Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Kløe i skjedeåpningen etter ubeskyttet sex


Pia111

Anbefalte innlegg

Hei! for 2 dager siden hadde eg ubeskyttet sex, dessverre. Vi er pulevenner, men har begge ligget med noen andre (ubeskyttet dette også) rett før vi gjorde det. I går kjente jeg en uutholdelig kløe nedentil på de indre kjønnsleppene, og når jeg klødde ble det sårt.Og når det ble sårt, ble det litt vondt å tisse. Jeg har googlet litt, men som sagt, Dr. google er litt vanskelig å beleire seg på. Utfloden var også litt mer gul en vanlig. Er det noen som har noen anelse av hva dette kan være? Pliis si at jeg ikke har fått en kjønnssykdom nå :omg:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:huh: Hun ønsker at du skal gi henne fjerndiagnose, slik at hun slipper å gå til helsesjekk med de flaue sider det fører meg seg.. Når hun får diagnosen stiftet, så finner hun noen ingredienser til heksebrygg for å kverke utøyene nedentil. Lukter snakeoil, eller halvråtten reke av dette her.  :green:

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kj%C3%B8nnssykdommer

Endret av G
Lenke til kommentar

Og for all del : IKKE KLØ DEG, sørg for å vaske forsiktig og ha god hygiene til du får tatt turen til legen.

Kjenner flere som har måttet få behandling pga at det klødde så jævlig at de ikke greide å stoppe og klø.

 

Det trenger ikke å være en kjønnsykdom , sopp kan også klø , men du BØR komme deg til legen uansett.

Lenke til kommentar

Candida:

https://en.wikipedia.org/wiki/Candida_(fungus)

 

Vaginal sopp (fungi):

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vaginal+fungal+infection

 

Vaginale sopp hjemmebrygg:

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vaginal%20fungal%20infection%20home%20remedies

 

 

 

Problemet med legen er at det er noen man har et fast forhold til, da blir det veldig flaut å dra dit etter man har brettet frem koseutstyret. Dra til helsestasjon, det skal finnes i enhver by.

 

 

Ja selv om det ikke burde være til sjenanse, og leger er profesjonelle og de fleste tenker nok at dette kan skje alle. "Det lyser" jo litt av at dette "kan ha" vært ubeskyttet seksuell omgang.

 

Men har man fått en kjønnsykdom, så er det best for deg og dine partnere at den blir behandlet, samt at du informerer dine partnere og oppfordrer dine partnere til igjen å informere sine partnere. Kjedelig, men sånn funker det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Problemet med legen er at det er noen man har et fast forhold til, da blir det veldig flaut å dra dit etter man har brettet frem koseutstyret. Dra til helsestasjon, det skal finnes i enhver by.

Hvorfor er det flaut?

Leger har da garantert vært borti langt verre greier enn noen kjønnssykdommer.

Lenke til kommentar

Leger står klar til å hjelpe de, men det er uansett flaut å vise fram koseutstyret sitt. Mange legebesøk tar toppen 15-20 minutter og noen ganger kortere. Tidsregnskapsmessig sett vekk fra transport til og fra, så er det lite og ganske fort å få det overstått.

Lenke til kommentar

 

Problemet med legen er at det er noen man har et fast forhold til, da blir det veldig flaut å dra dit etter man har brettet frem koseutstyret. Dra til helsestasjon, det skal finnes i enhver by.

Hvorfor er det flaut?

Leger har da garantert vært borti langt verre greier enn noen kjønnssykdommer.

 

Som sagt så er det fordi det er noen man har et fast forhold til, merkelig at jeg faktisk må utdype det... Det er flaut å vise tissen til legen siden man har vært der mange ganger og antagelig må gå dit igjen, da tenker man på tissevisingen og mange blir flaue av det. Hvis det er en helsesøster man kun ser èn gang så tenker man ikke over det, hvis man ikke er en gjenganger da, men hvis man er det så går jo flauheten mer eller mindre bort etterhvert.

 

At det er en profesjonell har ingenting med saken å gjøre da det handler om relasjoner. En helsesøster er like profesjonell som en lege selv om h*n har annen utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er gjerne ekstra tabu om det er en kjønnsykdom, selv om disse også baserer seg på bakterier, virus.. Om sopp er klassifisert som kjønnsykdom er jeg ikke skråsikker på. De må kanskje være smittsomt, og ikke kun noe som har en naturlig kultur i kjønnsorganet?

 

Man blir liksom ikke like flau over å ha fått seg influensa, forkjølelse og en del andre saker.

 

Kreft eksempelvis, der er det kanskje flaut å bli skallet under behandlingen. Men, jeg tror det er svært få som er flaue over sitt genetiske materiale. Og spesiellt siden menneske vet så lite om virkemåten til gener, eller at behandling basert på den type kunnskap er svært lite utbredt.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Problemet med legen er at det er noen man har et fast forhold til, da blir det veldig flaut å dra dit etter man har brettet frem koseutstyret. Dra til helsestasjon, det skal finnes i enhver by.

Hvorfor er det flaut?

Leger har da garantert vært borti langt verre greier enn noen kjønnssykdommer.

 

Som sagt så er det fordi det er noen man har et fast forhold til, merkelig at jeg faktisk må utdype det... Det er flaut å vise tissen til legen siden man har vært der mange ganger og antagelig må gå dit igjen, da tenker man på tissevisingen og mange blir flaue av det. Hvis det er en helsesøster man kun ser èn gang så tenker man ikke over det, hvis man ikke er en gjenganger da, men hvis man er det så går jo flauheten mer eller mindre bort etterhvert.

 

At det er en profesjonell har ingenting med saken å gjøre da det handler om relasjoner. En helsesøster er like profesjonell som en lege selv om h*n har annen utdanning.

 

Jeg syns ikke det er flaut.  Har vist tissen min til fastlegen min opptil flere ganger.

Legen er der for å gjøre en jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt kjipt når man blir tilbudt en blowjob, også skal man tre på et kondom.

 

Ja, kondom beskytter, og noen kjønnsykdommer smitter gjennom kontakt mellom kjønnsorgan og munn/svelg.

 

Noen andre kjønnsykdommer har værre for å smitte gjennom oralsex, uten at man nødvendigvis er 100 % sikker når man kjører ubeskyttet. HIV er vel den største skremmeren, men den smitter dårligere med oralsex mener jeg å ha hørt. Uten at jeg skal utnevne meg til noen ekspert.

 

Og hvilket alternativ har jentene? Dra frem en rull med gladpack, og si slikk meg er du snill.



Anonymous poster hash: de83b...764
Lenke til kommentar

 

Det er litt kjipt når man blir tilbudt en blowjob, også skal man tre på et kondom.

 

Ja, kondom beskytter, og noen kjønnsykdommer smitter gjennom kontakt mellom kjønnsorgan og munn/svelg.

 

Noen andre kjønnsykdommer har værre for å smitte gjennom oralsex, uten at man nødvendigvis er 100 % sikker når man kjører ubeskyttet. HIV er vel den største skremmeren, men den smitter dårligere med oralsex mener jeg å ha hørt. Uten at jeg skal utnevne meg til noen ekspert.

 

Og hvilket alternativ har jentene? Dra frem en rull med gladpack, og si slikk meg er du snill.

 

Anonymous poster hash: de83b...764

Er det sååå vanskelig å ikke ha sex med "hvem som helst" da? Man trenger ikke være i et forhold til å ha sex, men det er lov å ikke bytte partner en gang i uken.. tester begge seg før ny partner så kan man ha så mye ubeskyttet sex man bare vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...