deg skjerm muligheter som har overlay egenskaper over RL (Dog da en smule mer sømløs integrert og full synsfelt dekning)

input: ideelt noe alla Leap Motion som plukker opp arm, hånd og fingerbevegelser i kombinasjon med stemmestyring.

Det hele styrt av en bærbar personlig pc/data/mobil/konsoll enhet som håndterer det grafiske som vises på brillene, datakraft og kommunikasjon med Internett/mobil/gsm/bluetooth osv. som da selvsagt har muligheten til enten å streame fra enhetene hjemme, eller kan kjøre eRL games i native form. alt. hook-ups for dedikerte game plattformer.

 

Mulighetene er så mange med noe slik at hjernen min sikler. Og det er den naturlig progresjonen mobil teknologien og mobil data plattformen går mot.

 

Ta det et skritt lengre og dette kan brukes på vannvittige mange forskjellige måter.. Alt fra arbeid og produktivitet til underholdning og sikkerhet.. Dog visse personvers entusiaster ville nok skreket høyt i motstand, og selv om jeg er personvers entusiast klarer jeg å se forbi overtrampet det vil være og mulighetene som ligger forbi det punktet.

 

Et senario er at et slik system kan streame det du ser via en kryptert vpn tunnell hjem til din hjemme server, der blir all video lagret i x dager før det blir automatisk slettet. Bruker kan da selv velge å ta vare på spes klip eller øyeblikk, Det samme systemet vil da også virke avskrekkende for en del kriminell handling rettet mot vold og ansikt til ansikt type overfall osv for det vil jo da være mulig for politi og hente ut video fra deg som viser din synsvinkel i øyeblikket. Skummelt ja, men muligheten som det gir oss er så mange og potensielt så praktiske/morsomme at vi bare MÅ.

Lenke til kommentar

Om en 20-30 år så vil man sikkert i enkelte ikke-demokratiske og noen demokratiske land kunne kjøpe spill til telefonen sin hvor man kan hjelpe staten med å fange tankeforbrytere i den virkelige verden. Slike morsomme apps vil kunne kombinere morsomme spill med virkeligheten litt slik som dette spillet gjør.

 

This is another one of your weird comments, man.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...