sinnaelgen Skrevet 25. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2015 jeg har ikke hatt problemer de få gangene jeg har ringt med onecall ( "kontantkort" ) som gikk over til Netcom sitt nett for en stund siden og det er et stykke godt nord for Trondheim Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2015 Netcom er komplett ubrukelig nord for Trondheim, direkte latterlig faktisk! Netcom er helt ok her hos meg 120 mil nord for Trondheim. Både på 4G, 3G og Edge. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) I boligområde i Fredrikstad sentrum er det knapt dekning innendørs i trehus, på 3g og 4g. Det er ikke høye bygninger rundt her, som er sperrer for signaler. Dekningkartet til NetCom i Fredrikstad hevder god dekning, virkeligheten er en annen. Endret 26. juni 2015 av plankeby 2 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 Har nå fått 4G-dekning fra Netcom både på hytta, og hos foreldrene mine, som bor langt fra noe tettsted og ikke får nett via telelinjene engang. Telenor gir "bare" 3G på hytta. Det er med andre ord ikke gitt at Telenor alltid er best. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 Netcom har notorisk dårlig dekning i nord norge, så dette forundret meg litt. Men jeg har inntrykk over at netcom fokuserer på å ha 4G mange steder, men med et smalt dekket område. Med Telenor har jeg ofte 4G selv på bygda mange mil fra nærneste by. Noen steder er det dog ingen dekning eller kun 2G, dette burde prioriteres over 4G spør du meg. Og å snakke om fart opptil 300mbps er imponerende, men med begrensninger på 10-20mbps på de fleste abonnenter er det likevel ikke noe vi får bruk for med det første. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 Selv om du alene ikke får mer enn 20Mops gir den økta båndbredden på 4G-nettet mulighet for at flere samtidige brukere får høyere fart. Lenke til kommentar
cassve Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 For det første, det de skriver er bare tull... Tror sånn ca 60-70% har det. Og for det andre så reiser jo folk hele tida så hvordan skal de klare å dekke 90% da? De fleste bruker bredbånd hjemme og "4G" (Edge) på farten, dermed har jeg vanskelig for å tro at de dekker 90%... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg regner med målemetoden bruker innsamlede data fra basestasjonene. For eksempel når telefon X beveger seg inn og ut av 3G/4G dekning, samt om de mister dekning fullstendig på vei ut av et dekningsområde eller for eksempel midt inne i godt dekket område (tomt batteri). Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg har fremdeles ikke 4G verken i Stavanger eller Sandnes....men når jeg reiser til f.eks Oslo, da har jeg full 4G dekning.. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg har fremdeles ikke 4G verken i Stavanger eller Sandnes....men når jeg reiser til f.eks Oslo, da har jeg full 4G dekning.. Da er enten telefonen din defekt eller så har du en Iphone 5. 2 Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 26. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2015 Jo det er sant i resten av Norge. Netcom er komplett ubrukelig nord for Trondheim, direkte latterlig faktisk! Ja Netcom var fullstendig ubrukelig nord for Trondheim. Men veldig mye har skjedd siste tiden. Og mye skjer resten av året. Test igjen før du sier at det er ubrukelig. Har vært mange plasser i nordland siste ukene der Telenor har EDGE og Netcom LTE. 1 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 27. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2015 Jeg har fremdeles ikke 4G verken i Stavanger eller Sandnes....men når jeg reiser til f.eks Oslo, da har jeg full 4G dekning.. Da er enten telefonen din defekt eller så har du en Iphone 5. Har en Iphone 5 ja hehe Lenke til kommentar
Gunnarjac70 Skrevet 27. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2015 Imponerende dekning. Har kjørt E6 fra Halden og helt opp til Bodø. Omtrent 4G dekning nesten hele veien. De stedene det ikke var 4G var det 3G. Er nå i Misvær, og har god 4G dekning. Jeg er ikke betalt for å si dette, bare meget fornøyd. NB jeg har Tele2 som er Netcom sitt nett. Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 27. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2015 Netcom har ikke engang 4G dekning på store deler av E18 fra Vestfold til Oslo. Min iPhone 6+ viser GPRS et par steder haha. 90% dekning kan umulig være landeområder Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 28. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2015 Jeg har fremdeles ikke 4G verken i Stavanger eller Sandnes....men når jeg reiser til f.eks Oslo, da har jeg full 4G dekning.. Vi har full dekning med 3G og 4G fra NetCom i Sandnes/Stavanger området. Når vi kjører fra Sandnes til Spangereid/Lindesnes så har vi faktisk bedre dekning med NetCom (langs veien) enn med Telenor. Har du en iPhone 5 som bare bruker 1800 båndet ? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2015 (endret) Netcom er komplett ubrukelig nord for Trondheim, direkte latterlig faktisk! Netcom er helt ok her hos meg 120 mil nord for Trondheim. Både på 4G, 3G og Edge. Netcom (4g) er ubrukelig hos meg i Trondhiem (0,5 og 1mil uten for selve midtbyen) Med en gang man begynner med 1 strek på dekning, så blir det mye søking og skifting som tapper mobilen på 3t. Endret 28. juni 2015 av War 1 Lenke til kommentar
Truls Bekk Skrevet 28. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2015 Hva med oss som har problemer med å ringe ut og motta samtaler hjemme da? Datahastigheten er ikke så nøye med, men tale burde de kunne få på plass de fleste steder? Etter hvert kommer HD Voice til å ta over for vanlig ringing. Da er det fint med høy datahastighet. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 Jo det er sant i resten av Norge. Netcom er komplett ubrukelig nord for Trondheim, direkte latterlig faktisk! Ja Netcom var fullstendig ubrukelig nord for Trondheim. Men veldig mye har skjedd siste tiden. Og mye skjer resten av året. Test igjen før du sier at det er ubrukelig. Har vært mange plasser i nordland siste ukene der Telenor har EDGE og Netcom LTE. Flott du finner unntakene da Jevnt over her i er Netcom på Edge, og Telenor HSDPA+. Det er ikke uten grunn at taxinæringen velger telenor, selv om Netcom har bedriftsavtalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg