Gå til innhold

Hvordan har dere oppgradert til Windows 10?


Anbefalte innlegg

Jeg har reservert meg for mange uker siden og viste egentlig ikke hva som ville skje nå som den 29 er kommet.

Trodde kanskje jeg ville få en mail med en link eller det ville poppe fram et vindue hvor det ville stå hvor jeg kunne laste ned Windows 10. Men så langt har jeg ikke fått noe informasjon.

Så jeg søkte på Google og måtte logge meg inn via Insider greia.

 

Har lastet Windows 10 på en minnepenn men lurer på om det er den rette versjonen eller rette måten å gjøre det på.

 

Om det har noe å si så har jeg W 8.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var vel bare jeg som trodde at den ville bli sluppet natt til den 29.

Får bare vente da.

 

Ja den ble faktisk sluppet på dagen i går (har vel med tidssoner å gjøre). Men f.eks har ikke mine to Windows 7 pcer fått filene enda, mens 8.1 pcene fikk det 14.30 i går.

Er du utålmodig, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Last ned, og så oppgrader. ;) Gir deg mange muligheter også, særlig hvis du har flere pcer med ulike versjoner / bit versjoner på.

Lenke til kommentar

 

Det var vel bare jeg som trodde at den ville bli sluppet natt til den 29.

Får bare vente da.

 

Ja den ble faktisk sluppet på dagen i går (har vel med tidssoner å gjøre). Men f.eks har ikke mine to Windows 7 pcer fått filene enda, mens 8.1 pcene fikk det 14.30 i går.

Er du utålmodig, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Last ned, og så oppgrader. ;) Gir deg mange muligheter også, særlig hvis du har flere pcer med ulike versjoner / bit versjoner på.

 

 

Det er den jeg har lastet ned på en minnepenn. Men var usikker på om det ville funke og være den versjonen som kommer "idag".

Det stod at jeg måtte ha klar produktnøkkel, og håper at det vil funke med min W8 nøkkel.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Du kan bruke en hvilken som helst Windows 10 .iso fil, så lenge det er riktig type (Home/Pro 32bit/64bit) til å oppgradere en hver Win7/8.x pc som er aktivert, til og med de ikke er reservert for Win10, og Win10 blir likevel aktivert.

 

Svar godt nok?

 

Spør den om nøkkel, velger du bare hopp over.

Lenke til kommentar

Du kan bruke en hvilken som helst Windows 10 .iso fil, så lenge det er riktig type (Home/Pro 32bit/64bit) til å oppgradere en hver Win7/8.x pc som er aktivert, til og med de ikke er reservert for Win10, og Win10 blir likevel aktivert.

 

Svar godt nok?

 

Spør den om nøkkel, velger du bare hopp over.

 

Mer enn bra nok, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

 

Lastet ned Download Tool Now fra: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Har noen en løsning på denne?

 

attachicon.gifwin10upgrade.png

 

Har Windows 8.1 på engelsk og vil fortsette med Win10 på engelsk, men får ikke opp noen valgmuligheter.

 

Da må du laste ned engelsk .iso fil fra samme program, da får du opp det valget ;)

 

Får ikke opp noen språkvalg i det hele tatt når jeg velger "upgrade this computer now".

 

Irriterende at det ikke går av seg selv. Får fikse .iso og bootbar USB-stick hvis ikke Windows Update får ut fingeren i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Forsøkte å velge "United States" under regional settings i Windows, koblet til VPN med amerikansk IP, brukte engelsk Chrome i incognito-fane til å laste ned tool-en fra https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 igjen. Kommer fortsatt på norsk. Herlig.

Hvis du velger å "create installation media for another PC", så må du bl.a. velge språk.

Da kan du f.eks. velge å lage en USB-stick (eller ISO-fil) som du kan bruke på den samme PC'en som du laster ned til.

Lenke til kommentar

 

Forsøkte å velge "United States" under regional settings i Windows, koblet til VPN med amerikansk IP, brukte engelsk Chrome i incognito-fane til å laste ned tool-en fra https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 igjen. Kommer fortsatt på norsk. Herlig.

Hvis du velger å "create installation media for another PC", så må du bl.a. velge språk.

Da kan du f.eks. velge å lage en USB-stick (eller ISO-fil) som du kan bruke på den samme PC'en som du laster ned til.

 

Ja, er klar over det, men hadde ikke en tom USB-stick tilgjengelig der og da, så ville helst unngå det. Win10 skulle liksom være en enkel og sømløs oppgraderingsprosess. Er på jobb nå, krysser fingrene for at Windows Update har klart å ordne det til jeg kommer hjem i kveld.

Lenke til kommentar

Det er vel meningen du skal upgrade gjennom Windows 8.1 ikke reformattere harddisk og installere en fresh w10 versjon?

Ja.

 

edit: Men du kan velge å beholde "ingenting" av 8.1-installasjonen, så du ender i praksis opp med det samme som om du hadde installert på en tom harddisk.

 

Men når Windows 10 endelig er installert, så er det ingenting i veien for at du lager deg en bootbar USB-stick, reformatterer harddisken og installerer Windows 10 fra stick. Dersom det får deg til å sove bedre. (Folk er forskjellige på den måten.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Windows 8.1 Studenttilbud til ~500,- for så å oppgradere dette til Windows 10. Lar dette seg gjøre, eller er studentversjonen umulig å oppgradere gratis? Og kan jeg i så fall installere Windows 10 om igjen senere etter bytte av hovedkort? Mener å huske at Windows 7 var siste OS'et som opererte med OEM-versjoner.

 

Btw, når begynner Microsoft å selge Windows 10 som standalone, og ikke kun som oppgraderinger?

Endret av HaxyQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...