Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Når andre sier at du har sjarme, betyr det at din personlighet og gode humør(?) blir lagt merke til.

Fullstendig mangel på sjarme og utstråling kan jo i den motsatte enden av skalaen bety "en som går i ett med veggene" og ikke blir lagt merke til. Derfor syns jeg ikke dette komplimentet er like feminint som "søt".

 

Eventyrprinsen blir på engelsk kalt for Prince Charming. Da går det vel også på utseendet, vil jeg tro.

I senere tid har jeg blitt klar over at charming ofte har med magi å gjøre. Det å gjøre inntrykk på andre mennesker og få innflytelse over dem, er nemlig for mange så verdifullt at de er villige til å bruke magi for å oppnå det.

 

Felles for mange amerikanske presidenter har vært sjarme, blant annet Bill Clinton.

Det er en tv-serie om hekser som heter "Charmed", (her betyr det omtrent fortryllet), og Elvis synger om "Good luck charm" (som går direkte på magi i form av lykkebringende amuletter som firkløver, harelabb o.l.)

Beklager, men jeg er bare litt interessert i bakgrunnen for åndelige ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har falt for en mann bare fordi han hadde sjarm. Varte ikke lenge da det viste seg at han var utrolig lite selvsikker, og sjalu. Han var ikke kjekk heller, men hadde sjarm. Klarer ikke å forklare hva sjarm er da men. Noe spesielt med øynene og smilet kanskje. Han lyste liksom opp rommet og oppmerksomheten flyttet seg veldig naturlig til han. I hans tilfelle var ikke sjarm nok i det lange løp.

Endret av Hannah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...