Gå til innhold

Nå har 90 prosent av nordmenn tilgang på 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I boligområde i Fredrikstad sentrum er det knapt dekning innendørs i trehus, på 3g og 4g. Det er ikke høye bygninger rundt her, som er sperrer for signaler. Dekningkartet til NetCom i Fredrikstad hevder god dekning, virkeligheten er en annen.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Netcom har notorisk dårlig dekning i nord norge, så dette forundret meg litt. Men jeg har inntrykk over at netcom fokuserer på å ha 4G mange steder, men med et smalt dekket område. Med Telenor har jeg ofte 4G selv på bygda mange mil fra nærneste by. Noen steder er det dog ingen dekning eller kun 2G, dette burde prioriteres over 4G spør du meg.

 

Og å snakke om fart opptil 300mbps er imponerende, men med begrensninger på 10-20mbps på de fleste abonnenter er det likevel ikke noe vi får bruk for med det første.

Lenke til kommentar

For det første, det de skriver er bare tull... Tror sånn ca 60-70% har det. Og for det andre så reiser jo folk hele tida så hvordan skal de klare å dekke 90% da? De fleste bruker bredbånd hjemme og "4G" (Edge) på farten, dermed har jeg vanskelig for å tro at de dekker 90%...

Lenke til kommentar

Jeg regner med målemetoden bruker innsamlede data fra basestasjonene. For eksempel når telefon X beveger seg inn og ut av 3G/4G dekning, samt om de mister dekning fullstendig på vei ut av et dekningsområde eller for eksempel midt inne i godt dekket område (tomt batteri).

Lenke til kommentar

Jo det er sant i resten av Norge. Netcom er komplett ubrukelig nord for Trondheim, direkte latterlig faktisk!

Ja Netcom var fullstendig ubrukelig nord for Trondheim. Men veldig mye har skjedd siste tiden. Og mye skjer resten av året. Test igjen før du sier at det er ubrukelig. Har vært mange plasser i nordland siste ukene der Telenor har EDGE og Netcom LTE.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke 4G verken i Stavanger eller Sandnes....men når jeg reiser til f.eks Oslo, da har jeg full 4G dekning..

 

Vi har full dekning med 3G og 4G fra NetCom i Sandnes/Stavanger området. Når vi kjører fra Sandnes til Spangereid/Lindesnes så har vi faktisk bedre dekning med NetCom (langs veien) enn med Telenor. Har du en iPhone 5 som bare bruker 1800 båndet ?

Lenke til kommentar

 

Netcom er komplett ubrukelig nord for Trondheim, direkte latterlig faktisk!

Netcom er helt ok her hos meg 120 mil nord for Trondheim. Både på 4G, 3G og Edge.

 

Netcom (4g) er ubrukelig hos meg i Trondhiem (0,5 og 1mil uten for selve midtbyen)

Med en gang man begynner med 1 strek på dekning, så blir det mye søking og skifting som tapper mobilen på 3t.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo det er sant i resten av Norge. Netcom er komplett ubrukelig nord for Trondheim, direkte latterlig faktisk!

Ja Netcom var fullstendig ubrukelig nord for Trondheim. Men veldig mye har skjedd siste tiden. Og mye skjer resten av året. Test igjen før du sier at det er ubrukelig. Har vært mange plasser i nordland siste ukene der Telenor har EDGE og Netcom LTE.

 

Flott du finner unntakene da :) 

 

Jevnt over her i er Netcom på Edge, og Telenor HSDPA+.

 

Det er ikke uten grunn at taxinæringen velger telenor, selv om Netcom har bedriftsavtalen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...