Gå til innhold

Liveblogg fra 19:00: Apple lanserer iPhone 6S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la merke til at her må de ha kortet ned på batteriet og tviler på at de hadde fått frigjort mye plass i andre retninger så jeg anntok at de hadde kuttet ned størrelsen på batteriet. Mitt inntrykk var at Apple viste dette nettopp for at det ikke skulle være tvil om saken og hvorfor :).

Er det noe som er en hemsko for mobilmarkedet per nå så er det eldgammel batteriteknologi som holder produktene tilbake. Tenk hvor mye man kunne fått plass til av teknologi om batteriet/strømkilden var 1/10 av størrelsen med vesentlig bedre levetid for mye mer avansert maskinvare. Forhåpentligvis vil stadig mer satsing på batteriteknologi snart endre dettte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Som man så godt på presentasjonen monteres taptic feedback engine i området i bunn av batteriet og det vistes klart og tydelig at det går på bekostning av batteristørrelsen.

Så enkelt kan det sies. Men det behøver ikke å bety at det går utover batterilevetiden...:-)

Selvfølgelig gjør det det.

Uten taptic ville batteriet hatt større kapasitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Revolusjonerende 3D/Force Touch, 12MP kamera uten kvalitetstap på en mobil med Live Photo! TV reinvented samt et skikkelig nettbrett med tastaturintegrasjon done right og må ikke glemme den flotteste smartklokka på markedet. Nydelig :-).

 

Fantastisk fargepalett og materialkvalitet på de nye mobilene, tenk om alle kunne gjort det like bra og gjennomført.

45dadbd9551fa0faa1b84d1023b0b038279608fd

 

NOT-SURE-IF-gq4ydk.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Som man så godt på presentasjonen monteres taptic feedback engine i området i bunn av batteriet og det vistes klart og tydelig at det går på bekostning av batteristørrelsen.

Så enkelt kan det sies. Men det behøver ikke å bety at det går utover batterilevetiden...:-)

Selvfølgelig gjør det det.

Uten taptic ville batteriet hatt større kapasitet.

Jada. Og uten ditt og uten datt kunne man fyllt nesten hele innsiden med et batteri. Poenget mitt var at man kan jo gjøre komponenter mer effektive, software-styringen bedre og mer effektiv og bruke mange måter å reduserer strømforbruket slik at batterilevetiden ikke nødvendigvis blir særlig annerledes enn i dag. Dagens iPhone 6/6+ varer minst en hel dag, noen ganger bortimot to døgn. Det kan godt hende fortsetter selv om den fysiske størrelsen på batteriet har måttet vike for ny teknologi.

Lenke til kommentar

 

 

 

Som man så godt på presentasjonen monteres taptic feedback engine i området i bunn av batteriet og det vistes klart og tydelig at det går på bekostning av batteristørrelsen.

Så enkelt kan det sies. Men det behøver ikke å bety at det går utover batterilevetiden...:-)

Selvfølgelig gjør det det.

Uten taptic ville batteriet hatt større kapasitet.

Jada. Og uten ditt og uten datt kunne man fyllt nesten hele innsiden med et batteri. Poenget mitt var at man kan jo gjøre komponenter mer effektive, software-styringen bedre og mer effektiv og bruke mange måter å reduserer strømforbruket slik at batterilevetiden ikke nødvendigvis blir særlig annerledes enn i dag. Dagens iPhone 6/6+ varer minst en hel dag, noen ganger bortimot to døgn. Det kan godt hende fortsetter selv om den fysiske størrelsen på batteriet har måttet vike for ny teknologi.

Så du ønsker ikke lengre batteritid. Ikke alle mener det samme som deg vet du.

Ikke alle jobber på kontor og kan lade mobilen når det måtte passe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Som man så godt på presentasjonen monteres taptic feedback engine i området i bunn av batteriet og det vistes klart og tydelig at det går på bekostning av batteristørrelsen.

Så enkelt kan det sies. Men det behøver ikke å bety at det går utover batterilevetiden...:-)

Selvfølgelig gjør det det.

Uten taptic ville batteriet hatt større kapasitet.

Jada. Og uten ditt og uten datt kunne man fyllt nesten hele innsiden med et batteri. Poenget mitt var at man kan jo gjøre komponenter mer effektive, software-styringen bedre og mer effektiv og bruke mange måter å reduserer strømforbruket slik at batterilevetiden ikke nødvendigvis blir særlig annerledes enn i dag. Dagens iPhone 6/6+ varer minst en hel dag, noen ganger bortimot to døgn. Det kan godt hende fortsetter selv om den fysiske størrelsen på batteriet har måttet vike for ny teknologi.

Så du ønsker ikke lengre batteritid. Ikke alle mener det samme som deg vet du.

Ikke alle jobber på kontor og kan lade mobilen når det måtte passe.

