Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får vondt i skulderen når jeg har høy puls


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Hver gang jeg løper i noen minutter og pulsen blir høy så får jeg vondt i skulderen. 

Det er ikke hele skulderen, men et større område inne i huden, rundt der hvor man kommer til halsen (på siden) og nakken. Jeg føler pulsen veldig godt når jeg legger hånda over område. Legger til en illustrasjon for å vise det så bra som mulig.

post-226106-0-04321400-1441403342_thumb.jpg



Anonymous poster hash: ed9f1...a73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt spørsmål. Men nå har jeg stått stille og beveget armen min i noen minutter slik jeg gjør når jeg løper uten at det har gjort særlig vondt så jeg tviler. Føles også ut som om smertene er kraftigere jo høyere pulsen er.

 

 

Anonymous poster hash: ed9f1...a73

Vel, det kan jo sitte lengre nede. Litt usikker på om pulsen har noe å si. Kanskje det ligger nede ved beina dine. Hver gang du tråkker ned ved løping.

Endret av J. Fredrik
Lenke til kommentar

Tror ikke det er skuldrebladene, da hadde smertene kanskje vært lenger nede? Tviler også at det er relatert til tråkking ettersom det da kanskje ville ha gjort vondt i begge skulderne? Men etter at jeg hadde gjort de skulderbevegelsene og slått meg til ro så kunne jeg så vidt kjenne en veldig svak smerte, så det er godt mulig at det faktisk er på grunn av bevegelsene.

Nå prøvde jeg å kjenne etter hvor smertene kommer fra, presset hardt ned på rundt omkring område og da føles det ut som om det er rett ved der skulderen går opp mot halsen og litt lenger bak enn jeg illustrerte i førsteposten. Sånn cirka ved siden av nakken.

Tror det er rett over skulderbladet. Skrev over at jeg ikke tror det er selve skulderbladet, men nå ble jeg litt mer usikker. Isåfall er det veldig høyt oppe.



Anonymous poster hash: ed9f1...a73
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Hva slags smerte føler du? Strålende/lynende? Området du viser, er hvor nervene går ut av nakken. Ved økt puls vil dette potensielt legge større press på nerven. Se bilde.

 

picture1-13EBA08870C503FFDBE.png

Hei. Ikke lett å forklare nå som det ikke gjør vondt, men det er en slags vedvarende smerte, men samtidig så er det banking. Lynende altså?

Men hvis det skulle være på grunn av pulsen, hvorfor er det slik da? Det kan jo ikke være normalt at det skal være så smertefullt.

 

Anonymous poster hash: ed9f1...a73

Lenke til kommentar

Ikke normalt, nei. Antakeligvis 'siste dråpe' - hvis muskulaturen (scalenius anterior og intermedius) som ligger rundt nervene (plexus brachialis)  er for stramme (enten fordi de er overarbeidet eller veldig svake), kan dette føre til irritasjon av nervene. Noen ganger skal det lite til for å føle symptomer når det er et underliggende problem (slik som trang nervegang mellom muskulaturen), og da kan småting som forhøyet puls være nok til å la deg føle symptomene.

 

Det kan også være andre ting, slik som skiveproblematikk i nakken. Om en skiveutbulning presser på nervene, kan symptomene kommer ved neste presspunkt.

 

image_14_dpusa225.gif

Endret av Kjetil_4455
Lenke til kommentar

Nå mener jeg at dette kan også være pga noen uspesifikke hodeplager om jeg ikke husker feil , i noen tilfeller så stråler smerte ut av hodet til dette området , selv om selve problemet ligger inne i selve kraniet.

 

Anbefaler uansett å få tatt en grundig utredning til lege for dette da du bør ikke gå med sånt over tid.

Lokalbedøvelse i området du har problemet kan jo kanskje gi en bedre indikasjon på hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er hodet med tanke på at skulderen har blitt litt mer sensitiv nå. Før så gjorde det for det meste bare vondt under fysisk anstrengelse, for det meste løping, men nå etter forrige trening så kjenner jeg litt smerte hvis jeg anstrenger armen for mye eller sover/ligger på siden. Ikke helt den samme smerten, men tydelig at det kommer av det.

 

Skal uansett få skaffet time hos legen om det ASAP.

 

Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: ed9f1...a73

Lenke til kommentar

Det kan også være hold/stingsmerter som sprer seg til skulderområdet. Det stemmer bra med at det skjer under høy puls ved fysisk aktivitet. Hold kan også vedvare etter trening dersom du har tatt deg litt ut. God holdning, løpeform og pusteteknikk kan i så fall hjelpe. Alternativt senke intensiteten noe mens du øker varigheten. Uansett er det sikkert en fordel å få det sjekket hos lege, i og med at det kan være mye forskjellig.

Lenke til kommentar

Jeg føler den samme smerten noen ganger. Det er langt ifra hver gang jeg får høy puls, men en gang innimellom.

 

For min del blir smerten forholdsvis strålende/lynende. Føles på en måte som om det er ett trykk i området rundt kragebeinet.

 

Er tydeligvis ikke like unormalt likevel!

 

Anonymous poster hash: 092b7...1cf

Sliter du med husken? :p

 

Anonymous poster hash: 7980a...0de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...