Gå til innhold

Windows 10 Norsk RTM tilgjengelig hos de fleste med Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS! Ser ut som om Microsoft har satt en begrensning på hvor mange ganger du kan slette samme pc og få aktivert igjen i alle på en dag. Og det er 4 ganger.

Etter det, får du ikke automatisk aktivert Windows 10 lengre, til og med pcen opprinnelig hadde oppgraderingstilbudet og var blitt oppgradert til Windows 10 på riktig måte.

Men så, hvem formaterer pcen sin tre ganger på en dag?

 

Tja, jeg var nær i går.

 

Av alle dager, så valgte den ene SSD'en min(ikke systemdisken heldigvis) å takke for seg i går. Alt var veldig tregt, spesielt oppstarten siden mange av programmene som starter under oppstart ligger der, og siden jeg ikke hadde merket det før jeg oppgraderte, dro jeg konklusjonen at oppgraderinga hadde skylda. Brukte MS sitt verktøy for å lage en USB. Formaterte systemdisken helt, og la inn Win10 på nytt. Til min store overraskelse er ikke det ikke aktivert. Jeg skjønner lite, før jeg skjønner at jeg kanskje har valgt feil språk på USB-en, siden jeg hadde engelsk versjon av Win7 og la inn norsk versjon av 10 på USB-en.

 

Jeg prøver en gang til med engelsk USB. Får fortsatt opp at PCen ikke er aktivert, og når jeg prøver å aktivere så får jeg beskjed om at lisensen min er svartelistet. Jeg ringer MS kundesupport, og der er det selvfølgelig stengt. Så trykker jeg repeterende og lettere febrilsk på aktiveringsknappen inne på Store, og plutselig blir det aktivert. Blir nok en stund til jeg innstallerer dette på nytt. :)

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Får se prisen an når det kommer student versjon av 10'ern hvis behovet skulle dukke opp senere. Etter det gratis året.

Nå ser jeg ingen grunn til å haste med å oppgradere de Windows 7/8.1 lisensene jeg har når jeg ikke har maskiner nok til det.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Mennesker er vanedyr ja. Ikke glad i endringer.

 

haha, ja...takler ikke interfacen til 8.1 eller 10.......sitter forsatt stuck i 2000 og classic startmeny

 

 

Huff, styrt med Win10 i flere timer nå...hater interfacen og bare tull med alle driverene.. Jaja, DX12 for vente, tilbake til 8.1

 

Hvilke drivere sliter du med?

 

Jeg sliter bare med at ikkje SLI funker i BF4 og BF hardline :p

 

 

Audioen funker ikke, surround systemet er helt kokos.

Lenke til kommentar

 

 

Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn..

 

Kan velge å lage en installasjons fil for Win10 Home og Win10 Home N. Vet du hva N står for? Norsk? 

 

 

N står for uten Mediaplayer og media programmer. Liten vits i å laste den ned. Var noe EU krevde for noen år siden etter en rettsak.

 

 

The other important question is whether the European version of Windows 10 honours browser choice or not. Following two antitrust rulings in the 2000s against the bundling of Media Player and Internet Explorer, Microsoft was forced to offer different versions of Windows in Europe. These versions had an "N" at the end of the SKU, such as "Windows 8 Professional N," and came without Media Player. Until the end of 2014, they also included a "browser choice" ballot that popped up, asking which browser the user would like to use.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...