Gå til innhold

Sony Xperia Z5/Z5 Premium - All will become clear on 02.09.2015


Zimba

Anbefalte innlegg

Get ready for a smartphone with greater focus. All will become clear on 02.09.2015.
CNL7csmUwAAcNuF.jpg
(bildet er hentet fra Sony Mobile GB`s twitter-konto).

Jeg synes det er på tide å opprette en tråd for Sony Xperia Z5, som etter alt å dømme kommer til å bli lansert på IFA-messen i Berlin den 2. september.

Sannsynligvis kommer også Sony til å annonsere en ny Compact-modell, Z5 Compact.
Det kommer det også ett nytt tilskudd i familien, som kommer til å hete Z5+ eller Z5 Ultra.
 

Ryktene om Xperia Z5 er mange, blant annet dette:
- Nytt design. Z5 vil få en flatere ramme enn det som har vært på Z-serien tidligere.
- Fingerprintsensor som vil bli integrert i en rund av/på-knapp på siden av telefonen. På tide vil kanskje noen si.

- Kameraet kan bli forbedret, uten at noe er sikkert på hva som blir forbedringen. Kanskje optisk bildestabilisering eller laserfokus? Trolig nytt 23 megapixler-kamera og med veldig kjapp autofokus.
- Nytt "chipset" som ennå ikke er lansert, Snapdragon 820 SoC med 4 gb RAM.

- Større batteri. Det er usikkert på hvor mye større dette blir, men noen har faktisk spekulert i et batteri på hele 4500 mAh.

- Xperia Z5 Premium blir trolig verdens første smarttelefon med 4K-skjerm og med en størrelse på 5,5 tommer.

Hva tror dere vi vil se? Svaret får vi sannsynligvis den 2 september. :) 

Kilder, rykter, bilder+++:
http://www.pocket-lint.com/news/134764-sony-xperia-z5-what-s-the-story-so-far
http://www.teknofil.no/artikler/sony-xperia-z5-slik-ser-den-ut/192210
http://www.technobuffalo.com/2015/08/21/xperia-z5-leaked-photos-shows-the-device-from-all-angles/

*** Jeg oppdaterer denne posten fortløpende ***
 

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony har kommet ut med nye toppmedeller hvert halvår, så det er vel derfor. 

 

Selv tror jeg kanskje dette kan bli mobilen som tar over for goda gamle Z2en, lett beste telefonen jeg har eid! Forøvri og den mobiltelefonen jeg har eid lengst, så synst nå kanskje det er på tida å bytte den ut :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ryktene om Xperia Z5 er mange, blant annet dette:

- Nytt design. Z5 vil få en flatere ramme enn det som har vært på Z-serien tidligere.

- Større batteri. Det er usikkert på hvor mye større dette blir, men noen har faktisk spekulert i et batteri på hele 4500 mAh.

 

Flatare (mindre?) og større batteri høyrest for godt ut til å vere sant.

 

Eg er mest spent på kvaliteten på glaset som blir brukt. Glas som sprekk av seg sjølv var grunnen til at eg ikkje gjekk for Z3C.

Lenke til kommentar

Siste rykter sier at Xperia Z5+ (eller Xperia Z5 Ultra) kommer til å bli verdens første smarttelefon med 4K-skjerm. Den blir 5,5 tommer som tilsvarer over 800 ppi.
Samt at kameraet blir på 23 megapixler og med en utrolig rask autofokus, trolig på alle modellene.
Gleder meg til onsdag! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...