Grievdus Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Hei! Min bror fikk beskjed om å komme på ett jobbintervju. Men da de fikk greie på at kjæresten hans jobba der fikk han beskjed om at han ikke trengte og møte til intervjuet, da han ikke kom til og få jobben fordi dem hadde dårlig erfaring med kjærestepar. Er dette mulig? Syns dette hørtes veldig rart ut. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 I visse tilfeller er det helt nødvendig at det ikke er slike bånd mellom to ansatte. Kontroll av den andre kan bli vanskelig. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Men dette er snakk om en sommerjobb på en matbutikk, to mennesker på 19 og 20 år. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Er du sikker på at de ikke også behandler statshemmeligheter på denne butikken? 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Men dette er snakk om en sommerjobb på en matbutikk, to mennesker på 19 og 20 år. Ja, nettopp! Alderen har ingen ting å si, men kontroll av "svinn" er et stort problem i en matbutikk. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Han har ikke noe rettskrav på å få komme på intervju, her står (privat) arbeidsgiver svært fritt. Dette ville jeg bare lagt fra meg med en gang og gått videre. 3 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Forstår, nei hadde ikke tenkt å gå noe videre. Har bare aldri hørt om noe sånt før. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Ingen har rett på jobb etter å ha vært på intervju. Så arbeidsgiver kan oppgi hva slags grunn de vil for avslag egentlig. Vanligvis får man ikke en grunn engang, bare hører ikke mere fra dem etter intervjuet, eller får et avslagsbrev i posten et par uker senere. Endret 23. juni 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Var heller det at han hadde fått beskjed av sjefen om at det var gode sjanser for å få jobb, helt til dem hørte han hadde ett forhold til ei som jobber der. Så var det som ødela desverre.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 Det er endel som ikke klarer å skille jobb og privatliv - har selv sett flere eksempler på det, så det er nok ikke uten grunn de er skeptiske til slike bånd Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Jepp jeg har selv vært kollega med et par som ble uvenner støtt og stadig. De dro forviklingene sine med seg på jobb og lagde masse styr og drama som påvirket oss andre også. Å jobbe med sin kjæreste ender sjeldent bra. Det høres sikkert romantisk ut å være sammen hele dagen på jobb i tillegg til hjemme, men folk trenger de timene fra hverandre hver dag for å ikke gå drittlei av hverandre. Pluss at det skjer ting i jobbsituasjon som ikke tar hensyn til forholdet. Endret 23. juni 2015 av Bytex 8 Lenke til kommentar
skripis Skrevet 25. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2015 Er ikke forbudt å "diskrimenere" på ett slikt grunnlag. Noe mer vagt eller vågalt vil det være å si opp noen som blir kjærester på jobben. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 25. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Hankjønn sjef? Sikker på at de ikke har andre intensjoner med dama til din bror? http://www.liveleak.com/view?i=c45_1435240143 Endret 25. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 27. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2015 Dette tror jeg faktisk er vanlig. En gang fikk jeg en jobb fordi den eneste som var bedre kvalifisert enn meg var en venn av de som jobbet der. Som andre sier, handler dette gjerne om kontroll og profesjonalitet. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 28. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2015 Hei! Min bror fikk beskjed om å komme på ett jobbintervju. Men da de fikk greie på at kjæresten hans jobba der fikk han beskjed om at han ikke trengte og møte til intervjuet, da han ikke kom til og få jobben fordi dem hadde dårlig erfaring med kjærestepar. Er dette mulig? Syns dette hørtes veldig rart ut. Minner meg om en engelsk TV-serie som gikk på NRK da jeg var barn, 70 eller 80 tallet. Om et ektepar som jobbet i samme firma. Men de måtte holde skjult at de var gift for det var vist ikke lov for ektepar og jobbe samme sted. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2015 (endret) Dette tror jeg faktisk er vanlig. En gang fikk jeg en jobb fordi den eneste som var bedre kvalifisert enn meg var en venn av de som jobbet der. Som andre sier, handler dette gjerne om kontroll og profesjonalitet.De fleste blir jo gode kompiser med de som jobber der etterhvert uansett, så forstår ikke helt hvordan enkelte bedrifter kan tenke slik Hankjønn sjef? Sikker på at de ikke har andre intensjoner med dama til din bror? http://www.liveleak.com/view?i=c45_1435240143 Det var creepy as... Hei! Min bror fikk beskjed om å komme på ett jobbintervju. Men da de fikk greie på at kjæresten hans jobba der fikk han beskjed om at han ikke trengte og møte til intervjuet, da han ikke kom til og få jobben fordi dem hadde dårlig erfaring med kjærestepar. Er dette mulig? Syns dette hørtes veldig rart ut. Minner meg om en engelsk TV-serie som gikk på NRK da jeg var barn, 70 eller 80 tallet. Om et ektepar som jobbet i samme firma. Men de måtte holde skjult at de var gift for det var vist ikke lov for ektepar og jobbe samme sted.Mener jeg har sett noe av det samme. Beste er vel og holde det skjult en tid, for så og fortelle at man har blitt sammen etter en stund. Endret 28. juni 2015 av Grievdus Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 28. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2015 Grievdus: Jo, og da kan det selvfølgelig oppstå situasjoner som ikke er i arbeidsgivers favør. Men man kan ikke sies opp fordi man har blitt venner heller Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 29. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2015 Å enda godt er det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå