Gå til innhold

Kameraer lar deg kikke inn i kjøleskapet via mobilen


Anbefalte innlegg

 

Nei, det tror jeg ikke at jeg må, jeg bedømmer faren som minimal, selv om den er teoretisk tilstede.

 

AtW

 

 

Vell, Kina mennene har nå begynt å sette siktene sine på hjemmeroutere.

Men, når det gjelder firma så skal du ikke sette dette som "minimalt" finnes en del firma hvor printeren var inngangsportalen i nettverket...

 

 

Routere og printere er langt mer avanserte enheter og har mye flere muligheter enn et kjøleskap.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt overraskende at Siemens og Bosch var først til dette, men det er en veldig positivt nyhet. Forhåpentligvis får det andre til å øke satsingen her også. Bra at de samarbeider også, da vil nok ting fungere på tvers av selskapene (forhåpentligvis). Så spørs det bare om denne appstyringen er en app, eller en app for hver dings....

 

Og helt enig med kjøleskapet. De fleste vil langt ifra se alt de har i kjøleskapet med et slikt kamera. Her er det nok rom for forbedring.

Hvorfor er det litt overraskende at Siemens og Bosch var først med dette?

 

Har alltid hatt den oppfattningen om at de er ganske innovative?

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det tror jeg ikke at jeg må, jeg bedømmer faren som minimal, selv om den er teoretisk tilstede.

 

AtW

 

 

Vell, Kina mennene har nå begynt å sette siktene sine på hjemmeroutere.

Men, når det gjelder firma så skal du ikke sette dette som "minimalt" finnes en del firma hvor printeren var inngangsportalen i nettverket...

 

 

Routere og printere er langt mer avanserte enheter og har mye flere muligheter enn et kjøleskap.

 

AtW

 

 

Denne typen kjøleskap kjører ett fullverdig operativsystem må du huske på.

Dette for å fungere med nettverk og lignende, og jeg vil gjette at det er en eller annen Linux distro de legger i grunnen.

Problemet er at de saboterer og herjer ofte med egne løsninger oppe på dette, også forblir det gammelt og utdatert med sikkerhetshull.

 

Så at dette kjøleskapet her er såpass primitivt trenger ikke å bety noe, faktisk vil jeg anse den printeren som ble misbrukt for mer primitiv enn hva dette kjøleskapet skal være.

 

Lenke til kommentar

 

Litt overraskende at Siemens og Bosch var først til dette, men det er en veldig positivt nyhet. Forhåpentligvis får det andre til å øke satsingen her også. Bra at de samarbeider også, da vil nok ting fungere på tvers av selskapene (forhåpentligvis). Så spørs det bare om denne appstyringen er en app, eller en app for hver dings....

 

Og helt enig med kjøleskapet. De fleste vil langt ifra se alt de har i kjøleskapet med et slikt kamera. Her er det nok rom for forbedring.

Hvorfor er det litt overraskende at Siemens og Bosch var først med dette?

 

Har alltid hatt den oppfattningen om at de er ganske innovative?

 

 

Fordi Samsung Electronics lager utrolige mengder elektronikk, og de har også tilgang til utrolig mye mer teknologi som er relevant enn det Siemens og Bosch har. Siemens og Bosch er veldig innovative, men det er Samsung også. De har jo allerede kjøleskap med store LCD skjermer innebygd som kan vise innhold på TV, browse på weben osv. Asia er og mer interessert i smart-dingser virker det som. De har jo f. eks smart-doer, noe vi ikke har her. Derfor var det overraskende, men for all del en veldig positiv overraskelse. Siemens og Bosch lager veldig gode produkter, så forhåpentligvis setter de standarden høyt, med god sikkerhet f. eks som det diskuteres her.

Lenke til kommentar

 

 

Litt overraskende at Siemens og Bosch var først til dette, men det er en veldig positivt nyhet. Forhåpentligvis får det andre til å øke satsingen her også. Bra at de samarbeider også, da vil nok ting fungere på tvers av selskapene (forhåpentligvis). Så spørs det bare om denne appstyringen er en app, eller en app for hver dings....

 

Og helt enig med kjøleskapet. De fleste vil langt ifra se alt de har i kjøleskapet med et slikt kamera. Her er det nok rom for forbedring.

Hvorfor er det litt overraskende at Siemens og Bosch var først med dette?

 

Har alltid hatt den oppfattningen om at de er ganske innovative?

 

 

Fordi Samsung Electronics lager utrolige mengder elektronikk, og de har også tilgang til utrolig mye mer teknologi som er relevant enn det Siemens og Bosch har. Siemens og Bosch er veldig innovative, men det er Samsung også. De har jo allerede kjøleskap med store LCD skjermer innebygd som kan vise innhold på TV, browse på weben osv. Asia er og mer interessert i smart-dingser virker det som. De har jo f. eks smart-doer, noe vi ikke har her. Derfor var det overraskende, men for all del en veldig positiv overraskelse. Siemens og Bosch lager veldig gode produkter, så forhåpentligvis setter de standarden høyt, med god sikkerhet f. eks som det diskuteres her.

