Gå til innhold

Windows 10 Norsk RTM tilgjengelig hos de fleste med Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Det gikk fint å oppdatere osv, men jeg støtte på ett digert problem under aktivering.. Etter litt googling så fant jeg en artikkel som postet en fix med en utviklingsnøkkel, som til min overraskelse virket.. Regner med at jeg får aktiveringsproblemer igjen om noen dager.. 

 

For å ta en clean install, må jeg vel tilbake med windows 8, så ta hele oppdateringsrunden på nytt? Ingen av nøklene jeg prøvde ville virke. Så teit :/

 

Når du har oppgradert til Windows 10 med gratisoppdateringen, kan du installere den på nytt eller foreta en ren installasjon på den samme enheten. Du trenger ikke å kjøpe Windows 10 eller gå tilbake til forrige Windows-versjon og oppgradere igjen.
 
Du vil også kunne opprette ditt eget installasjonsmedium, for eksempel en USB-minnepinne eller DVD, og bruke det til å oppgradere enheten eller installere på nytt etter at du har oppgradert

 

Kilde: http://www.microsoft.com/nb-no/windows/windows-10-faq?ocid=win10_auxapp_LearnMore_win10faq

Endret av jpg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ot: Hva er det egentlig som definerer en enhet? Cpu, ram? Hovedkort? Hdd/ssd?

Byttet ram på en maskin som jeg aktiverte vista på når den kom, da måtte jeg ha ny lisens.

 

Laster ned w10 i storm hastighet nå, spent hvordan det ser ut nå i forhold til når jeg testet en tidlig versjon for en par måneder siden.

Lenke til kommentar

Ot: Hva er det egentlig som definerer en enhet? Cpu, ram? Hovedkort? Hdd/ssd?

Byttet ram på en maskin som jeg aktiverte vista på når den kom, da måtte jeg ha ny lisens.

 

Laster ned w10 i storm hastighet nå, spent hvordan det ser ut nå i forhold til når jeg testet en tidlig versjon for en par måneder siden.

 

Du kan bytte mye rart i en PC, men lisensen følger hovedkortet.

 

Du blir gjerne spurt om å aktivere på nytt, noen ganger må dette til og med gjøres over telefon med kundebehandler, men du har aldri behov for å bytte lisens etter et RAM bytte.

 

Laster ned win10 med storm hastighet? Hvordan???

Etter å ha prøvd wuauclt.exe /updatenow metoden 4 ganger, (som også sletter nesten alle filer like mange ganger). Har jeg lastet ned Windows 10 en del ganger allerede i løpet av natten, men ALDRI vært over 8 Mbit. Sitter på en 100 Mbit linje.

Så da lurer jeg på, har du Microsoft som nærmeste nabo siden du har "storm hastighet"??  :hmm:

Endret av jpg
Lenke til kommentar

Da var Win10 ute på MSDN også (så den da jeg sjekket pcen ved halv seks tiden i morges) Mange  flere utgaver å velge mellom, samt en masse MAK nøkler for Pro, Enterpris, Enterprise LTSB og Education (som har alle funksjonene til Enterprise). 20 aktiveringer per MAK nøkkel. 3 nøkler på den ene kontoen, 4 på den andre, totalt 140 aktiveringer per produkt med MAK.

Så kommer det en del Retail nøkler til de fleste av utgavene også, og så må man jo ikke glemme N versjonen, som kan være kjekk til VM testing osv, der du ikke trenger media støtte.

 

290715win10msdn.jpg

 

290715win10msdn2.jpg

Lenke til kommentar

PS! Ser ut som om Microsoft har satt en begrensning på hvor mange ganger du kan slette samme pc og få aktivert igjen i alle på en dag. Og det er 4 ganger.

Etter det, får du ikke automatisk aktivert Windows 10 lengre, til og med pcen opprinnelig hadde oppgraderingstilbudet og var blitt oppgradert til Windows 10 på riktig måte.

