Gå til innhold

Windows 10 Norsk RTM tilgjengelig hos de fleste med Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lovlig Win 8 som fulgte med maskinen. Jeg må jo oppdatere til Win 10 for at MS skal registrere min hardware ID. Først da kan jeg foreta en clean install..?

 

EDIT: Tre innlegg ble publisert mens jeg skrev. Myhken besvarte mitt spørsmål med setningen:

.....  og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, .......

 

 

 

Innstalasjonsprogram for Windows 10 laster nå ned. 5% så langt.

Det går hardt ut over datakvoten, men måneden er jo snart slutt allikevel.

Fantastisk å ha 4G på ei øy i fjorden.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn..

 

Kan velge å lage en installasjons fil for Win10 Home og Win10 Home N. Vet du hva N står for? Norsk? 

Lenke til kommentar

Jeg har lovlig Win 8 som fulgte med maskinen. Jeg må jo oppdatere til Win 10 for at MS skal registrere min hardware ID. Først da kan jeg foreta en clean install..?

 

Hvis du venter til du får beskjed om at oppdateringen er klar, skal det ikke by på problemer senere (garantert).

Gjør du det før dette, er jeg likevel 95% sikker på at det vil fungere smertefritt, men jeg garanterer det ikke.

Det er Windows 8 lisenskoden som er reservert for win10, og det er win8 lisensen windows 10 automatisk detekterer, og aktiverer i 10-eren.

Lenke til kommentar

 

Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn..

 

Kan velge å lage en installasjons fil for Win10 Home og Win10 Home N. Vet du hva N står for? Norsk? 

 

 

N er et resultat av noe EU greier, den kommer uten media støtte. dvs ingen Windows Media Player eller kodeker etc.

Lenke til kommentar

Jeg har lovlig Win 8 som fulgte med maskinen. Jeg må jo oppdatere til Win 10 for at MS skal registrere min hardware ID. Først da kan jeg foreta en clean install..?

 

EDIT: Tre innlegg ble publisert mens jeg skrev. Myhken besvarte mitt spørsmål med setningen:

.....  og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, .......

 

 

Du kan velge å ikke beholde noe under oppgraderingen, da får du en clean install. Lettere blir det ikke. Trenger ikke å ta installasjon nr 2 da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn..

 

Kan velge å lage en installasjons fil for Win10 Home og Win10 Home N. Vet du hva N står for? Norsk? 

 

 

N står for uten Mediaplayer og media programmer. Liten vits i å laste den ned. Var noe EU krevde for noen år siden etter en rettsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn..

 

 

Dette blir det samme som å oppgradere gratis gjennom Windows Update for første gang.

Lenke til kommentar

 

Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn..

 

 

Dette blir det samme som å oppgradere gratis gjennom Windows Update for første gang.

 

 

Ja. Bare at dette funker på alle pcer med en gyldig Win7/8.x installasjon, om du har reservert eller ikke. Så lenge det er en aktivert Windows du oppgraderer, så blir pcen automatisk aktivert i Win10. Testet dette selv en del i går.

Lenke til kommentar

 

 

Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn..

 

 

Dette blir det samme som å oppgradere gratis gjennom Windows Update for første gang.

 

 

Ja. Bare at dette funker på alle pcer med en gyldig Win7/8.x installasjon, om du har reservert eller ikke. Så lenge det er en aktivert Windows du oppgraderer, så blir pcen automatisk aktivert i Win10. Testet dette selv en del i går.

 

Takker, ville bare være sikker :D

Lenke til kommentar

 

Kenneth, holder det å skru av Bitlocker på C: eller må jeg de-kryptere alle diskene?

 

Ev. kun bare OS disken som må dekrypteres, men kan være det funker fint med Microsoft sitt eget program.

Jeg bruker et litt mer avansert program, ergo problemene...

 

 

Takk, det gikk som ei kule. Har ikke lest noe om Windows 10 enda - har vært mye på jobb dette året men jeg finner nok utav det etterhvert.

 

Har du tips til artikler om hva som er nytt etc.?

 

PS: Hvor pokker er Windows Update?     :hmm: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...