 

Siemens lager utrolig mye de også. De er forøvrig verdensledende på PLS.

Lenke til kommentar

 

 

Litt overraskende at Siemens og Bosch var først til dette, men det er en veldig positivt nyhet. Forhåpentligvis får det andre til å øke satsingen her også. Bra at de samarbeider også, da vil nok ting fungere på tvers av selskapene (forhåpentligvis). Så spørs det bare om denne appstyringen er en app, eller en app for hver dings....

 

Og helt enig med kjøleskapet. De fleste vil langt ifra se alt de har i kjøleskapet med et slikt kamera. Her er det nok rom for forbedring.

Hvorfor er det litt overraskende at Siemens og Bosch var først med dette?

 

Har alltid hatt den oppfattningen om at de er ganske innovative?

 

 

Fordi Samsung Electronics lager utrolige mengder elektronikk, og de har også tilgang til utrolig mye mer teknologi som er relevant enn det Siemens og Bosch har. Siemens og Bosch er veldig innovative, men det er Samsung også. De har jo allerede kjøleskap med store LCD skjermer innebygd som kan vise innhold på TV, browse på weben osv. Asia er og mer interessert i smart-dingser virker det som. De har jo f. eks smart-doer, noe vi ikke har her. Derfor var det overraskende, men for all del en veldig positiv overraskelse. Siemens og Bosch lager veldig gode produkter, så forhåpentligvis setter de standarden høyt, med god sikkerhet f. eks som det diskuteres her.

 

 

Uten sammenligning forøvrig kan det jo være fordi kjøleskapene til Samsung er noe jævla søppel.

Lenke til kommentar

 

Uten sammenligning forøvrig kan det jo være fordi kjøleskapene til Samsung er noe jævla søppel.

 

Samsung selger kjøleskaper i ALLE priskategorier. Hvis du har klart å sjekke ut alle årsmodellene for bare 2014 hadde jeg blitt imponert.

 

Ellers merkelig at folk stormer inn i butikkene for å kjøpe søppel. Samsung må være virkelig gode hvis de klarer å utkonkurrere andre med å selge søppel(!).

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at Samsung selger noe spesielt med kjøleskap. De selger likevel fortsatt mange, og er en stor global aktør. Samtidig er det mange aktører som går konkurs. Det vil altså si at de blir utkonkurrert. Det betyr ikke at jeg sier at Samsung utkonkurrerer Bosch. Men Samsung er altså bedre til å selge søppel enn mange er til å selge kjøleskap.

 

Vanskelig å finne noen globale tall, men jeg har dette for "Home appliances" i USA:
Market_Share_US_Appliance_Market_Change.

Der står det videre at de er rank 8 i verden, men det er mer enn kjøleskap.

 

Så har jeg denne for kjøleskap i Sør-Afrika:
W020130424632755612475.jpg

 

Fortsatt umulig å avgjøre hvem som er størst globalt på kjøleskap, men poenget er hvertfall at Samsung er blant de største, selv om de ikke er den største. Det er altså like trolig at de selger søppel. Jeg vil tro at Miele og Bosch f. eks selger langt bedre i Europa enn de gjør her, for her er salgene utrolig lave.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at Samsung selger noe spesielt med kjøleskap. De selger likevel fortsatt mange, og er en stor global aktør. Samtidig er det mange aktører som går konkurs. Det vil altså si at de blir utkonkurrert. Det betyr ikke at jeg sier at Samsung utkonkurrerer Bosch. Men Samsung er altså bedre til å selge søppel enn mange er til å selge kjøleskap.

Isåfall finnes det jo ingen som selger dårlige varer i et marked der en annen aktør går konkurs?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Isåfall finnes det jo ingen som selger dårlige varer i et marked der en annen aktør går konkurs?

 

AtW

 

Jeg beklager at jeg ikke formulerte meg helt riktig, og at det jeg sa ordrett ikke ble helt logisk og ordrett, men jeg tror du forstod hva jeg mente med innlegget likevel. Hvis ikke kan jeg vel alltids prøve å forklare på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jezz! Dette har jeg venter på i snart 20 år :-) Passer jo fint at kjøleskapet snart bikker 15, da kan en forsvare investering i ny gadget! Men, jeg vil gjerne at kjøleskapet skal ha vektsensorer som sier noe om hvor mye det er igjen av hver vare. Det bør også kunne skanne holdbarhetsdatoer og vite noe om baktereinnholdet i varene. Så bør det ut fra innholdet i kjøleskapet gi meg forslag til middager jeg kan lage ut fra det som finnes der. Ok, jeg bør drøye handlingen av kjøleskap et par år til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...