Gå til innhold

– Vil absolutt unngå søksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hver gang PopcornTime blir diskutert, så fylles kommentarfeltet over at folk som oppfører seg som om det er deres forbanna rett til å få se film gratis.

 

Det finnes flere lovlige kanaler for å skaffe seg film og TV-serier lovlig via nett nå enn det noensinne har vært, allikevel er folk misfornøyde og sutrer.

 

Ja, alle tjenestene har forbedringspotensiale, men jeg er jevnt over fornøyd med Netflix - jeg har ikke noe akutt behov for å se en film et halvt år etter at den kom på kino, og fler og fler storproduksjoner kommer til Netflix, om enn noe sent.

Lenke til kommentar

hvorfor er ikke kino besøk med i statesn? og digitale salg? Det er jo noe som påvirker de tallene helt ekstremt!

 

Enig.

 

Jeg går nesten aldri på kino lengre. Og om jeg gjør det så er det mest for å blidgjøre venner som ønsker seg dit. Av og til så kommer det noe på kino som er artig å få sett på premieredagen. Synd at premieredagen er måneder foran i filmmekkaens land.

 

Har jeg besøkt nord-amerika og sett Star Wars der f.eks. så kan du banne på at det går mange uker før det er premiere på nøyaktig samme film hjemme i Norge.

 

Å gå på kino er dyrt. Det kan være en sosial opplevelse, men det kan også like fullt være en dårlig opplevelse med av og til vemmelige andre mennesker nær deg. Det er ikke uten grunn at streaming har blitt populært.

 

Jeg har forresten aldri gjort noe som helst filmleie. Selv ikke når jeg var Viasat-slave.

 

Netflix er en totalpakke, og derfor legger jeg den ikke i kategorien filmleie (som med enkeltfilmer).

 

Jeg har dessuten svært lite piratkopi-nedlastning på "CV-en" min. Hadde jeg lidd av filmlidenskap, så hadde nok også jeg vært på popcorn time. Noe annet er vel urealistisk. Men, kan hende jeg hadde orket å gjøre det via en VPN, slik at ekle folk som Rettighetsalliansen ikke sporer meg.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

hvorfor er ikke kino besøk med i statesn? og digitale salg? Det er jo noe som påvirker de tallene helt ekstremt!

 

Enig.

 

Jeg går nesten aldri på kino lengre. Og om jeg gjør det så er det mest for å blidgjøre venner som ønsker seg dit. Av og til så kommer det noe på kino som er artig å få sett på premieredagen. Synd at premieredagen er måneder foran i filmmekkaens land.

 

Har jeg besøkt nord-amerika og sett Star Wars der f.eks. så kan du banne på at det går mange uker før det er premiere på nøyaktig samme film hjemme i Norge.

 

Å gå på kino er dyrt. Det kan være en sosial opplevelse, men det kan også like fullt være en dårlig opplevelse med av og til vemmelige andre mennesker nær deg. Det er ikke uten grunn at streaming har blitt populært.

 

Jeg har forresten aldri gjort noe som helst filmleie. Selv ikke når jeg var Viasat-slave.

 

Netflix er en totalpakke, og derfor legger jeg den ikke i kategorien filmleie (som med enkeltfilmer).

 

Jeg har dessuten svært lite piratkopi-nedlastning på "CV-en" min.

 

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)

 

Premiere én dag etter USA i Norge, og egentlig enda mindre med tanke på tidssone forskjellene.

Lenke til kommentar

 

<snip>

 

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)

 

Premiere én dag etter USA i Norge, og egentlig enda mindre med tanke på tidssone forskjellene.

 

 

Det kan hende det har blitt bedre. Jeg snakker om utgivelser som lå i trio-nr.2. Altså trioen som ble lansert utover 2000-tallet.

Lenke til kommentar

Så dårlig utvalg som Netflix har, er det jo defintivt nødvendig å bruke ulovlige tjenester hvis man ønsker å se nyere serier.

 

Ikke bare det, men ofte har Netflix bare en eller to sesonger av en serie, ikke hele. Det er jo helt dust.

 

Hilsen en som betaler for Netflix, Viaplay og Spotify og kan finne på å bruke andre metoder for serietitting. Musikken derimot, den er i boks ;)

Lenke til kommentar

HBO nordic dekker veldig mange gode tv-serier. Betal for denne i det minste så viser dere at det er rette veien å gå. 

 

Synes det er litt artig at folk forventer så utrolig mye mer av en tjeneste innenfor tv/film enn de gjør andre steder. Man forventer ikke at en skobutikk skal ha ALLE tenkelige so og hvis de ikke har det er det like greit å stjele.

