Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er uenig i at sjarm absolutt ikke har noe å gjøre med utseende. Man trenger ikke være direkte attraktiv for å ha sjarm, men litt søt syns jeg da man må være. Det fysiske går nok mest på kroppspråk, og å følge sosiale normer må være et minstekrav. For eksempel så har man øyekontakt med folk istedenfor å stirre apatisk ut i lufta. Et overbevisende smil er også viktig. Ellers så forbinder jeg sjarm med at personen er karismatisk, har positiv utstråling og er lett å ha med å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener at det har litt mer med utstrålig, hvordan ens holding er.. Sjarmen er helt klart i hvordan man oppfører seg fremfor utsenende.. Men man blir skjelden en sjarmis uten å ha litt good looks..

 

Så totalt enig med potetfisk :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Før eller siden så tror jeg du kommer til å sette mer pris på at folk liker personlighetstrekkene og den sosiale tilstedeværelsen din enn utseendet ditt. :)

 

Da må TS flytte til Asia eller midtøsten for å bli akseptert. Her i vesten er det kun utseendet som betyr noe.

Fint utseendet = flere venner

Dårlig utseendet = færre venner

 

Velkommen til vesten :D Vesten har psykiske problemer. Hele gjengen fordi alt handler om utseendet.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Jeg mener det er en kombinasjon mellom utseende og personlighet/utstråling. Jentene må like det de ser. (tolket deg til å være XYbaby) Å være sjarmerende er likevel en prestasjon du gjør ved å presentere noe som de liker. Poenget mitt er likevel at du samtidig må ta vare på deg selv. Ser du ut som en overvektig dass med 250 kg flesk, tenner med bronsefarge og er generelt uflidd vil det undergrave en del av den sosiale prestasjonen din. Utseende har en del å si, jeg mener de som sier noe annet undervurderer denne mekanismen. Det er jo også slik at alle mennesker er unike og det finnes egentlig aldri noe fasitsvar på hva som den og den personen finner sjarmerende. Jeg mener jentene må like det de ser, deretter handler det om hva du gjør og sier i forhold til deres prinsipper og holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjarm har mye med å være avslappet, trygg, selvtillitt og at smilet og glimtet i øyet sitter løst  :)

 

Er man småsvett i sosiale sammenhenger, stiv, eller har et anstrengt smil er man ikke sjarmerende.

 

Man kan både være vakker/kjekk og ha sjarm, eller bare én av delene. Noen er ingen av delene  ;)

Lenke til kommentar

Sjarm er vel kun en fellesnevner for evnen til å få andre til å like deg.

 

Relasjoner til utseende og personlighet er nok til stede, men det ene eller det andre er ikke en nødvendighet, men ofte en faktor.

 

Du kan sjarmere noen i senk via samtaler uten i det hele tatt å ha møtt eller sett mennesket.

Et bilde av en person kan sjarmere uten å ha pratet med vedkommende.

 

 

Og i tillegg så er sjarm meget individuelt med en liten vinkling av gitte kulturelle verdier.

 

Noe som virker sjarmerende i vesten kan være helt frastøtende for folk i østen og vice versa 

Noe som du finner sjarmerende kan vennene dine finne frastøtende og vice versa.

 

Så å spørre om "hva er sjarm?" blir litt som å spørre om "hva er lite?" eller "hva er gud?"

Så å si alle vil ha en egen personlig mening som er ganske irrelevant i forhold til hva du finner sjarmerende eller hva personen du liker finner sjarmerende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ts her. Takk for mange vurderinger og svar. Komplementet jeg får mest er at jeg er søt. Har hørt det så mye at jeg ikke har tellingen. Så da ligger det noe i det. 

 

Jeg vet ikke om folk blander søt og sjarm. Eller om de som synes jeg er søt også synes jeg er sjarmerende. Har hatt noen som er betatt av meg pga sjarmen. 

 

Jeg er heldigvis ikke en overvektig dass med 240 kg på slep :p



Anonymous poster hash: de2d5...097
Lenke til kommentar

Ts igjen. 

 

Har dere falt for noen pga av sjarmen? Hvis dere har det, har utseende hatt noe å si også?

 

 

Anonymous poster hash: de2d5...097

Det virker som du har for dårlig selvtillitt til å ta imot komplementer. Hvis du har blitt fortalt at du både har sjarm og er søt, så tyder det på at du har veldig gode kort på hånd. Når det gjelder hva folk faller for så har det mer med totalpakken å gjøre, hovedsaklig personlighet, selv om det gjerne er utseende som gjør en oppmerksom. Uansett er det viktig at du jobber med selvtillitten.

 

Nå vil jeg ikke direkte si jeg har falt for noen, men ja, sjarmen har vært viktig ja, men personligheten er ofte den som utstråler sjarmen. Og det er personligheten som får det til å vare. Du har vel også merket at når du blir kjent med noen du liker så synes du automatisk at utseendet deres blir bedre? Anonymous poster hash: 51178...26c

Lenke til kommentar

 

Ts igjen. 

 

Har dere falt for noen pga av sjarmen? Hvis dere har det, har utseende hatt noe å si også?

 

 

Anonymous poster hash: de2d5...097

Det virker som du har for dårlig selvtillitt til å ta imot komplementer. Hvis du har blitt fortalt at du både har sjarm og er søt, så tyder det på at du har veldig gode kort på hånd. Når det gjelder hva folk faller for så har det mer med totalpakken å gjøre, hovedsaklig personlighet, selv om det gjerne er utseende som gjør en oppmerksom. Uansett er det viktig at du jobber med selvtillitten.

 

Nå vil jeg ikke direkte si jeg har falt for noen, men ja, sjarmen har vært viktig ja, men personligheten er ofte den som utstråler sjarmen. Og det er personligheten som får det til å vare. Du har vel også merket at når du blir kjent med noen du liker så synes du automatisk at utseendet deres blir bedre? Anonymous poster hash: 51178...26c

 

Ts her :)

 

Takk for et utfyllende svar. Beste svaret så langt :) Selvtilitten er gjennomsnittelig. Verken god eller dårlig. Noen dager er den dårligere enn andre. 

 

Jeg tar gjerne i mot komplimenter. Bare koselig det. Gjør dagen min.

 

Har ikke skjønt det med sjarm. Hvorfor andre mener jeg har sjarm. 

Grunnen til at jeg lurer på det med utseende er fordi andre som har svart i tråden har sagt at sjarm ikke har noe med utseende å gjøre. Jeg tror det har mye med personligheten å gjøre, men også med utseende. at det smitter litt over på en måte. Er hvertfall slik jeg tolker det.

 

Fått høre at jeg har sjarm av attraktive personer. Om det å ha sjarm er det beste å høre ,er jeg litt usikker på. Litt som at jeg heller ville blitt kalt kjekk enn søt. 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: de2d5...097

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...