Gå til innhold

[Løst] Sensor for luftfuktighet på badet.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp flyttet "lys av og på"-systemet mitt fra Nexa/Switchking til Z-wave/HS3. (har lest 100vis av poster som Moskus har skrevet og tok spranget. :))

 

Jeg er såpass fornøyd at nerden i meg sier at det er på tide med litt mer avansert bruk enn lys og garageport. :)

 

Jeg har en vifte på badet som jeg styrer med manuell bryter på utsiden. Tenkte at det hadde vært kjekt med en sensor som slår den av og på ved behov.

Så da trenger jeg en sensor for luftfuktiget som snakker Z-Wave.

 

Noen som har anbefalinger?

Har sett på noen hos Tronika men disse er IP20. Er det bra nok?

 

/R

Endret av RoarL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp flyttet "lys av og på"-systemet mitt fra Nexa/Switchking til Z-wave/HS3. (har lest 100vis av poster som Moskus har skrevet og tok spranget. :))

:D

Velkommen i klubben. :)

 

 

Jeg bruker faktisk en gammel Oregon Scientific sensor til det. Fungerer også bra.

 

Den store styrken med HS3 er at det er et av grensesnittene som gjør minst forskjell på teknologier (etter min mening). Jeg bruker Z-wave til (nesten) alt som går på 220V (unntak er typisk midlertidige installasjoner som f.eks. julelys), men utenom det så bruker jeg det som er mest hensiktsmessig med tanke på pris og tilgjengelighet.

Lenke til kommentar

Og jeg regner med at du poster bilder av julelysopsettet ditt når vi nærmer oss desember? :D

Det kan du regne med! :D

 

Jeg sikter høyt i år og har gått for DMX. Controller er en eDMX4 fra DMXking, diverse DMX-controllere til 12V og 24V lys og LED-striper og programvaren QLight Controller Plus. Planen er å mappe forskjellige farger og kanaler opp til både mixepult og et MIDI-keyboard, og bare rett og slett "spille" lysene som et instrument. Seansen kan tas opp med MIDI, redigeres og spilles av etter behov. :)

Lenke til kommentar

 

Og jeg regner med at du poster bilder av julelysopsettet ditt når vi nærmer oss desember? :D

Det kan du regne med! :D

 

Jeg sikter høyt i år og har gått for DMX. Controller er en eDMX4 fra DMXking, diverse DMX-controllere til 12V og 24V lys og LED-striper og programvaren QLight Controller Plus. Planen er å mappe forskjellige farger og kanaler opp til både mixepult og et MIDI-keyboard, og bare rett og slett "spille" lysene som et instrument. Seansen kan tas opp med MIDI, redigeres og spilles av etter behov. :)

 

Wow.

Det satses. :)

Med det utstyret blir det jo ikke noe problem å lage ordentlig julestemning.

Satse noe ala filmen "hjelp, det er juleferie!" ? :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde vært litt toppers med en DIY turtorial med bilder...

Har tenkt en del på å kjøpe bad-vifte med innebyggd sensor, men dette virker spennende.

Jeg tror det er enklere hvis du forteller hva du har fra før, så kan vi heller hjelpe deg med det du mangler. :)

 

Hvis du har en av/på-modul til viften og en slik RH-sensor som nevnt over, er det bare å lage noen Eventer i programvaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...