Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kona er med min kompis på byen


Anbefalte innlegg

Hei folk der ute. Håper dere kan komme med innspill på "saken" min.

 

Vi har en unge med innkjøring i barnehage, har gått der i 3 uker. Kona skulle i et bursdagsselskap og da tenkte jeg å benytte muligheten til å gå på byen med kompis gjengen. Jeg hadde forhørt meg med min mor som kunne passe ungen.

 

Da jeg nevnte dette til min kone, klikka hun helt, sa at jeg måtte være hjemme å ha ungen siden det var innkjøring i barnehagen så dette kom ikke på tale. Da hadde hun heller vært hjemme. Dette syntes jeg var dårlig siden jeg hadde ordnet barnevakt og ville ikke at hun skulle miste bursdagsfesten.

 

Når bursdags festen kom seg til byen spurte den ene kompisen min om de ville komme der de var. Så kona mi og en vennine Stakk over der å hang med min gjeng hele natten.

Syntes dette var dårlig gjort siden dette er en gjeng jeg sjelden går på byen med og skulle egentlig vært med....har vært forbanna Noen dager nå..

 

Dette har skjedd engang tidligere da hun stakk ifra jentene sine for å være med 2 av mine kompiser på byen

Vi har vært sammen i 10 år

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

innkjøring i barnehage i 3 uker? Vi hadde tre dager... etter tre uker er det vel normal rutine for barnet å gå i barnehage?

 

Var festen på en ukedag, slik at barnet skulle i barnehagen dagen etter? Og var det evt. noe I veien for at barnevakten (som i dette tilfellet også er barnets bestemor) kunne levert barnet i barnehagen?

Selv om du hadde gått ut hadde du jo hatt i bakhodet hvilket ansvar du sto overfor dagen etter, og kunne justert partyfaktoren etter det vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du og din kone har litt samme omgangskrets, så synes jeg kanskje ikke det er så merkelig at de havner på samme utested. Det som derimot er litt betenkelig er at hun ikke lar din mor passe barnet, slik at du også får gått ut. I hvert fall ikke om moren din har passet barnet deres endel ganger tidligere.

 

Du burde kanskje bare stått på ditt, og sagt at nå har jeg avtalt barnevakt, og slik blir det. 

Lenke til kommentar

Om du og din kone har litt samme omgangskrets, så synes jeg kanskje ikke det er så merkelig at de havner på samme utested. Det som derimot er litt betenkelig er at hun ikke lar din mor passe barnet, slik at du også får gått ut. I hvert fall ikke om moren din har passet barnet deres endel ganger tidligere.

 

Du burde kanskje bare stått på ditt, og sagt at nå har jeg avtalt barnevakt, og slik blir det.

 

 

Setter veldig stor pris på svar. Det hjelper.

 

Vi har litt samme omgangskrets, hun kjenner mine venner veldig godt. Min mor har passet barnet flere ganger og alle gangene har det godt bra. Jeg burde absolutt stått på mitt, må bli flinkere på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakk med henne om det.

 

Har prøvd det, da blir hun bare forbanna og vil ikke snakke om det. Spurte henne om det var bryllup den dagen og hvem som måtte være hjemme. Da sa hun at det måtte blitt en av oss, ikke aktuelt med barnevakt da heller..

 

Sa til henne at vi er voksne mennesker som vil det beste for barnet. Det hadde godt kjempe fint, min mor kunne t.o.m sove hos oss der barnet har alt det trenger..

Lenke til kommentar

innkjøring i barnehage i 3 uker? Vi hadde tre dager... etter tre uker er det vel normal rutine for barnet å gå i barnehage?

 

Var festen på en ukedag, slik at barnet skulle i barnehagen dagen etter? Og var det evt. noe I veien for at barnevakten (som i dette tilfellet også er barnets bestemor) kunne levert barnet i barnehagen?

 

Selv om du hadde gått ut hadde du jo hatt i bakhodet hvilket ansvar du sto overfor dagen etter, og kunne justert partyfaktoren etter det vel?

Hehe, min kone kaller det ennå innkjøring.Vi hadde også 3 dager da vi var med barnet i bhg. Hadde skjønt det om det var 1 uka men,3 uker så mener også jeg at det går fint. Dette var forrige lørdag! Ja man har det i bakhode at det kan være at barnet trenger mor eller far. Partyfaktoren hadde ikke vært høy, planen var å ta noen pils på byen å gleden av å endelig kunne samles igjen. Føler seg tåpelig å ikke kunne møtes når barnevakt var ordnet, itilegg er det hun som møter opp der og ikke meg

Lenke til kommentar

Det handler vel (kanskje) om at mor til barnet ikke helt klarer å gi slipp på det at barnet trenger sine foreldre til enhver tid.

Når man drikker setter man seg i en posisjon hvor man ikke kan ta hånd om barnet hvis noe akutt skulle skje. Det er ikke sikkert det er bevisst, men det kan jo være det ligger I bakhodet på din kone og at hun derfor ikke vil at dere begge to skal "gi slipp på kontrollen".