Har jeg skrevet noe sted at jeg ikke ønsker meg mer batteritid? Jeg kan gjerne si at det for meg personlig ikke er avgjørende, men generelt sett hadde det vært fint om produsentene hadde hatt batteriteknologi til å holde en mobiltelefon i drift i ukesvis mellom hver lading.

 

Men sånn er det altså ikke, selv om jeg føler meg ganske sikker på at dagens batterier er betydelig bedre enn de som vi hadde for noen år siden. De skal bare gi energi til så vanvittig mye mer teknologi.

 

For min del er viktigere, og mye mer interessant, at Apple kommer opp med nye og smarte løsninger som bedrer min bruk av mobile datadingser. Så håper jeg at de varer fra morgen til kveld med normal bruk. Da kan den lade til neste dag.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Som man så godt på presentasjonen monteres taptic feedback engine i området i bunn av batteriet og det vistes klart og tydelig at det går på bekostning av batteristørrelsen.

Så enkelt kan det sies. Men det behøver ikke å bety at det går utover batterilevetiden...:-)

Selvfølgelig gjør det det.

Uten taptic ville batteriet hatt større kapasitet.

Jada. Og uten ditt og uten datt kunne man fyllt nesten hele innsiden med et batteri. Poenget mitt var at man kan jo gjøre komponenter mer effektive, software-styringen bedre og mer effektiv og bruke mange måter å reduserer strømforbruket slik at batterilevetiden ikke nødvendigvis blir særlig annerledes enn i dag. Dagens iPhone 6/6+ varer minst en hel dag, noen ganger bortimot to døgn. Det kan godt hende fortsetter selv om den fysiske størrelsen på batteriet har måttet vike for ny teknologi.

Så du ønsker ikke lengre batteritid. Ikke alle mener det samme som deg vet du.

Ikke alle jobber på kontor og kan lade mobilen når det måtte passe.

Har jeg skrevet noe sted at jeg ikke ønsker meg mer batteritid? Jeg kan gjerne si at det for meg personlig ikke er avgjørende, men generelt sett hadde det vært fint om produsentene hadde hatt batteriteknologi til å holde en mobiltelefon i drift i ukesvis mellom hver lading.

Men sånn er det altså ikke, selv om jeg føler meg ganske sikker på at dagens batterier er betydelig bedre enn de som vi hadde for noen år siden. De skal bare gi energi til så vanvittig mye mer teknologi.

For min del er viktigere, og mye mer interessant, at Apple kommer opp med nye og smarte løsninger som bedrer min bruk av mobile datadingser. Så håper jeg at de varer fra morgen til kveld med normal bruk. Da kan den lade til neste dag.

Har jeg sagt at du har sagt at... Har du hørt/lest svaret ditt.

Vi har mistet potensiell batterikapasitet til fordel for ny funksjonalitet. Så enkelt kan det sies. At det ikke betyr noe for deg - er ålright.

.... ukesvis mellom hver lading. Hvem er det som diskuterer og drar det "off topic" nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så kjedelig og bortkastet tid det er for andre å lese kveruleringen til andre. Kan dere ikke gå tilbake til topic, som er lanseringen av iPhone 6s?

Denne tråden, som så utrolig mange andre, er i ferd med å bli ihjelkverulert..

 

 

Når kan vi forvente levering i Norge? Har Apple gjort dette før, og henger Norge ofte etter fra Apple sin side?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når kan vi forvente levering i Norge? Har Apple gjort dette før, og henger Norge ofte etter fra Apple sin side?

Tja, si det. Jeg håper på slutten av oktober eller begynnelsen av november, men krysser fingrene for at jeg blir positivt overrasket med tilgjengelighet før det...:-)

Håper på det jeg også. :)

Ser at folk på finn.no tror de selger gull når de prøver å få flytta unna sin gamle modell. Hvor mye er den verdt etter at SS har kommeti hyllene? Apple produkter holder seg jo bra i pris

Lenke til kommentar

 

 

Når kan vi forvente levering i Norge? Har Apple gjort dette før, og henger Norge ofte etter fra Apple sin side?

Tja, si det. Jeg håper på slutten av oktober eller begynnelsen av november, men krysser fingrene for at jeg blir positivt overrasket med tilgjengelighet før det...:-)

Håper på det jeg også. :)

Ser at folk på finn.no tror de selger gull når de prøver å få flytta unna sin gamle modell. Hvor mye er den verdt etter at SS har kommeti hyllene? Apple produkter holder seg jo bra i pris

 

 

Akkurat som det er lov å prøve å selge noe brukt til høy pris, så er det jo lov å la være å kjøpe det til høy pris. Jeg vet sannelig ikke helt hva en brukt iPhone kan være verdt, har aldri solgt noen av de jeg har brukt tidligere. Men jeg ville lagt meg rundt det samme som resten av bruktmarkedet tar for sine, hvis jeg skulle ha solgt. Apple sine produkter holder seg godt i pris ja, det er en av fordelene med disse produktene for de som tenker å selge de brukt når de skal bytte til nytt.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...