Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sosial angst


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Begynte akkurat på fhs, har ganske stor sosial angst men prøver å gi mest mulig faen i det. Er det mulig å bli kvitt det med å straight out bare prøve å være med folk hele dagen, for er så jevli ferdig med å sitte alene foran pcen and such, fuck that.Anonymous poster hash: 3a722...bd2

Slutt å forsøke å bli kvitt angsten! Det er bare en følelse, og er dermed ikke noe du behøver å fjerne. Slutt heller å ta følelsen personlig, så fader den ut av seg selv ..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Begynte akkurat på fhs, har ganske stor sosial angst men prøver å gi mest mulig faen i det. Er det mulig å bli kvitt det med å straight out bare prøve å være med folk hele dagen, for er så jevli ferdig med å sitte alene foran pcen and such, fuck that.

 

Anonymous poster hash: 3a722...bd2

Jeg har også en flau angst for insekter (Spesielt veps) og forstår godt at eksponering er vanskelig. Når jeg eksponerer meg selv, blir det bare verre, men jeg har også blitt fortalt av en psykolog at angsten kan bli verre av eksponering men hvis du fortsetter lengre i strekk, vil det bli bedre :).

 

Forresten, jeg har Aspergers Syndrom (De sosiale vanskene). Selv om jeg har sosiale vansker, greier jeg fortsatt å sosialisere. Du har sikkert en bedre sosial fremtid en meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det går an å bli kvitt sosial angst. Du må da øve på å være sammen med andre, dvs eksponere deg for de angstprovoserende situasjonene. Det kan være lurt å ta det litt etter litt, og mange synes det er nyttig å gå i samtalebehandling samtidig. 

 

Kanskje personen har generalisert angst.

 

Det finnes angst man kan trene bort, fobier, feks flyskrekk.

 

Men det finnes dårlige perioder i et menneskets liv som kan vare fra uker til år der angsten ikke slipper tak.

 

Feks:

En dag / uker er jeg redd for at naboen skal kunne se meg i vinduet, folk lager sine egne tanker om andres liv og det liker jeg ikke, hvorfor jeg går rundt med hodetelefoner og vasker kopper har han ikke noe med.

Så jeg kryper på gulvet. Jeg henter posten klokken 4 på natten.

 

En annen dag / uker så kan jeg snakke løst og fast til han om alt mulig. Han har masse fantastiske historier om andre mennesker, dems rariteter. Fascinerende.

Jeg kan gå i butikken og prate med andre uten problemer.

 

Jeg er ikke "redd", det er noe i hodet mitt som jeg ikke kan forklare noen ganger. Et slags modus.

 

Jeg er under utredning, og har funnet ut at jeg har autistiske trekk, jeg trodde jeg var bipolar først. Dette skaper store problemer i min hverdag, vanskelig og holde en jobb. Så jeg får nok en diagnose til slutt håper jeg.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...