Men så, hvem formaterer pcen sin tre ganger på en dag?

 

Nå skal det sies at jeg ikke vet om den grensen gjelder en dag, en uke, en måned eller et år....det er det jo for tidlig å si noe om.

Men det finnes tydeligvis en grense der.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noe klokkeslett det skal komme ut på, eller er det bare i løpet av dagen i morgen?

Jeg har mappen, men får ikke installere enda.

 

Kl 08.00 er offisiell release i Norge.

 

 

Har du kilde?

 

I følge http://www.windowscentral.com/windows-10-upgrade-will-be-available-12am-each-country skal det være klar fra 24.00 om natt i enkelte land.

 

Linken din sier 1200 AM.;)

Lenke til kommentar

Hot tips:

 

Slett innholdet i mappa: "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" og kjør kommandoen "wuauclt.exe /updatenow" i CMD (åpnes i "Run" for dem som ikke vet det).

 

Deretter sjekk "Windows Update" -da bør det skje noe. 

 

Ekte hot tip. Virker og laster ned i dette øyeblikk  :)

 

Takk

Lenke til kommentar

 

Hot tips:

 

Slett innholdet i mappa: "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" og kjør kommandoen "wuauclt.exe /updatenow" i CMD (åpnes i "Run" for dem som ikke vet det).

 

Deretter sjekk "Windows Update" -da bør det skje noe. 

 

Ekte hot tip. Virker og laster ned i dette øyeblikk  :)

 

Takk

 

Hos meg har WIndows søkt etter oppdateringer i et kvarter nå. Ingen stor suksess.

Lenke til kommentar

Ikke bruk det tipset! Pc'en min ble kjempetreig og til slutt låste den seg, da jeg startet Windows Update etter de to stegene. Rebootet og med en gang jeg ligger inn fryser pcen.

 

Jeg har brukt denne metoden totalt 6 ganger nå siden i natt. Det eneste som skjer er at PC-en prøver å laste ned noen svære filer, for så å verifisere dem.

Hastigheten var hos meg oppe i 130Mbit, men hvis du har harddisk istedet for SSD, og i tillegg restartet PC-en før nedlastingen var ferdig, må en bare forvente at prosessen fortsetter når du starter opp igjen. Det du opplever er ikke unormalt på en PC med gammeldags snurredisk.

Forresten så ser jeg denne metoden er nevnt på de fleste forum hvor Windows 10 blir diskutert. Foreløpig uten problemer.

Lenke til kommentar

 

Ikke bruk det tipset! Pc'en min ble kjempetreig og til slutt låste den seg, da jeg startet Windows Update etter de to stegene. Rebootet og med en gang jeg ligger inn fryser pcen.

 

Jeg har brukt denne metoden totalt 6 ganger nå siden i natt. Det eneste som skjer er at PC-en prøver å laste ned noen svære filer, for så å verifisere dem.

Hastigheten var hos meg oppe i 130Mbit, men hvis du har harddisk istedet for SSD, og i tillegg restartet PC-en før nedlastingen var ferdig, må en bare forvente at prosessen fortsetter når du starter opp igjen. Det du opplever er ikke unormalt på en PC med gammeldags snurredisk.

Forresten så ser jeg denne metoden er nevnt på de fleste forum hvor Windows 10 blir diskutert. Foreløpig uten problemer.

 

Eh... Jeg har en 6 Gbitps SSD. Noe var galt, fikk blåskjerm på tredje reboot. Oppstartsreparasjon ser ut til å ha fikset problemet. Krysser fingrene.

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg også Windows 10 :)

Helt uten problemer så langt, men har ikke installert et eneste program enda.

 

Ser at C: har 88 GB ledig av 232 GB. Noen spesiell grunn til at en helt ren installasjon skal ta opp 145 GB?

Er klar over 'Windows.old' mappen, men den er bare på 16 GB. Alle mappene i C: (inkludert .old og skjulte filer) er på 45 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...