 

Det er umulig å konkurrere mot tjenester som popcorntime, fordi selv om man fikk en sånn uber tjeneste som folk snakker om måtte den kostet ihvertfall 3-400kr mnd, antagelig en god del mer, og da vil jo folk heller ta det som er gratis.

 

Folk glemmer at mange fremdeles betaler 400kr i mnd for å se på tv kanaler, 120kr for å gå på kino et par ganger i måneden i tillegg til tjenester som netflix og hbo nordic. Så tror du virkelig at bransjen ønsker å tilby noe som netflix med alt du kan få i hele verden for 79kr/mnd? Tenk igjen. 

 

Underholdning er ikke en menneskerett og det er så sykt mye entitlement blant pirater, ikke så rart når de igjennom hele sitt liv har kunne få alt gratis. 

 

Folk bør betale for strømmetjenester, vise at dette er veien å gå, og betale for å leie andre filmer digitalt. Ihvertall hvis vi ønsker at de skal fortsette å produsere gode serier/filmer. 

 

Jeg betaler for Netflix allerede og jeg hadde gledlig betalt 3-400kr i mnd for å kunne streame alle nye filmer og serier :)

 

3-400kr er fortsatt billigere enn å kjøpe hver enkelt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer. Og om det dukker opp en heler på hjørnet som kan tilby både klær og sko så forventer jeg at kles- og skobutikkene begynner å selge både klær og sko for å hamle opp med konkurransen. Hvis ikke kommer jeg nok kun til å handle fra heleren fremover siden det er mer lettvint å kjøpe sko og klær på en gang.

 

For en sammenligning... :/
Lenke til kommentar

Hvis tapet er på 500M kroner pr år og man sier det er 500.000 pirater så er det 1000kr pr pirat pr år. Så hvis man da har eksempelvis netflix plus som koster 89 kr mer (rundet opp til et fint tall) pr måned og gjorde alt tilgjengelig med en gang så hadde jo alle vært fornøyd. Unntatt de som ikke har 89kr selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Skal vi se...

 

Det er ufortjent mye kritikk av Netflix her. Netflix er hva videobutikkene var i sin tid, bare MYE enklere, raskere, i bedre kvalitet og til ekstremt mye lavere pris.

 

PT er en pirattjeneste og sådan ikke noe jeg bruker tid på, men, dett med undertekster, den kjøper jeg! Vi burde kunne forvente at Netflix ga oss samme fleksibilitet innen språkvalg som en DVD/BLURAY gjør.

 

Når det kommer til å kjøpe fysiske medier så er det for min del en eneste grunn til at jeg sluttet med det. Jeg gikk lei av å kjøpe en vare helt lovlig, for å så indirekte bli beskyldt for å være kriminell når jeg skulle sette meg ned og kose meg med nyinnkjøpet. Så Mr Willy, du plasserte selv bransjen din i den uspiselige kategorien. Det er på tide å reversere overvåkings-loven dere fikk innført! Du er en antidemokratisk og skammelig fyr Willy.

 

Ellers så har Altibox en PT lignende tjeneste, helt lovlig. Men den koster jo penger, så dere som skriker høyest, er dere villige til å betale for den? Eller var det ikke så gjevt når en ikke fikk alt gratis? For det jeg savner her er hva en er villig til å betale for å ha hele veden for sine føtter. Jeg er villig til å betale for Netflix, og aksepterer at det er begrenset hva jeg til en hver tid har tilgjengelig. Så, hva med alle dere andre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Morsomt å følge diskusjoner som går på piratvirksomhet osv. At tilbudet ikke er godt nok hos Netflix og de andre betyr da ikke at man har noen slags rett til å hente det samme gratis andre steder. Butikken selger deg ikke det du vil ha, synd for deg. Klag til butikken.

 

Skyss busselskap tilbyr ikke app til min Windows phone så jeg får ikke kjøpt billett på farten. Makan til dårlig tilbud, sier seg selv at jeg da kan ta bussen uten å betale, de taper ikke noe på det allikevel. Dessuten er de sikkert kjempegriske.. :roll:

 

..Skjønne logikken den som kan

Lenke til kommentar

Morsomt å følge diskusjoner som går på piratvirksomhet osv. At tilbudet ikke er godt nok hos Netflix og de andre betyr da ikke at man har noen slags rett til å hente det samme gratis andre steder. Butikken selger deg ikke det du vil ha, synd for deg. Klag til butikken.

 

Jeg tviler det hjelper å klage til en filmbransjene som sitter fast i 2005. De vil fortsatt selge DVDer og hadde det ikke hvert for piratene som ikke har samvittighet, er jeg ganske sikker på at DVD og blueray hadde vært eneste utvei i dag også. Musikk og spillbransjen har klart å ta knekken på nesten all piratkopiering med å møte etterspørselen, hvorfor klarer ikke filmbransjen det samme?
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...