 

 

Hvis dette er tilfelle så er det bare en overgangsfase og vil ting vil "normalisere" seg mer etterhvert som barnet blir eldre og mer i stand til å "ta vare på seg selv" (les: gi tydelige beskjeder om hva h*n trenger/vil)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når man går fra enslig til samboende, forsvinner "meg selv" til fordel for "oss". Og dette "oss" må kultiveres slike at det tåler å bli utsatt for littegranne "meg og bare meg ..."

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg barn, men jeg vil påstå at du må tørre å stå på ditt i slike situasjoner. Ut i fra det du skriver ser jeg ikke noe problem i at moren din skulle passe på barnebarnet sitt slik at du kunne gått ut med dine venner, noe som ikke skjer ofte, som du sier. Og hva så om hun blir sur når du vil snakke med hun om dette? La hun få høre det!

Lenke til kommentar

Du bør være veldig klar på at du som far har også syn og meninger om oppdragelse og håndtering av barn. Om kun jentene skal stå for dette blir avkommet selvstendig i beste fall i 40-årene, med det ekstreme "regelverket" og millimeterpresisjonen de legger opp til. Når det minste avvik fra forventningen medfører at verden må stoppe og snus på hodet for å få kontroll igjen, er det på tide for far å fortelle at det er flere veier til Rom og at det ikke er "my way or the highway" til barneoppdragelse. 

Vi har også hatt noen tøffe runder i heimen på dette og jeg tror hun har roet ned en del. Minstejenta får til og med lov til å sykle på asfalt, uten at noen holder, uten rustning, bare med hjelm, og uten at voksne følger hver meter. Omsider. Og hun begynner på skole til neste år. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Når bursdags festen kom seg til byen spurte den ene kompisen min om de ville komme der de var. Så kona mi og en vennine Stakk over der å hang med min gjeng hele natten.

Syntes dette var dårlig gjort siden dette er en gjeng jeg sjelden går på byen med og skulle egentlig vært med....har vært forbanna Noen dager nå..

 

Dette har skjedd engang tidligere da hun stakk ifra jentene sine for å være med 2 av mine kompiser på byen

Vi har vært sammen i 10 år

Takk!

 

Ingen som legger merke til hva som skrives her? 

kona og ei venninne stikker til en "kompis" av TS, uten at TS får bli med. 

 

Mulig jeg missforstår maksimalt her, men det får så være. Her er det noe muffens, TS må kanskje utbrodere for at folk ikke skal missforstå?

Lenke til kommentar

livet er ikke så komplisert....

Enten så tar du kontroll over livet ditt selv når du er i ett forhold, eller så gjør kona di det...

 

Skulle de små tingene der være umulig for henne, da må du enten føye deg, eller kjøre på ditt løp.

 

Også må hun føye seg isteden.

 

Eller så føyer ingen seg, med brudd som resultat....

 

Men for all del... Mange menn synes det er helt ok å la kona avgjøre alt for seg... kalles tøfler... Sånne kompiser har heldigvis ikke jeg, og er ikke sånn selv heller...

I mitt tilfelle føyet ingen seg i mitt forrige forhold, og med masse andre problemer som lignet på dine egentlig.

Ble brudd... Men heller det enn å gi opp sin suverenitet, og identitet, som menneske.

Passer man dårlig sammen, så passer man dårlig sammen.

"dont settle down, keep on looking"... Altfor mange lever i dårlige relasjoner og forhold.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har vært i akkurat samme båt som deg.

Jeg gjorde en stor feil, å det var å sitte som en vattnisse og finne meg i å sitte hjemme helg etter helg.

 

Skulle jeg oppleve det samme en gang til hadde jeg gjort det anderledes:

Bare spill med å si du skal være hjemme, fiks barnevakt i skjul, så fort kjærringa er ute av hus kommer du deg på fest! Drikk (ikke for mye) og ha det gøy, ikke si noe til kjæresten din. Når du kommer til byen så hold utkikk etter henne... Men pass på at det du kommer til å se må du være klar til å takle med et åpent sinn. Mest sannsynlig gjør hun ikke noe galt, men du kan også oppleve det stikk motsatte, da er det viktig å huske at det er kjærringa de som sjekker opp / lar seg bli sjekket... det er hun du må bli forbannet på og ikke på han mannen (med mindre det er en kompis av deg da...).

 

Jeg har gjort dette i ettertid, nå som datteren min har blitt eldre, da kom jeg til byen og fant samboeren min sammen med en gutt "som var så utrolig grei, var kjempe morsomt for han hadde helt lik utdannelse og bla bla bla..." jeg kommenterte for henne at hvorfor tror du han stakk med en gang jeg kom og presenterte meg som kjæresten din? Selv om jeg sa det var hyggelig å møte han...? Etter at han gikk fra bordet gikk jeg og hang med noen kompiser på utsiden av baren, så satt hun der alene :p

 

 



Anonymous poster hash: ecda8...295
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...